Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi verbinding met 3940 modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi verbinding met 3940 modem

    Na installatie van het nieuwe Modem (3940) probleemloos verbinding met 1 laptop, 2 gsm's en tablet. De 2e laptop vertikt het. Geeft aan "verbinding met onbekend netwerk"terwijl ik het juiste netwerk gekozen heb.

  • #2
    Welkom op het forum Paiazul.

    Probeer eens om die 2e laptop dat onbekende netwerk te laten vergeten en daarna opnieuw verbinding te maken met je eigen netwerk.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Paiazul
        Na installatie van het nieuwe Modem (3940) probleemloos verbinding met 1 laptop, 2 gsm's en tablet. De 2e laptop vertikt het. Geeft aan "verbinding met onbekend netwerk"terwijl ik het juiste netwerk gekozen heb.
        Die 2e laptop, wat voor merk en type is dat precies?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Paiazul
          Na installatie van het nieuwe Modem (3940) probleemloos verbinding met 1 laptop, 2 gsm's en tablet. De 2e laptop vertikt het. Geeft aan "verbinding met onbekend netwerk"terwijl ik het juiste netwerk gekozen heb.
          Mogelijk maakt die 2e laptop verbinding met het 5 Ghz netwerk van de EPC3940.

          Heb jij daarvan al het WPA2 wachtwoord verandert?
          2,4 Ghz en 5 Ghz moeten hetzelfde wachtwoord hebben of een ander SSID.

          Symptoom komt ook vaak voor bij een onjuiste TCP/IP configuratie op de laptop.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Vulpen
            Oorspronkelijk gepost door Paiazul
            Na installatie van het nieuwe Modem (3940) probleemloos verbinding met 1 laptop, 2 gsm's en tablet. De 2e laptop vertikt het. Geeft aan "verbinding met onbekend netwerk"terwijl ik het juiste netwerk gekozen heb.
            Die 2e laptop, wat voor merk en type is dat precies?
            Dat is een compaq met (let op ) Vista.:@

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Paiazul
              Oorspronkelijk gepost door Niggo
              Oorspronkelijk gepost door Paiazul
              Na installatie van het nieuwe Modem (3940) probleemloos verbinding met 1 laptop, 2 gsm's en tablet. De 2e laptop vertikt het. Geeft aan "verbinding met onbekend netwerk"terwijl ik het juiste netwerk gekozen heb.
              Mogelijk maakt die 2e laptop verbinding met het 5 Ghz netwerk van de EPC3940.

              2,4 en 5 Ghz hebben hetzelfde wachtwoord



              Heb jij daarvan al het WPA2 wachtwoord verandert?
              2,4 Ghz en 5 Ghz moeten hetzelfde wachtwoord hebben of een ander SSID.

              Alle twee zelfde wachtwoord en SSID

              Symptoom komt ook vaak voor bij een onjuiste TCP/IP configuratie op de laptop.
              Wat doe ik daar aan en Hoe?

              Reageer


              • #8
                Heb je al eens geprobeerd de verbinding te verbreken met dat onbekende netwerk/netwerk vergeten kiezen, voordat je allerlei instellingen gaat wijzigen. Als er verbinding is met een netwerk lijkt je wifi op de laptop dus wel te werken!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Paiazul
                  Wat doe ik daar aan en Hoe?
                  Oorspronkelijk gepost door Jos
                  voordat je allerlei instellingen gaat wijzigen
                  Ik zou even het advies volgen van Jos of r0n , we horen wel of het gelukt is.

                  http://www.wifitenne.com/nieuws/136-...n-beheren.html

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Niggo
                    Oorspronkelijk gepost door Paiazul
                    Wat doe ik daar aan en Hoe?
                    Oorspronkelijk gepost door Jos
                    voordat je allerlei instellingen gaat wijzigen
                    Ik zou even het advies volgen van Jos of r0n , we horen wel of het gelukt is.

                    http://www.wifitenne.com/nieuws/136-...n-beheren.html
                    Nou ik heb dit gevolgd. Ik heb alle netwerken verwijderd de computer opnieuw gestart en verbinding gemaakt met het juiste netwerk. En als ik dan kijk bij verbindingen dan staat er wederom Verbonden met onbekend netwerk met daarachter tussen haakjes de naam van het goede netwerk . Maar dus geen verbinding !!!!

                    Reageer


                    • #11
                      Een extra advies in deze. Zorg dat de 2,4 en 5 GHz band niet dezelfde naam (SSID) hebben. Zet bij Security bij SPI Firewall de instelling op off.
                      Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                      Reageer


                      • #12
                        Als achter "verbonden met onbekend netwerk" de juiste naam (tussen haakjes) staat, gaat het dus wel om hetzelfde netwerk. Ook is er een verbinding met dat netwerk! Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Mogelijk een probleem met Vista (is wel erg oud) en het modem...
                        Zijn er hier mensen die wel probleemloos met Vista en een EPC3940 werken?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Jos
                          Als achter "verbonden met onbekend netwerk" de juiste naam (tussen haakjes) staat, gaat het dus wel om hetzelfde netwerk. Ook is er een verbinding met dat netwerk! Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Mogelijk een probleem met Vista (is wel erg oud) en het modem...
                          Zijn er hier mensen die wel probleemloos met Vista en een EPC3940 werken?
                          Ik heb jaren probleemloos met Vista en het vorige modem (3925) gewerkt. Maar ik zal het advies van Caroline opvolgen al weet ik alleen nog niet hoe ik 1 naam moet veranderen'.

                          Reageer


                          • #14
                            Als je op je modem inlogt, zie je de gegevens van het 2.4mhz en het 5mhz netwerk. Daar kun je de naam van een van beide veranderen.
                            De apparaten waarmee je met dat specifieke netwerk bent verbonden moeten dan uiteraard ook verbinding zoeken met de nieuwe naam.

                            Reageer


                            • #15
                              @Paiazul
                              Was trouwens mijn advies , dat terzijde ik denk niet dat dat je probleem oplost aangezien die Vista laptop hoogstwaarschijnlijk geen 5Ghz netwerken kan ontvangen.

                              Waar ik benieuwd naar ben is het IP adres van de Vista laptop, kun jij die voor mij opzoeken zodra deze verbonden is ?. Hier staat hoe (stap1): http://computertotaal.nl/apps-softwa...8Ht3FMFdLbf.97

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X