Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen verbinding met modem/router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen verbinding met modem/router

    Sinds 3 dagen heb ik het nieuwe modem/router de EPC3940 online.
    Al mijn apparaten connecten met het router behalve mijn laptop.
    Mijn laptop een Acer Aspire 7715Z is al een jaar of 6 oud. Ik krijg het router wel zichtbaar bij draadloze netwerkverbindingen. Als ik wil inloggen op het router krijg ik ook niet de mogelijkheid om de beveilegingssleutel in te typen. Er volgt alleen een mededeling "er kan geen verbinding gemaakt worden"
    Weet iemand wat te doen ?

  • #2

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor je reactie
      De laptop heeft altijd goed gewerkt op de vorige router van Zeelandnet. Hoe zie ik of mijn draadloze netwerkkaart aan staat? Ik heb FN + sneltoetsen.

      Reageer


      • #4
        Hallo Gerben, welkom op het forum :8

        Je modem/router kan werken op zowel 2,4Ghz als 5Ghz. Je laptop (ik heb dezelfde) kan alleen 2,4Ghz aan. Weet je zeker dat 2,4Ghz ook is ingeschakeld op de modem/router en dat je laptop daarmee verbinding probeert te maken.
        Mogelijk een verschillende naam/beveiligingssleutel voor beide netwerken aangemaakt...

        Reageer


        • #5
          Hallo Jos,

          Zelfde beveiligingsleutel voor 2.4 e 5 Ghz geinstaleerd, beide zijn ook zichtbaar op bv mijn telefoon.
          Ik kan alleen niet zien of mijn laptop verbinding probeert te maken met de 2.5 of de 5 Ghz.
          Het gekke is ook dat ik geen mogelijkheid krijg om de beveiligingssleutel in te typen. Hij geeft gelijk "kan geen verbinding maken'aan.

          Reageer


          • #6
            Rechts naast de aan en uit knop zit de wifiknop toch?
            Of kan je deze instellen met FN + F? toets.
            Staat deze aan?

            Zie je in je systray wel icon van draaddloze netwerkkaart?
            Click erop en je ziet de beschikbare netwerken.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Gerben
              Hallo Jos,

              Zelfde beveiligingsleutel voor 2.4 e 5 Ghz geinstaleerd, beide zijn ook zichtbaar op bv mijn telefoon.
              Ik kan alleen niet zien of mijn laptop verbinding probeert te maken met de 2.5 of de 5 Ghz.
              Het gekke is ook dat ik geen mogelijkheid krijg om de beveiligingssleutel in te typen. Hij geeft gelijk "kan geen verbinding maken'aan.
              Als je zeker wilt weten dat geprobeerd wordt met 2,4Ghz verbinding te maken, zou je het andere netwerk even uit kunnen schakelen of (tijdelijk) een andere naam kunnen geven.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                Rechts naast de aan en uit knop zit de wifiknop toch?
                Of kan je deze instellen met FN + F? toets.
                Staat deze aan?

                Zie je in je systray wel icon van draaddloze netwerkkaart?
                Click erop en je ziet de beschikbare netwerken.
                De knop voor wifi zit inderdaad rechts naast de aan/uit knop. Gerben geeft aan dat hij zijn netwerk wel ziet op de laptop, dus die knop moet aan staan :8

                Reageer


                • #9
                  Verwijder eerst oude netwerk in netwerkcentrum.
                  Je krijgt in je systray alleen het icon als de wlan is ingeschakeld.
                  Dus als je het icon nu ziet, click er dan op en laat zoeken naar beschikbare netwerken.
                  Kies nu je gewenste eigen netwerk en voer key in.

                  Reageer


                  • #10
                    Jammer, ik kan even niet verder. Ik ben nu online op een 2e router (Netgear) die boven staat. Dat is geen probleem.
                    Bij draadloze netwerkverbindingen is alleen de 2.4GHZ zichtbaar terwijl ik op de telefoon ook de 5G zie staan.
                    Signaal is uitstekend, WPA2-PSK, radiotype 802.11n

                    Reageer


                    • #11
                      Ptrol,
                      Oude netwerk verwijderen, bedoel je dat van de Netgear?

                      Reageer


                      • #12
                        Ik ga er vanuit dat je wifi wil gebruiken op het nieuwe wifi-modem?
                        In dat geval kan de vorige draadloze netwerkverbinding in het netwerkcentrum eruit.

                        Niet alle hardware is 5GHz geschikt, dus goed mogelijk dat je er niet mee kan verbinden.
                        Dat schreef Jos al eerder.

                        Reageer


                        • #13
                          Heb je wifi aan staan op het modem en op de Netgear?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                            Ik ga er vanuit dat je wifi wil gebruiken op het nieuwe wifi-modem?
                            In dat geval kan de vorige draadloze netwerkverbinding in het netwerkcentrum eruit.

                            Niet alle hardware is 5GHz geschikt, dus best mogelijk dat het 5ghz niet beschikbaar is.
                            5Ghz is zeker niet beschikbaar op de laptop!

                            Reageer


                            • #15
                              Wifi signaal zichtbaar van modem/router Zeelandnet en van Netgear waarmee ik nu verbonden ben. Ik heb nu de draadloze verbinding in het netwerkcntrum uitgeschakeld maar niet verwijderd, dat gaat niet.
                              Ik wil graag kunnen inloggen op het router/modem , die staat 4 meter van mijn laptop .

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X