Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Aanpassing WifiSpots voorkomt onbedoeld thuisgebruik

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16

    Reageer


    • #17
      Ik heb ook dat ik thuis steeds ingelogd ben op mijn eigen wifispot in plaats van op het locale wifi netwerk. Ook is de wifispot verbinding beter dan de locale wifi, 95% vs 80% respectievelijk, terwijl ik gewoon op de bank zit thuis, 3m van het modem. beide zitte ze op hetzelde kanaal, dus hoe kan de spot nou 15% beter doorkomen dan de locale?

      Ik heb een app geinstalleerd op mijn android om 'preffered network' te kunnen kiezen (wifi prioritizer), maar desalniettemin zit ik toch steeds op wifispot, waarschijnlijk omdat mijn telefoon automatisch overschakeld naar het beste netwerk (wifi+ optie staat aan)?

      Reageer


      • #18
        Zet je modem eens uit en aan?

        Reageer


        • #19
          Ja zover was ik al heb hem opnieuw opgestart, maar telkens als ik terug kom van bijvoorbeeld een rondje lopen met de hond, zit ik toch weer in mijn eigen wifispot, inplaats van het locale netwerk.
          Natuurlijk kan ik makkelijk met de hand het eigen netwerk kiezen, maar dat zou toch ook 'vanzelf' moeten kunnen gaan? Nu moet ik wel een keer of 5 per dag het instellingen/wifi schermpje in om te kiezen.

          edit: is het mogelijk de 'geblokkeerde' macs op te vragen en handmatig in te stellen?

          Reageer


          • #20

            Reageer


            • #21
              Ik heb nog de oude modem, de ECP3925, dus enkel 2.4ghz, en onthouden gaat vanzelf als ik eenmaal verbinding maak, als ik daarna 'vergeten' druk moet ik mijn username/pass weer opnieuw invoeren om verbinding te kunnen maken, dus dat is ook niet echt handig als ik buiten wel gebruik wil maken van de wifispots.

              Reageer


              • #22
                Je zou Wifi Connection Manager eens kunnen proberen voor het instellen van de netwerkprioriteit. Die app gaat net iets dieper, zoals het netwerk 'resetten' om het toestel te dwingen om de nieuwe volgorde te gebruiken. Dat lijkt op Android 6 niet te werken op dit moment, ik weet niet welke Android versie je gebruikt?

                Dat WifiSpots een sterker signaal heeft dan je eigen netwerk is wel vreemd toch, als beide uit het modem komen?

                Reageer


                • #23
                  Ja ik heb inderdaad android 6 op mijn telefoon, maar ik zal toch de app eens proberen. Wifi+ (automatisch overschakelen naar beste netwerk) heb ik maar vast even uitgezet, wellicht dat ik dan wel op het door mij gekozen netwerk blijf.

                  Ik had dus al wifi-prioritizer, maar die schakelt pas over als ik de app daadwerkelijk draai, en niet na 2 minuten (job zou elke 2 minuten draaien volgens de settings) misschien komt dat ook wel door android6 dan ... ik ga het dan nu even met die connection manager proberen.

                  Reageer


                  • #24
                    Allemaal lief, leuk en aardig, maar er zou toch een verandering komen, waardoor niet meer per ongeluk op je eigen Delta spot kan komen.
                    Zo te zien is dat nog niet echt gelukt.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                      Niet heel moeilijk Fred. Je logt bij WifiSpots in met je eigen account. Daarbij kan gecontroleerd kan worden of je op je eigen verbinding zit of op die van iemand anders.
                      Kennelijk is het toch niet zo eenvoudig, want het werkt nog (steeds) niet

                      Reageer


                      • #26
                        Nee dat lijkt niet helemaal gelukt te zijn.
                        Het zou naar mijn idee makkelijk zijn als je bijvoorbeeld op je pip of in het modem de macs van je eigen apparaten kon invoeren, die dan vervolgens door je eigen wifispot 'geweerd' worden of geen ip adres toegewezen krijgen...

                        goeroe: inderdaad kan ik met die app niet de prioriteits volgorde wijzigen (en ja ik had de vorige app, die in elk geval aangaf dat wel te doen er voor de zekerheid wel even af gehaald) de prio leek overigens okee, met locaal boven wifispots.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Vraagje
                          Het zou naar mijn idee makkelijk zijn als je bijvoorbeeld op je pip of in het modem de macs van je eigen apparaten kon invoeren, die dan vervolgens door je eigen wifispot 'geweerd' worden of geen ip adres toegewezen krijgen
                          Maar dat is voor de doorsnee gebruiker toch veel te moeilijk.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                            Oorspronkelijk gepost door Vraagje
                            Het zou naar mijn idee makkelijk zijn als je bijvoorbeeld op je pip of in het modem de macs van je eigen apparaten kon invoeren, die dan vervolgens door je eigen wifispot 'geweerd' worden of geen ip adres toegewezen krijgen
                            Maar dat is voor de doorsnee gebruiker toch veel te moeilijk.
                            dank voor het compliment

                            ja automatisch zou natuurlijk voor die mensen makkelijker zijn.

                            Reageer


                            • #29
                              Ik heb nu maar uit wanhoop heel de wifispot maar verwijderd uit de lijst, en uitgezet op het modem, bleef voortdurend ingelogd op eigen wifispot elke keer nadat ik het huis verliet en terugkeerde. Ik neem dan wel dat extra beetje dataverkeer voor lief, want het is duidelijk dat de aanpassing voor mij niet werkt. De oorzaak weet ik niet, kan ook wel aan mijn telefoon liggen die vanzelf overschakelt op het best beoordeelde netwerk en geen mogelijkheid heeft een bepaald netwerk prioriteit te geven.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X