Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wat is een goede plaats voor het wifi modem in de meterkast?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik zit van wifi rechtstreeks op het modem, omdat dat hemelsbreed slechts 2 meter verwijderd is.
    Voor bereik op verdere plekken in het huis twijfel ik nog tussen een router of een powerline adapter.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Vulpen
      49 mbps via WiFi is behoorlijk goed.
      als je op 5 GHz zit en de omstandigheden zijn goed, dan kun je best wel het dubbele halen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Roel en Veronique
        Ik zit van wifi rechtstreeks op het modem, omdat dat hemelsbreed slechts 2 meter verwijderd is.
        welke frequentie gebruik je ??
        2,4 of 5 GHz

Reageer

Behoorlijk goed??? Knap slecht meen ik.
          Tip: zet er een bekabelde router tussen en je haalt dan met wifi gemakkelijk snelheden van 100 mbps met een 150/15 abonnement.
          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
            welke frequentie gebruik je ??
            2,4 of 5 GHz
            Wat ik al eerder meldde: onze smartphones herkennen het 2,4 en het 5 netwerk, op onze smartphones kiezen we voor 5 GHz.
            Onze laptops zien alleen het 2,4 netwerk, daar is er dus niet te kiezen tussen welk netwerk.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Rinus
              Tip: zet er een bekabelde router tussen en je haalt dan met wifi gemakkelijk snelheden van 100 mbps met een 150/15 abonnement.
              Dat mag jij menen maar het is niet waar. Veel apparatuur kan lang geen 100 mbps aan, zeker niet op 2,4 Ghz. Als je pech hebt gaat je ingebouwde netwerkkaart van je laptop van 6 jaar oud niet eens verder dan 11. Dus 49 is prima.

Reageer

Ik heb de filmpjes bekeken, maar dat levert mij eigenlijk geen nieuwe dingen op die ik nog kan proberen.
                Wel heb ik de namen van het 2.4 en 5 netwerk nu verschillend gemaakt.
                In het instructieboekje stond dat werd geadviseerd om deze het zelfde te noemen.
                Op onze smartphones kunnen we nu inderdaad tussen beide netwerken kiezen, waarbij we dan 5 kiezen.
                Op onze laptops komt echter alleen het 2.4 netwerk te voorschijn.
                Ik haalde op de Cisco 3925 een downloadsnelheid van 53 Mbps bekabeld en 19 via wifi.
                Bij de nieuwe Cisco 3940 kom ik op 110 downloadsnelheid bekabeld en 49 via wifi.
                Wel al beter, maar nog niet volgens mijn abonnement van 150 Mbps.
                Misschien kan ik nog eens een ander kanaal proberen...

En qua bekabelde verbinding gaat een kanaal wisselen natuurlijk niets uitmaken, aangezien dat alleen maar betrekking heeft op WiFi.

Zit je dan rechtstreeks op het modem of zit er nog iets tussen?
                Ik noem zowel de bekabelde snelheid als de wifi snelheid omdat de zeelandnet helpdesk dat ook vroeg.
                Dat de wifi snelheid altijd lager zal zijn dan de bekabelde snelheid weet ik inmiddels.
                Desondanks vind ik dan 49 Mbps nog weinig gezien mijn 150 Mbps abonnement.
                Kanaal wisselen voor wifi snelheid heb ik nog niet geprobeerd.

Reageer

Dat mag jij menen maar het is niet waar. Veel apparatuur kan lang geen 100 mbps aan, zeker niet op 2,4 Ghz. Als je pech hebt gaat je ingebouwde netwerkkaart van je laptop van 6 jaar oud niet eens verder dan 11. Dus 49 is prima.
                  We hebben een laptop van 2 jaar oud, een laptop van 1 jaar oud en een van 3 maanden oud.
                  Waar kan ik die info vinden over die netwerkkaarten?

Reageer

We hebben een laptop van 2 jaar oud, een laptop van 1 jaar oud en een van 3 maanden oud.
                    Waar kan ik die info vinden over die netwerkkaarten?
                    In de specificaties van de laptops. Of je kunt kijken in het configuratiescherm, dan netwerkcentrum, dan adapterinstelling, en dan even kijken wat voor WiFi adapter er in het venster staat. Als het goed is staat er een merk/type bij.

Reageer

Ik noem zowel de bekabelde snelheid als de wifi snelheid omdat de zeelandnet helpdesk dat ook vroeg.
                      Dat de wifi snelheid altijd lager zal zijn dan de bekabelde snelheid weet ik inmiddels.
                      Desondanks vind ik dan 49 Mbps nog weinig gezien mijn 150 Mbps abonnement.
                      Kanaal wisselen voor wifi snelheid heb ik nog niet geprobeerd.
                      150 voor je abonnement ja. Ik neem aan dat je ook wel meerdere apparaten gebruikt thuis? Dan moet je die 150 mbps dus daar tussen verdelen. Buiten dat, WiFi heeft nu eenmaal beperkingen qua snelheid, als je dat wil verhogen zul je toch echt in dure apparatuur moeten gaan investeren.

Reageer

Dat mag jij menen maar het is niet waar....
                        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Dus omdat die ene adapter in die computer van jou dat haalt, dan haalt iedereen het. Ja natuurlijk. Duidelijk zo.

Reageer

Dus omdat die ene adapter in die computer van jou dat haalt, dan haalt iedereen het. Ja natuurlijk. Duidelijk zo.
                            Je bent heerlijk snel van begrip...!

Reageer

Je bent heerlijk snel van begrip...!
                              Laten we eerst eens wachten op wat voor WiFi chips er in die laptops zitten.

Reageer

Laten we eerst eens wachten op wat voor WiFi chips er in die laptops zitten.
                                Sterkte.
                                Ik hoop voor jou dat het geen paprika chips zijn..

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...