Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wat is een goede plaats voor het wifi modem in de meterkast?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

[/quote]
    Laten we eerst eens wachten op wat voor WiFi chips er in die laptops zitten. [/quote]

2 laptops met een Quallcomm Atheros AR956X wireless network adapter.
    En 1 laptop met een Quallcom Atheros AR9458 wireless network adapter.
    En nu maar hopen dat dit het antwoord op de vraag is...

Reageer

O ja, enkel de 3 laptops en 4 smartphone's via de wifi.
      Geen magnetron, geen babyfoon, ook geen online games.
      Wel binnenkort een smart tv.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Roel en Veronique
        Quallcomm Atheros AR956X wireless network adapter en Quallcomm Atheros AR9458 wireless network adapter.
        ......
        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Rinus
          Even googlen leert dat beide adapters een snelheid van maximaal 150 Mbps hebben.....
          In de meest optimale situatie ja. Dus waarschijnlijk in een vacuum zonder interferentie van andere netwerken. De praktijk is toch echt anders.

Beetje uitkienen of de 2,4 of 5 Mhz
          Je bedoelt waarschijnlijk Ghz. :P

Ik zou eerst eens uitzoeken of de 5 Ghz band wel aanstaat in de WiFi adapter. Oftewel, kun je de 5 Ghz band eigenlijk wel zien? Wat dan ook wel wil helpen is dat je de 2,4 en 5Ghz netwerken verschillende namen geeft.

Dus bijvoorbeeld:

- Netwerk
          - Netwerk 5Ghz

Op 5Ghz moet je inderdaad wel hogere snelheid kunnen halen maar hou wel rekening met korter bereik.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Vulpen
            .......... waarschijnlijk in een vacuum zonder interferentie van andere netwerken. De praktijk is toch echt anders...........
            Ik laat het over aan deze vakman, die klaarblijkelijk heel wat meer 'ervaring' lijkt te hebben....:P
            [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

.......... waarschijnlijk in een vacuum zonder interferentie van andere netwerken. De praktijk is toch echt anders...........
              Ik laat het over aan deze vakman, die klaarblijkelijk heel wat meer 'ervaring' lijkt te hebben....:P
              Oh dat weet ik wel zeker.

Reageer

Maar Zeelandnet kan dus ook langere (90cm) coax kabels leveren die je aan het wifi modem kan koppelen? Kan je die ergens aanvragen? :P

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
                  Maar Zeelandnet kan dus ook langere (90cm) coax kabels leveren die je aan het wifi modem kan koppelen? Kan je die ergens aanvragen? :P

Reageer

Bedankt Tim voor de goede service

Reageer

Graag gedaan, Jeroen!

Reageer

Quallcomm Atheros AR956X wireless network adapter en Quallcomm Atheros AR9458 wireless network adapter.
                        ......
                        Beste Rinus,
                        de laptops bevinden zich in de huiskamer, hemelsbreed op 2 tot 3 meter van het wifi modem in de meterkast direct naast de huiskamer. Deze apparaten staan dus al dicht bij het wifi modem. Ik dacht dat een router het wifi signaal "oppakt" en op een andere plaats weer "doorzend", dit alles met dezelfde download snelheid. Maar uit jouw verhaal maak ik op dat een router de downloadsnelheid "opvoert"?

Reageer

Even googlen leert dat beide adapters een snelheid van maximaal 150 Mbps hebben.....
                          In de meest optimale situatie ja. Dus waarschijnlijk in een vacuum zonder interferentie van andere netwerken. De praktijk is toch echt anders.

Beetje uitkienen of de 2,4 of 5 Mhz
                          Je bedoelt waarschijnlijk Ghz. :P

Ik zou eerst eens uitzoeken of de 5 Ghz band wel aanstaat in de WiFi adapter. Oftewel, kun je de 5 Ghz band eigenlijk wel zien? Wat dan ook wel wil helpen is dat je de 2,4 en 5Ghz netwerken verschillende namen geeft.

Dus bijvoorbeeld:

- Netwerk
                          - Netwerk 5Ghz

Op 5Ghz moet je inderdaad wel hogere snelheid kunnen halen maar hou wel rekening met korter bereik.
                          Beste Vulpen,

5GHz staat aan, het lampje op de wifi modem brandt ook. De smartphones kunnen de 5 GHz band ook zien. De 2.4 GHz en de 5 GHz hebben verschillende namen (wel met zelfde wachtwoord maar dat maakt toch niks uit denk ik).

Reageer

de laptops bevinden zich in de huiskamer, hemelsbreed op 2 tot 3 meter van het wifi modem in de meterkast direct naast de huiskamer. Deze apparaten staan dus al dicht bij het wifi modem. Ik dacht dat een router het wifi signaal "oppakt" en op een andere plaats weer "doorzend", dit alles met dezelfde download snelheid. Maar uit jouw verhaal maak ik op dat een router de downloadsnelheid "opvoert"?

Reageer

Het klopt wel dat hoe meer er is aangesloten, hoe meer er fout kan gaan natuurlijk. Meest ideale is een rechtstreeks bekabelde aansluiting. Niet meer, niet minder. Het is natuurlijk altijd een beetje passen en meten wat in de praktijk het meest realistisch is uiteraard. :P

Reageer

Er is een monteur van zeelandnet langs geweest. Die heeft wat aansluitingen veranderd/vernieuwd, en de modem op een hogere plaats kunnen hangen. Het is hiermee naar tevredenheid opgelost. Bovendien gaf hij de tip dat Zeelandnet binnenkort powerline adapters zal gaan aanbieden.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X