Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
EPC3940 problemen.
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk berichtKees, heb je misschien nog een tweede wifipunt in gebruik? Want met alleen de wifi van het modem zou het goed moeten gaan... als het signaal sterk genoeg is.
De beveiliging van de 2.4 staat op wpa personal en AES, de 5 staat op wpa+wpa2 en TKIP+AES
Op de 2.4 heb ik de beveiliging veranderd om de ipad3 in te kunnen loggen.
Het probleem is ook zo onvoorspelbaar. Het kan weken goed gaan en dan om de een of andere reden valt er een verbinding weg. Altijd maar 1 van de 2 verbindingen, maar vaker de 2.4
Het modem resetten is dan de enige manier om de verbinding weer tot stand te brengen, opnieuw inloggen werkt niet.
Groet, Kees
Reageer
-
Sinds donderdag klant van delta..
Hier hetzelfde probleem met de Lan verbinding nadat de pc is uitgegaan moet ik het modem restten wil ik kunnen verbinden met het internet. Met de WIFI vreemd genoeg nog geen problemen.
Toen mijn ouders het modem kregen hadden ze geen toegang gekregen tot het modem "beheerder" met wachtwoord: "zeelandnet"/<<leeg>> werkten niet.
Ik wilde namelijke beide WIFI kanalen uitzetten omdat zij nog in bezit waren van een relatief goed wifi modem. En ik vind dat je de buurt niet moet vervuilend met EXTRA ongebruikte WIFI kanalen wat dus extra stoort!
Na diverse pogingen van resets door de helpdesk eindelijk in kunnen loggen en de WIFI uit proberen te zetten. Modem is zelfs even in bridge modus gezet waarna het helemaal niets meer deed.
-> De 2.4G kan echter pas uitgezet worden nadat je wifi hotspot via de delta instellingen heb uitgezet.
Toen begonnen de problemen met de Lan verbinding, zelfs met de alternatieve router eruit dus alleen het modem nog steeds deze problemen. Ik hoop dat er maandag iemand langst kan komen om een nieuw WERKEND modem te installeren wat dit begint niet goed ook niet zo leuk dat er na 13:00 uur niets meer gebeurt op de helpdesk zeker niet als je al in de wacht staat.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Nieuweklant01 Bekijk berichtSinds donderdag klant van delta..
Hier hetzelfde probleem met de Lan verbinding nadat de pc is uitgegaan moet ik het modem restten wil ik kunnen verbinden met het internet. Met de WIFI vreemd genoeg nog geen problemen.
Toen mijn ouders het modem kregen hadden ze geen toegang gekregen tot het modem "beheerder" met wachtwoord: "zeelandnet"/<<leeg>> werkten niet.
Ik wilde namelijke beide WIFI kanalen uitzetten omdat zij nog in bezit waren van een relatief goed wifi modem. En ik vind dat je de buurt niet moet vervuilend met EXTRA ongebruikte WIFI kanalen wat dus extra stoort!
Na diverse pogingen van resets door de helpdesk eindelijk in kunnen loggen en de WIFI uit proberen te zetten. Modem is zelfs even in bridge modus gezet waarna het helemaal niets meer deed.
-> De 2.4G kan echter pas uitgezet worden nadat je wifi hotspot via de delta instellingen heb uitgezet.
Toen begonnen de problemen met de Lan verbinding, zelfs met de alternatieve router eruit dus alleen het modem nog steeds deze problemen. Ik hoop dat er maandag iemand langst kan komen om een nieuw WERKEND modem te installeren wat dit begint niet goed ook niet zo leuk dat er na 13:00 uur niets meer gebeurt op de helpdesk zeker niet als je al in de wacht staat.
Je mag de e-mail richten aan forumbeheer@zeelandnet.nl
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk bericht
Nee, ik heb maar 1 wifipunt. En het signaal is optimaal. Ipad en thermostaat zitten op de 2.4 verbinding, pc en mobieltjes op de 5ghz. verbinding.
De beveiliging van de 2.4 staat op wpa personal en AES, de 5 staat op wpa+wpa2 en TKIP+AES
Op de 2.4 heb ik de beveiliging veranderd om de ipad3 in te kunnen loggen.
Ik zou je in alle gevallen aanraden om de beveiliging op WPA2+AES te zetten.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk berichtHeb je beide dezelfde naam gegeven maar met een andere beveiliging? Dan is dat het probleem.
Ik zou je in alle gevallen aanraden om de beveiliging op WPA2+AES te zetten.
Bedankt.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk bericht
Ik heb de beveiliging van beiden op wpa2 en AES gezet. Ik hou u op de hoogte of het probleem opgelost is of niet.
Bedankt.
Zoals gezegd staan de beveiligingen van beide kanalen hetzelfde, maar nu net viel toch de 2.4 verbinding weer weg. Na reset van het modem werkt alles weer. Er is dus blijkbaar toch wat anders aan de hand. Maar wat?
Reageer
-
lescatalpas Als de verbinding wegvalt en je opnieuw verbinding probeert te maken is het netwerk dan nog wel zichtbaar in het overzicht van beschikbare netwerken?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk berichtlescatalpas Als de verbinding wegvalt en je opnieuw verbinding probeert te maken is het netwerk dan nog wel zichtbaar in het overzicht van beschikbare netwerken?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk bericht
Ja, allebei de kanalen zijn dan zichtbaar. Maar opnieuw inloggen met het wachtwoord gaat niet. Alleen een modem reset herstelt de verbindingen. Er valt altijd maar 1 kanaal uit, meestal de 2.4 maar soms ook de 5g.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk bericht
Om een of andere reden verergerd de wifi verbinding. Met mijn pc krijg ik nu helemaal geen verbinding meer, met beide kanalen ( de verbinding knippert, aan uit, het signaal is uitstekend.) Ik heb de pc nu op de ethernet kabel gezet, en dat werkt uiteraard als een zonnetje.
Ik wil dit even verder voor je laten nakijken. Kan je mij een e-mail sturen met je klantgegevens en een korte omschrijving van het probleem. Dit samen met een e-mailadres en telefoonnummer waarop wij je mogen benaderen. Je mag deze e-mail richten aan forumbeheer@zeelandnet.nl. Dan neemt mijn collega contact met je op.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk berichtEdwinb : mailtje verstuurd. Ik wacht af. Groet, Kees
- 1 Like
Reageer
-
lescatalpas
Bedankt voor de update. Mocht je onverhoopd toch nog problemen ervaren dan horen we dit graag.
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer