Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modem Cisco EPC3925 en slechte verbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modem Cisco EPC3925 en slechte verbinding

    https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-...0000017831152/) een verbinding naar het zomerhuis te leggen (elektra komt vanuit het grote huis) en hier een router te plaatsen voor wifi. Stopcontactverbinding is inmiddels getest en lijkt te werken (ook voor het instellen van digitale tv was dit blijkbaar nodig). Router heb ik nog niet geprobeerd. Probleem blijft echter dat zowel wifi als kabel te weinig mb/s geven. Dus ook al lijkt dit een fijne oplossing, nog steeds komt er te weinig binnen.

    Omdat er geen monteur kan komen (waarom eigenlijk niet?) stel ik de vraag hier.

    Wie o wie heeft een idee? Is dit modem gewoon verouderd of zou er iets anders aan de hand zijn?

  • #2
    Rechtstreeks bekabeld aangesloten maar 100 Mbps?
    Welk abonnement heb je dan eigenlijk?
    Beschikt de eigen hardware wel over snelle netwerkkaarten( 1GBps) evenals de wifi hardware die hogere snelheden aan kunnen?

    Ook al eens een nieuwe ethernetkabel geprobeerd?

    Reageer


    • #3
      Welkom op het serviceforum, David

      Ik zou de vraag voor een monteur nogmaals stellen. Dat kan ook via een mailtje naar [email protected]

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door davidwisse
        https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-...0000017831152/) een verbinding naar het zomerhuis te leggen (elektra komt vanuit het grote huis) en hier een router te plaatsen voor wifi. Stopcontactverbinding is inmiddels getest en lijkt te werken (ook voor het instellen van digitale tv was dit blijkbaar nodig). Router heb ik nog niet geprobeerd. Probleem blijft echter dat zowel wifi als kabel te weinig mb/s geven. Dus ook al lijkt dit een fijne oplossing, nog steeds komt er te weinig binnen.

        Omdat er geen monteur kan komen (waarom eigenlijk niet?) stel ik de vraag hier.

        Wie o wie heeft een idee? Is dit modem gewoon verouderd of zou er iets anders aan de hand zijn?
        [email protected]

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6
            Welk abonnement je ouders hebben kun je terug vinden via MijnDELTA, als ze daar inloggegevens voor hebben. Indien hun zelf niet kunnen achterhalen welk abonnement ze hebben, kun je ook e-mail sturen met hun klantnummer of postcode en huisnummer in combinatie met de naam en geboortedatum van de contractant doorsturen naar [email protected]. Als je daar de vraag stelt, kan ik je voorzien van een antwoord.

            We zien je bericht graag te gemoed.

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8
                Je verhaal klinkt bij mij als een bandbreedte probleem vanwege veel te veel andere wifi signalen op de 2.4 GHz band. Omdat de 2.4 GHz kanalen elkaar overlappen blijven er effectief maar 3 kanalen over die naast elkaar te gebruiken zijn. Zodra kanalen elkaar gaan storen geeft je tablet oid nog aan dat hij prima signaal heeft, maar moeten toch gaat je snelheid omlaag.
                Als je dat op wil lossen moet je eigenlijk overgaan op 5 GHz wifi, maar dan moeten je tablets, telefoons en laptops daar ook geschikt voor zijn. Er zijn ook routers die 2.4 en 5 tegelijk uitzenden.
                Als je je kabelmodem in "bridge mode" zet of laat zetten, dan wordt je modem een ordinair doorgeefluik van internet en kun je een eigen wifi router erop aansluiten en die eat meer centraal neerzetten in huis zodat er ook in de zomerwoning dekking is. Als dat niet lukt kun je alsnog via het stopcontact gaan werken. Een wifi extender vertraagd de boel alleen maar meer.
                Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Op en rond het huis is toch per ongeluk geen draadloze bewakingscamera (op 2.4 GHz) aanwezig? Ook niet bij de buren? Die zou het wifi signaal kunnen storen, al vaker meegemaakt.
                    Voor wifi in het zomerhuis zou je van een Powerline combi gebruik kunnen maken. Van het modem naar het zomerhuis via Powerline, in het zomerhuis een Powerline adapter die daar weer een wifi signaal in de lucht zet. Zoiets dus:
                    https://www.devolo.nl/producten/dlan...kit-powerline/
                    Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X