Na installatie van het nieuwe Modem (3940) probleemloos verbinding met 1 laptop, 2 gsm's en tablet. De 2e laptop vertikt het. Geeft aan "verbinding met onbekend netwerk"terwijl ik het juiste netwerk gekozen heb.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Wifi verbinding met 3940 modem
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Oorspronkelijk gepost door PaiazulNa installatie van het nieuwe Modem (3940) probleemloos verbinding met 1 laptop, 2 gsm's en tablet. De 2e laptop vertikt het. Geeft aan "verbinding met onbekend netwerk"terwijl ik het juiste netwerk gekozen heb.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door PaiazulNa installatie van het nieuwe Modem (3940) probleemloos verbinding met 1 laptop, 2 gsm's en tablet. De 2e laptop vertikt het. Geeft aan "verbinding met onbekend netwerk"terwijl ik het juiste netwerk gekozen heb.
Heb jij daarvan al het WPA2 wachtwoord verandert?
2,4 Ghz en 5 Ghz moeten hetzelfde wachtwoord hebben of een ander SSID.
Symptoom komt ook vaak voor bij een onjuiste TCP/IP configuratie op de laptop.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door VulpenOorspronkelijk gepost door PaiazulNa installatie van het nieuwe Modem (3940) probleemloos verbinding met 1 laptop, 2 gsm's en tablet. De 2e laptop vertikt het. Geeft aan "verbinding met onbekend netwerk"terwijl ik het juiste netwerk gekozen heb.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door PaiazulOorspronkelijk gepost door NiggoOorspronkelijk gepost door PaiazulNa installatie van het nieuwe Modem (3940) probleemloos verbinding met 1 laptop, 2 gsm's en tablet. De 2e laptop vertikt het. Geeft aan "verbinding met onbekend netwerk"terwijl ik het juiste netwerk gekozen heb.
2,4 en 5 Ghz hebben hetzelfde wachtwoord
Heb jij daarvan al het WPA2 wachtwoord verandert?
2,4 Ghz en 5 Ghz moeten hetzelfde wachtwoord hebben of een ander SSID.
Alle twee zelfde wachtwoord en SSID
Symptoom komt ook vaak voor bij een onjuiste TCP/IP configuratie op de laptop.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door PaiazulWat doe ik daar aan en Hoe?Oorspronkelijk gepost door Josvoordat je allerlei instellingen gaat wijzigen, we horen wel of het gelukt is.
http://www.wifitenne.com/nieuws/136-...n-beheren.html
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door NiggoOorspronkelijk gepost door PaiazulWat doe ik daar aan en Hoe?Oorspronkelijk gepost door Josvoordat je allerlei instellingen gaat wijzigen, we horen wel of het gelukt is.
http://www.wifitenne.com/nieuws/136-...n-beheren.html
Reageer
-
Als achter "verbonden met onbekend netwerk" de juiste naam (tussen haakjes) staat, gaat het dus wel om hetzelfde netwerk. Ook is er een verbinding met dat netwerk! Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Mogelijk een probleem met Vista (is wel erg oud) en het modem...
Zijn er hier mensen die wel probleemloos met Vista en een EPC3940 werken?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door JosAls achter "verbonden met onbekend netwerk" de juiste naam (tussen haakjes) staat, gaat het dus wel om hetzelfde netwerk. Ook is er een verbinding met dat netwerk! Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Mogelijk een probleem met Vista (is wel erg oud) en het modem...
Zijn er hier mensen die wel probleemloos met Vista en een EPC3940 werken?
Reageer
-
Als je op je modem inlogt, zie je de gegevens van het 2.4mhz en het 5mhz netwerk. Daar kun je de naam van een van beide veranderen.
De apparaten waarmee je met dat specifieke netwerk bent verbonden moeten dan uiteraard ook verbinding zoeken met de nieuwe naam.
Reageer
-
@Paiazul
Was trouwens mijn advies, dat terzijde ik denk niet dat dat je probleem oplost aangezien die Vista laptop hoogstwaarschijnlijk geen 5Ghz netwerken kan ontvangen.
Waar ik benieuwd naar ben is het IP adres van de Vista laptop, kun jij die voor mij opzoeken zodra deze verbonden is ?. Hier staat hoe (stap1): http://computertotaal.nl/apps-softwa...8Ht3FMFdLbf.97
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer