Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Deel jouw WiFi-ervaring in huis!

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Deel jouw WiFi-ervaring in huis!


  • #2
    gelukkig nog maar eens een topic over wifi :?

    Reageer


    • #3
      Mijn WIFI-modem van zeelandnet staat in de huiskamer,omdat daar de buitenkabel binnenkomt. Het WIFI-signaal en Hotspots heb ik uitgeschakeld. Op zolder staat mijn router die bekabeld met het modem is verbonden. De router (TP-Link N600) is bekabeld verbonden met twee desktops. Het WIFI-signaal van de router, dat door een extender op de tussenverdieping wordt versterkt, is prima. Mijn smart-tv en een chrome-book maken er gebruik van. Geen enkel probleem.

      Reageer


      • #4
        Het forum staat er vol mee, dus ik zou zeggen, ga eens lezen.

        Reageer


        • #5
          Mijn 3940 staat achter de gasmeter tussen de CV leidingen, omdat de kabel die uit de grond komt niet langer is.
          Mijn laptop staat 4 meter van het modem en haalt de 100MB met de snelheidstest, andere laptops en tablets komen niet boven de 60mb, doordat deze een oudere standaard gebruiken.
          Op zolder staat nog een router, d.m.v. een kabel verbonden met het modem, deze router heeft een andere naam en een ander kanaal.
          De enige taak van deze router is om de slaapkamer (voor mijn GSM) en mijn printer te bedienen.
          De printer staat net te ver van het modem, de snelheid op zolder is ook 60mb (router van 7 jaar oud), en dat vind ik voor het doel snel genoeg.

          Reageer


          • #6
            Mijn eigen CISCO 3940 staat beneden in de woonkamer.
            Heeft inmiddels na het wisselen van de kanalen optimaal bereik in heel het huis.

            Beneden gebruik ik voornamelijk 5 GHz voor PC en Smart-tv. Boven pakt hij automatisch de 2.4 GHz bandbreedte op. Ruimschoots genoeg snelheid voor 1 mobieltje.

            Wat is jullie ervaring op het gebied van extenders en repeaters? Wat werkt wel goed en wat niet?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Jort
              Wat is jullie ervaring op het gebied van extenders en repeaters? Wat werkt wel goed en wat niet?

              Reageer


              • #8
                Ik heb hier een kabelmodem zonder WiFi en zelf een DrayTek 2130Vn WAN WiFi router aangeschaft om deze aan het modem aan te sluiten. Helaas is dit een 2,4GHz router (drukte op de frequenties) maar dit heeft dan wel een voordeel tegenover een 5GHz router; 2,4GHz signaal gaat makkelijker door muren en plafonds heen.

                Aan deze router heb ik 2 directionele antennes aangesloten (40 en 60 graden zoals door telecom bedrijven gebruikt) waarvan er 1 naar zolder is gericht en de andere naar de woonkamer en keuken/tuin. Verder een TV, NAS en een aparte VoIP/DECT router via LAN aan gesloten waarmee ik wereldwijd bijna gratis bel (8 euro voor 2000 minuten vast en mobiel).

                Boven op zolder staat een access point waaraan de PC is verbonden via LAN. Het access point heeft 2 vlakke directionele antennes, gemonteerd onder mijn bureau, welke in client mode een draadloze verbinding met de DrayTek router maakt. Het ontvangst is maximaal (geen verlies) en de downloadsnelheid is gelijk aan mijn maximale internetsnelheid terwijl mijn WiFi in de meterkast staat. De meterkast is als het ware een soort van serverruimte. Op zolder staat een USB laser printer (aan AP) en een All in one printer via WiFi (deze legt verbinding met de router beneden omdat snelheid niet belangrijk is).

                Reageer


                • #9
                  Mijn Cisco 3940 staat in de meterkast, op een afstand van zo'n 10 meter is de WiFi al niet meer te gebruiken. Zowel iPad als Iphones blijven doorlopend zoeken naar een goed signaal. Filmpjes kijken is vaak niet mogelijk.
                  Tussen de meterkast en de rest van het huis staan 2, dunne, gips wandjes. Verder is het een open ruimte.
                  Opvallend is dat alle apparatuur bijna altijd "Delta WiFispots" kiest als sterkste zender. De snelheid hierop is ronduit beroerd. Facebook gaat nog een beetje, internetten op dit kanaal is niet te doen. Ik moet altijd met de hand de verbinding omzetten naar de 2.4 of 5 verbinding.
                  Ik ben dus nog zeker niet happy met hoe het nu werkt.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door jpmr2
                    Mijn Cisco 3940 staat in de meterkast, op een afstand van zo'n 10 meter is de WiFi al niet meer te gebruiken. Zowel iPad als Iphones blijven doorlopend zoeken naar een goed signaal. Filmpjes kijken is vaak niet mogelijk.
                    Tussen de meterkast en de rest van het huis staan 2, dunne, gips wandjes. Verder is het een open ruimte.
                    Opvallend is dat alle apparatuur bijna altijd "Delta WiFispots" kiest als sterkste zender. De snelheid hierop is ronduit beroerd. Facebook gaat nog een beetje, internetten op dit kanaal is niet te doen. Ik moet altijd met de hand de verbinding omzetten naar de 2.4 of 5 verbinding.
                    Ik ben dus nog zeker niet happy met hoe het nu werkt.
                    Heb je ook een beeld van welke kanalen er in jouw buurt het drukst zijn bezet? Kies het minst drukke kanaal (1,6 of 11) en zet de router daar op vast. Dus niet automatisch kanaal kiezen. Hebben het 2.4Ghz en 5Ghz netwerk dezelfde naam? Zo ja, probeer eens met een verschillende naam te geven.

                    Reageer


                    • #11
                      Geweldig! vandaag mijn Cisco EPC 3940 modem ontvangen en werkt prima!
                      wat een verbetering dan wat ik eerst had (bijna prehistorische kabelmodem!)
                      Gelukkig heeft dit modem meerdere LAN ingangen zodat ik mijn receiver en playstation er ook op kan aansluiten (oude had maar 1 LAN ingang)
                      thanks zeelandnet!

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door tanteTruus
                        Geweldig! vandaag mijn Cisco EPC 3940 modem ontvangen en werkt prima!
                        wat een verbetering dan wat ik eerst had (bijna prehistorische kabelmodem!)
                        Gelukkig heeft dit modem meerdere LAN ingangen zodat ik mijn receiver en playstation er ook op kan aansluiten (oude had maar 1 LAN ingang)
                        thanks zeelandnet!
                        Modem ( staat in woonkamer) ontvangen en aan laten sluiten door monteur. Had met oude modem geen wifi. Kan nu naar mijn internetradio luisteren. Alles werkt perfect. Zelfs mijn buurman ( vrijstaand huis) kan mijn signaal oppikken. :P

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door jaap1989
                          Oorspronkelijk gepost door tanteTruus
                          Geweldig! vandaag mijn Cisco EPC 3940 modem ontvangen en werkt prima!
                          wat een verbetering dan wat ik eerst had (bijna prehistorische kabelmodem!)
                          Gelukkig heeft dit modem meerdere LAN ingangen zodat ik mijn receiver en playstation er ook op kan aansluiten (oude had maar 1 LAN ingang)
                          thanks zeelandnet!
                          Gelukkig Jaap dat alles nou toch werkt!
                          Ik had bij mijn oude modem dus ook geen WiFi... Behalve die delta wifi-hotspot dan, waar de verbinding voorheen ook niet optimaal was...

                          Modem ( staat in woonkamer) ontvangen en aan laten sluiten door monteur. Had met oude modem geen wifi. Kan nu naar mijn internetradio luisteren. Alles werkt perfect. Zelfs mijn buurman ( vrijstaand huis) kan mijn signaal oppikken. :P

                          Reageer


                          • #14
                            Mijn receiver kan ik alleen aansluiten op de LAN, maakt niet uit, internetradio blijft nou continue spelen, dat is wel eens anders geweest met het oude modem.

                            Reageer


                            • #15
                              Ik heb een EPC3212 met een linksys E4200 router en ik woon op een flat in Goes zuid. Mijn router ligt in ee kastje onder mijn tv en heb behalve op mijn balkon achter overal gode wifi (flat is niet zo groot). Op het achterste balkon is het treurig. Sta ik binnen geen probleem stap ik door de deur weg wifi signaal. het leuke is sta ik voor buiten op straat krijg ik wel mijn signaal binnen, ik sta dan bij de flat tegen over te leunen. ben van plan om mijn router nog eens te verhangen. we blijven gewoon proberen

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X