Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Deel jouw WiFi-ervaring in huis!

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    En nu heb ik een mooie nieuwe modem/router gekregen maar er is nog niets verandert. Voor heb ik 5ghz bij het andere flatblok achter 0. Toch vreemd

    Reageer


    • #17
      Het kabelmodem staat bij mij beneden. Boven op zolder heb ik een wifi versterker geplaatst gericht voor mobiele apparaten. Het signaal is zelfs tot 10 huizen verder nog op te pikken,dat komt dat de zender veel minder last heeft van obstakels. De computers werkt richtreeks vanuit het wifi modem op het 5 Ghz kanaal en haal ik zelfs een downloadsnelheid van 200 Mb/s! Delta WifiSpots staat gewoon aan.

      Een wifi-versterker op zolder plaatsen is de beste optie aangezien het signaal het best kan bereiken,wel moet het kabelmodem sterk genoeg zijn om storingen te voorkomen.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door meteoclinge
        Boven op zolder heb ik een wifi versterker geplaatst
        Welk merk en type heb jij geplaatst ?

        Reageer


        • #19
          Beste Roof, Ik heb de Netgear geplaatst. Werkt erg goed!

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door FifthAxiom
            Ik heb hier een kabelmodem zonder WiFi en zelf een DrayTek 2130Vn WAN WiFi router aangeschaft om deze aan het modem aan te sluiten. Helaas is dit een 2,4GHz router (drukte op de frequenties) maar dit heeft dan wel een voordeel tegenover een 5GHz router; 2,4GHz signaal gaat makkelijker door muren en plafonds heen.

            Aan deze router heb ik 2 directionele antennes aangesloten (40 en 60 graden zoals door telecom bedrijven gebruikt) waarvan er 1 naar zolder is gericht en de andere naar de woonkamer en keuken/tuin. Verder een TV, NAS en een aparte VoIP/DECT router via LAN aan gesloten waarmee ik wereldwijd bijna gratis bel (8 euro voor 2000 minuten vast en mobiel).

            Boven op zolder staat een access point waaraan de PC is verbonden via LAN. Het access point heeft 2 vlakke directionele antennes, gemonteerd onder mijn bureau, welke in client mode een draadloze verbinding met de DrayTek router maakt. Het ontvangst is maximaal (geen verlies) en de downloadsnelheid is gelijk aan mijn maximale internetsnelheid terwijl mijn WiFi in de meterkast staat. De meterkast is als het ware een soort van serverruimte. Op zolder staat een USB laser printer (aan AP) en een All in one printer via WiFi (deze legt verbinding met de router beneden omdat snelheid niet belangrijk is).
            Ook bij snelheidsverhoging naar 100Mb/s wordt de maximale snelheid behaald. In het verleden, voor bovenstaande configuratie, heb ik ook versterkers gebruikt (2x 5 Watt) maar dit bleek zeer instabiel door terugslag van het signaal.

            Reageer


            • #21
              Router: Draytek Vigor 2925ac (dual band router) icm een Zeelandnet Cisco EPC3940AD.
              Er waren aanvakelijk wat problemen om de volledige bandbreedte te behalen en Wetransfer bestanden binnen te halen bij (in ons geval) iPhone 6s en iPad Retina. Het probleem zat hem in de setting 'Hardware acceleration'. Je kunt dan mbv een telnetsessie naar het modem en commando ''ppa -b 0' deze instelling helemaal uit zetten en daarmee het Wetransfer- en bandbreedteprobleem oplossen.

              Wifi: ja, zowel op 2.4Ghz (oudere hardware) als op 5Ghz (Apple hardware).

              Geen extender of repeater want deze hardware heeft een goed bereik (ook met veel betonijzer). Wellicht is dat te danken aan de uitgebreide bandbreedtes van de beschikbare dualband.
              Afstand tussen router en apparaten is in ons geval maximaal 15m bij 5Ghz en 40m bij 2,4Ghz

              Mijn ervaring met support Zeelandnet:
              Goed en adequaat

              Mijn ervaring met Draytek Helpdesk:
              Goed (zowel telefonisch als via email)
              Er was een Draytek dealer in Terneuzen (Supcom - hardware was daar niet gekocht) die ons een keer goed heeft geholpen (betaalde support). Toen we daarna met nog een paar vragen kwamen had men geen tijd (een hele dag vergaderen of werden we met een verhaaltje het bos in gestuurd).
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                Je kunt dan mbv een telnetsessie naar het modem en commando ''ppa -b 0' deze instelling helemaal uit zetten en daarmee het Wetransfer- en bandbreedteprobleem oplossen.
                hoe heb je dat precies gedaan ??
                met Telnet 192.168.11.1 kom ik niet in het modem

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  hoe heb je dat precies gedaan ??met Telnet 192.168.11.1 kom ik niet in het modem
                  Ik heb met Putty een telnetsessie geopend via port 23 naar mijn router's interne netwerk ip. Dus niet naar mijn bridged modem...
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #24
                    Gewoon een kabelmodem EPC3912 icm met deze router een SmartPhone en een RPi 3 wat gelukkig genoeg bereik geeft voor het gehele huis.
                    Verder een TV, PC vast aangesloten.

                    Reageer


                    • #25
                      Een EPC3212 is in de woonkamer op 5 meter afstand verbonden met een Airport Extreme.
                      2.4 GHz (802.11n) en 5 GHz (802.11ac) hebben elk hun eigen naam.
                      Op de 5 GHz ben ik in mijn omgeving de enige gebruiker en haal ik op kanaal 48 de beloofde 150 Mbps / 15 Mbps.
                      De MacBook Air, iMac, Mac mini, ipad, SamsungTV en AppleTV zijn allemaal via 5 GHz met internet verbonden.
                      Alles werkt zoals het hoort.

                      Reageer


                      • #26
                        Delta aansluitpunt zit in de meterkast en dus staat daar ook de Delta Cisco EC3940 AD Wifi router/modem. Beneden staat een desktop PC die met een kabel is verbonden met de Cisco in de meterkast. Op de eerste verdieping staat een Asus router RT AC 66U die met een kabel op de wanpoort is verbonden met een van de wanpoorten van de Cisco. De Asus staat in A.P. mode en fungeert dus als een AccesPoint om het draadloos signaal met succes voldoende te versterken voor de eerste en tweede verdieping. De TV beneden maakt draadloos gebruik van de Cisco in de meterkast zoals alle draadloze apparatuur (Android, Apple IOS, diverse Windows versies) gebruik maakt van de Cisco als die op de begane grond is. Eenmaal op de eerste verdieping of hoger, schakelen de draadloze apparaten over op de Asus. Overigens heeft de Asus veel verder en beter bereik op beide banden dan de Cisco heeft....

                        Reageer


                        • #27
                          Ik heb ook de Asus RT-N66u op het modem aangesloten. Het Wifimodem op kanaal 2 ingesteld,de draadloze Asus-router op kanaal 6. Hij geeft op de 5 GHz band de volle bak door (200 MB/s! ) en op 2.4 GHz-band zelfs 80,7. Helemaal niet slecht!

                          Op zolder is er een wifiversterker actief waarin er de tweede router is aangekoppeld en heeft een mooie snelheid door tot 55,1 MB/s. De tweede router is de Netgear. De extender pikt het wifi signaal van het wifimodem op. Beide draadloze routers heb ik het Beacon interval naar 1000 ingesteld. Die stond eerst op 100. Overal wifi,boven,beneden,en in de tuin!

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Roof
                            Oorspronkelijk gepost door meteoclinge
                            Boven op zolder heb ik een wifi versterker geplaatst
                            Welk merk en type heb jij geplaatst ?
                            De Netgear extender.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door Jort
                              Mijn eigen CISCO 3940 staat beneden in de woonkamer.
                              Heeft inmiddels na het wisselen van de kanalen optimaal bereik in heel het huis.

                              Beneden gebruik ik voornamelijk 5 GHz voor PC en Smart-tv. Boven pakt hij automatisch de 2.4 GHz bandbreedte op. Ruimschoots genoeg snelheid voor 1 mobieltje.

                              Wat is jullie ervaring op het gebied van extenders en repeaters? Wat werkt wel goed en wat niet?
                              Wat mij opvalt is dat ik vaak prima verbinding met het Wifi punt van mijn 3940 modem heb. Maar dat het laden van een pagina alsnog erg lang duurt. soms wel 5 tot 10 seconden voordat hij uberhaupt begint met laden.
                              Waardoor je in die tijd dus het gevoel hebt dat je geen verbinding hebt, of het internet eruit ligt...

                              Reageer


                              • #30
                                Ik heb de repeater weggehaald omdat de nieuwe sitecom Greyhound sterker is en is een repeater niet meer nodig. Twee routers kan ook, je kunt van je tweede router een acces point aanmaken door in zijn DCHP server een IP adres toe te voegen. En dat werkt ook . Wie bij KPN zit heeft pech,want die hebben deze mogelijkheid dicht getimmerd.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X