Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Problemen met registreren op eigen wifi netwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Problemen met registreren op eigen wifi netwerk

Hallo,
    De afgelopen periode heb ik te kampen met problemen m.b.t. de toegang tot mijn wifi netwerk. Op zowel mijn Samsung mobiele telefoon als de Samsung tablet slaag ik er niet in om te connecteren met mijn eigen wifi netwerk. Connectie maken via Delta WifiSpots lukt echter wel. Dit probleem doet zich (gelukkig) niet voor op mijn laptop. De enige oplossing die (soms) een tijdje werkt is een harde reset (off/on) van mijn router. Ik zit thuis met de Cisco EPC3925 wifi-modem.

Kan er iemand op basis van deze informatie enige tips geven die leiden tot een definitieve oplossing voor dit vervelende probleem?

Alvast bedankt,
    Kevin

Je hebt een eigen router aangekoppeld op poort 1 van het Wifi-Modem.

Dan ga ik er vanuit dat je de eigen router in Bridge Mode hebt gezet ( via MijnDELTA).
    Zet de eigen router ook vast op kanaal 1, 6 of 11.
    Firewall in router ingeschakeld/? Zet die dan eens uit.
    Je hebt immers je beveiliging ook op je apparaten.

Heb je al eens gecontroleerd of er geen nieuwe firmware voor je eigen router is?
    Zo niet, zet de router dan eens terug naar de fabrieksinstellingen.

De kabel waarmee modem en router verbonden zijn al eens vervangen?

Reageer

Goedemorgen,
      Sinds de installatie van de Wifi-modem gebruik ik niet langer een router. Ik gebruik m.a.w. de routerfunctionaliteit van de Wifi-modem.

Zou een eventuele firmware update van modem dit probleem kunnen verhelpen? Ik heb echter geen idee of dit zomaar kan, aangezien dit de standaard Zeelandnet modem is...

Mocht dit zinvol zijn, wil ik wel even wat screen shots van de modem/router instellingen posten.

Reageer

Firmware updaten is hier niet van toepassing en slaat op het gebruik van een eigen router evenals bridgemode.
        Als er er een update zou komen voor het wifi-modem, wordt deze altijd uitgerold door ZeelandNet zelf.

Neem deze instructievideo eens door. Zet bijv. je kanalen eens vast op 1, 6 of 11 en de SPI Firewall op OFF.

Voer ook eens een Speedtest bekabeld rechtstreeks aangesloten op het wifi-modem uit.
        Haal je dan de snelheden die bij je abonnement horen: http://speedtest.zeelandnet.nl/

Welk wifi-modem heb je?
        Welk beveiligingstype heb je ingesteld? Je hebt keuzes.
        Over welke afstand wil je draadloos internetten en heb je geen ook geen ontvangst als je naast je wifi-modem staat?

Reageer

dit probleem zou te maken kunnen hebben met de gebruikte beveiliging.
          dit staat standaard ingesteld op "WPA or WPA2-personal"
          maar er zijn meer instellingen.
          probeer bijv. es alleen WPA of alleen WPA2-personal.

[img]e15810a9-e2c2-4480-9b35-734abbcdacf4.jpg[/img]

als je klikt op "Show Passphrase" kun je zien wat het ingestelde wachtwoord voor het wifinetwerk is.

Reageer

Dat vermoed ik ook Fred44nl.
            Zeker wanneer naast het modem het netwerk ook niet opgepakt wordt.
            Ik weet niet of TS dat al geprobeerd heeft.

Hoe was de situatie voorheen met het oude modem?
            Naar tevredenheid?
            Misschien is in dat geval teruggaan naar een puur modem door BridgeMode in te stellen en de oude router weer aan te sluiten ook een goed alternatief.

Reageer

ja, maar als het nieuwe modem een beetje goed opgesteld staat, dan moet dat gewoon goed kunnen werken.
              bij mij is het wifi-signaal van de 3940 sterker dan van een 4 jaar oude router.

Reageer

Natuurlijk, daarom ook de vraag of ea goed draaide ( ook rekeninghoudend met de verhoogde snelheden) bij gebruik van de eigen router.
                Bovendien kan je die centraler zetten, als het wifi-modem.
                Die staat toch heel vaak decentraal in de meterkast.

Vergeet niet, dit is de 3925.
                De 3940 zou krachtiger zijn, maar nooit zo krachtig als een moderne router.

Reageer

Bedankt voor jullie input. Ik zal zeker en vast de instructievideo doornemen en de Speedtest uitvoeren hoewel ik vrees dat dit niet veel zoden aan de dijk brengt. Het is namelijk geen kwestie van slecht bereik, de modem staat centraal in huis en bijgevolg heb ik een (vrijwel) maximumbereik.

Op zowel mobiele telefoon als tablet krijg ik regelmatig een melding in de zin van 'netwerk uitgeschakeld owv trage verbinding'. Als ik deze foutmelding google, zie ik ook vaak het probleem van dubbele IP adressen terug. Zou dit de boosdoener kunnen zijn?

Het gaat om de Cisco EPC3925 Wifi-modem. Bij gebruik van de router had ik nooit dergelijke problemen.
                  Ik zal ook mijn beveiligingsinstellingen nagaan en posten.

Nogmaals dank,
                  Kevin

Reageer

Dan zou ik beginnen met de SPI Firewall eens OFF te zetten.
                    Het Wifi-kanaal vast op 1, 6 of 11 ( minst drukke in je omgeving).
                    Ook eens een ander type beveiiging proberen.
                    Het stappenplan had ik in een eerdere reactie al gepost.

Kijk dan eens hoe het gaat.

Heeft je netwerk een duidelijk herkenbare naam, zodat je zeker weet dat je met je eigen netwerk verbinding zoekt?

Reageer

Zet eens je wifi-modem terug naar fabrieksinstelling. Richt je netwerk opnieuw in en belangrijk neem een nieuw ander toegangswachtwoord voor je netwerk. Dat moet je dan ook veranderen op je tablet, telefoon en laptop. Je kan nu ook wel kijken in de client tabel hoeveel apparaten er aangemeld staan in je netwerk. Maar misschien is dit te ingewikkeld.
                      Succes en hoor het wel.

Reageer

Ondertussen volgende acties ondernomen:
                        - Wifi-kanaal op 1 gezet (na verificatie via inSSIDer)
                        - SPI Firewall staat reeds op OFF
                        - IPv6 Firewall staat op 'On', verander ik hier iets aan?
                        - Wireless Security mode staat momenteel op WPA or WPA-2 Personal

Verder heeft mijn netwerk een duidelijk SSID, namelijk mijn familienaam dus hier is weinig verwarring mogelijk.

Reageer

Alleen de SPI Firewall op OFF.
                          Uiteraard gewijzigde key ingevoerd op de diverse apparaten.

Merk je al verschil? Kunnen mobieltje en tablet je netwerk nu wel vinden?

Reageer

Op de tablet ben ik verbonden met eigen netwerk, echter op mobieltje blijf ik melding 'Toegangspunt momenteel in gebruik. Trage internetverbinding' krijgen, gevolgd door 'Kan IP-adres niet verkrijgen'. Verbinding via Delta WifiSpots gaat vlekkeloos.

Nog even toevoegen dat ik bij thuiskomst wel via de mobiel op eigen netwerk kon, dus het probleem komt en gaat duidelijk. Ik word er zowaar moedeloos van...

Bestaat er zoiets als een maximum aan apparaten die tegelijkertijd met een Wifi netwerk kunnen verbinden?

Reageer

Misschien toch maar de factory reset van de modem doen, hoewel ik dit liever hou tot wanneer alle overige opties uitgeput zijn...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X