Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen verbinding met modem/router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Gerben
    Wifi signaal zichtbaar van modem/router Zeelandnet en van Netgear waarmee ik nu verbonden ben. Ik heb nu de draadloze verbinding in het netwerkcntrum uitgeschakeld maar niet verwijderd, dat gaat niet.
    Ik wil graag kunnen inloggen op het router/modem , die staat 4 meter van mijn laptop .
    Is het wifi-signaal van de modem/router sterk genoeg, zodat de Netgear er tussenuit zou kunnen? Je werkt nu met twee routers en dat kan conflicten geven. Als je met een aparte router werkt, kun je de modem/router misschien beter in bridgemode zetten.
    De vraag is of dan de Netgear overal voldoende bereik heeft.

    Reageer


    • #17
      Gerben kun je als test eens een nieuwe netwerknaam (SSID) instellingen in het modem, voor het 2.4 GHz netwerk.
      Ik vermoed dat je laptop verbinding probeert te maken met de instellingen van het vorige apparaat dat je gebruikte.
      Door een nieuwe SSID in te stellen zal de laptop dit als een nieuwe verbinding beschouwen.

      Reageer


      • #18
        Ik kreeg zojuist een advies om een Dongle wifi te gebruiken.
        De dame van Zeelandnet klantenservice beweert dat oude hardware zoals printers en waarschijnlijk ook mijn laptop problemen hebben met dit nieuwe modem/router.
        Hebben jullie ervaring met zo'n externe netwerkkaart ?

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Gerben
          Ik kreeg zojuist een advies om een Dongle wifi te gebruiken.
          De dame van Zeelandnet klantenservice beweert dat oude hardware zoals printers en waarschijnlijk ook mijn laptop problemen hebben met dit nieuwe modem/router.
          Hebben jullie ervaring met zo'n externe netwerkkaart ?
          Ik heb geen ervaring met een dongle, maar heb (zoals ik al zei) precies dezelfde laptop en die doet het prima op een EPC3940 via 2,4Ghz.
          Heb je de tip van Goeroe al geprobeerd?

          Reageer


          • #20
            Goeroe en Jos,
            Ik vermoedt dat daar een kern van waarheid in zit. Ik heb namelijk dezelfde router naam gehouden als mijn vorige router.
            Moet ik weer met een UTP kabel het router aansluiten op de laptop en in het router een andere naam geven aan de 2.4GHz ??

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Gerben
              Goeroe en Jos,
              Ik vermoedt dat daar een kern van waarheid in zit. Ik heb namelijk dezelfde router naam gehouden als mijn vorige router.
              Moet ik weer met een UTP kabel het router aansluiten op de laptop en in het router een andere naam geven aan de 2.4GHz ??
              Zou je inderdaad kunnen proberen!

              Reageer


              • #22
                Druk eens zijn WPS knop in en probeer zijn verbinding in staat te brengen door zijn WFI USB op de laptop te installeren. Die zal deze keer wel werken!

                Let op,Controleer of WPS-knop van je modem ingeschakeld is,dit kan je zien wanneer je in het modem ingelogd heeft.

                Succes!

                Reageer


                • #23
                  bedankt allemaal voor de info, ik ga eerst de routernaam veranderen van het 2.4GHz netwerk.
                  Kijken of mijn laptop dit herkend als een nieuw netwerk waar ik met mijn key kan inloggen.

                  Reageer


                  • #24
                    GoeRoe heeft de oorzaak gevonden. Ik heb de router een nieuwe netwerknaam gegeven en kon direct inloggen met mijn key op het netwerk.
                    Ierdereen bedankt voor het meedenken en wellicht tot een volgend probleem!

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X