Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Aanpassing WifiSpots voorkomt onbedoeld thuisgebruik

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Aanpassing WifiSpots voorkomt onbedoeld thuisgebruik

    Op 1 augustus wordt er een aanpassing gedaan aan WifiSpots zodat je deze niet meer bij jezelf thuis kunt gebruiken, maar alleen bij anderen.
    Lees verder op de website van DELTA.

  • #2
    ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen
      Niet heel moeilijk Fred. Je logt bij WifiSpots in met je eigen account. Daarbij kan gecontroleerd kan worden of je op je eigen verbinding zit of op die van iemand anders.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen
        Niet heel moeilijk Fred. Je logt bij WifiSpots in met je eigen account. Daarbij kan gecontroleerd kan worden of je op je eigen verbinding zit of op die van iemand anders.
        In het bericht staat "Aanpassing WifiSpots voorkomt onbedoeld thuisgebruik".
        Wat mij trouwens al opviel is dat Wifispots bij mij automatisch wordt ingeschakeld zonder dat ik hier voor kies.
        (Voor de duidelijkheid, dit is mij thuis).
        Betekent dit dat op dat moment het Wifi signaal het sterks is?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door roosje
          Betekent dit dat op dat moment het Wifi signaal het sterks is?
          het gaat niet alleen om de sterkte van het signaal, maar ook om de volgorde van de wifi-verbindingen die je hebt gehad.
          als daarbij Delta Wifispots boven jouw lokale wifi-netwerk staat, dan krijg je doorgaans automatisch verbinding met Delta Wifispots.
          en dat gaat Zeelandnet nu zodanig wijzigen, dat je dat probleem niet meer hebt.

          Reageer


          • #6
            Ik kies er in de slaapkamer bewust voor om te verbinden met Wifispots. Het eigen signaal komt daar niet aan, en wifispots van de buurman wel. Voor een beetje faceboeken en mail lezen is die snelheid prima...

            Reageer


            • #7
              Hallo Marcel0000,

              Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je op de slaapkamer gewoon gebruik kunt maken van de wifi.
              Misschien even een kanaal aanpassen in het modem of maak je gebruik van een eigen router? Als je een router hebt kun je controleren of het modem in de bridge mode staat.
              Er zijn verschillende manieren om je wifi signaal te optimaliseren.

              Oorspronkelijk gepost door marcel0000
              Ik kies er in de slaapkamer bewust voor om te verbinden met Wifispots. Het eigen signaal komt daar niet aan, en wifispots van de buurman wel. Voor een beetje faceboeken en mail lezen is die snelheid prima...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door marcel0000
                Ik kies er in de slaapkamer bewust voor om te verbinden met Wifispots. Het eigen signaal komt daar niet aan, en wifispots van de buurman wel.
                Dan verandert er voor jou niets (afgezien van de tip van Linda die je eigen signaal zou kunnen verbeteren).

                Reageer


                • #9
                  ik vraag me af of deze wijziging ondertussen ook daadwerkelijk ingevoerd is.
                  zowel met m'n smart phone, als met m'n laptop nog steeds verbinding maken met m'n eigen DeltaWifispot.

                  Reageer


                  • #10
                    Hi Fred,

                    De aanpassing is doorgevoerd, maar een reboot van het modem is nodig. Dit doen we niet op afstand.

                    Reageer


                    • #11
                      nadat m'n modem opnieuw is opgestart, kan ik nog steeds met tenminste 2 apparaten verbinding maken met mijn Delta Wifispots.

                      Reageer


                      • #12
                        @Fred

                        Ik denk ook wel dat dat nog mogelijk is maar niet meer te pas en te onpas switcht het modem naar delta wifispots.

                        Ik had het meestal na het wandelingetje met de hond. Dan had ik onderweg dat signaal opgepakt en dan kwam ik in huis en stond hij daar ook nog op. Dan moest ik hem handmatig met eigen netwerk verbinden.

                        Nu zal hij jouw eigen netwerk als 1e netwerk zien.
                        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                        Reageer


                        • #13
                          Fred44nl,

                          In theorie zou je per apparaat nog eenmaal in moeten kunnen loggen op je wifispots.
                          Het modem moet per MAC adres nl nog apart bepalen aan welk abonnement het hangt voor hij het in de filter kan plaatsen.
                          Het filter is overigens wel in zoverre tijdelijk dat, als je ooit je modem nog eens reset, hij weer opnieuw je apparaten moet leren kennen.

                          Reageer


                          • #14
                            de theorie achter deze methode ken ik niet, maar wel de praktijk.
                            de laatste uren heb ik, zowel met m'n smartphone, als met m'n laptop meerdere keren ingelogd op het Delta Wifispots netwerk.
                            en ik weet heel zeker dat het m'n eigen Wifispot is,want dat kan ik zien aan het mac-adres van het modem.

                            Reageer


                            • #15
                              Da's niet de bedoeling, ik laat het voor je nakijken morgen

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X