Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen dolby 5.1 op Amigo 7x v3

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Kijk eerst even naar de algemene geluidsinstellingen van de box zelf.
    Daar kan je kiezen voor altijd Dolby, of Dolby wanneer Dolby oid (ik heb nu de box niet bij de hand)

START DAARNA DE BOX VIA HET MENU opnieuw op.

Daarna naar de Delta-app en dan zijn de Dolbyvoorkeuren te kiezen in de instellingen van de app en ook per kanaal.

Let wel op: Er zit een hickup bij NPO 1 eerste kanaal.. De box wil af en toe wel een starten dat bij NPO1 Dolby niet wordt meegegeven. zap je dan naar NPO2 en terug dan werkt het wel en kan je per zender ook Dolby instellen.

De hele tour is omslachtig en wellicht kan Delta gaan nadenken om Dolby via de app gewoon standaard aan te bieden en alleen wanneer beschikbaar ipv al die selecties en instellingen die doorlopen moeten worden.

Reageer

Als je de geluidsinstelling goed instelt dan wordt gewoon DD5.1 binnen de Delta launcher onthouden als je dat eerder hebt ingesteld.

Reageer

Bordewolf en Jarco Kriek bedankt voor jullie antwoorden.

Dus, ik ga eerst naar de 'algemene instellingen' van de Delta box zelf: Dan kan ik daar kiezen voor apparaatvoorkeuren>weergave en geluid>geavanceerde geluidsinstellingen>indeling selecteren en daar kan ik kiezen uit optie1: automatisch (alleen de indelingen aanzetten die worden ondersteund door je audio uitvoerapparaat óf optie 2: geen: nooit surround gebruiken.
        Ik kies uiteraard optie 1 en start de box even opnieuw op, op jouw advies.

Dat opnieuw opstarten maakte HET verschil.
        Daardoor ontstond wel de optie om bij taal voor dolby digital te kiezen, net als op de Thomson box altijd al kon, zoals ik in eerdere post zei:
        "Daar zit in onder het instellingentandwiel van de Delta app bij 'audio voorkeur' ook het keuzemenu met eerste en tweede audio voorkeur.
        Alleen daar kan ik kiezen tussen bijv. Nederlands óf Nederlands (Dolby Digital)-> Deze laatste optie staat er bij de Delta box dus niet bij!"

Nu, na herstart, staat ie optie er dus wel bij en is het geluid, ook in de Delta app altijd 5.1 DD

Standaard staat dit dus niet goed en ik durf te wedden dat hééél veel Delta gebruikers dus geen 5.1/echt surround hebben met tv kijken.
        En er het verstand niet van om dit anders in te stellen. Waardoor ze naar stereo luisteren of naar gemaakt surround zoals PLII. Afhankelijk van wat hun surround setje doet....

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Tutti Bekijk bericht

Dus, ik ga eerst naar de 'algemene instellingen' van de Delta box zelf: Dan kan ik daar kiezen voor apparaatvoorkeuren>weergave en geluid>geavanceerde geluidsinstellingen>indeling selecteren en daar kan ik kiezen uit optie1: automatisch (alleen de indelingen aanzetten die worden ondersteund door je audio uitvoerapparaat óf optie 2: geen: nooit surround gebruiken.
          Ik kies uiteraard optie 1 en start de box even opnieuw op, op jouw advies.

Dat opnieuw opstarten maakte HET verschil.
          Daardoor ontstond wel de optie om bij taal voor dolby digital te kiezen, net als op de Thomson box altijd al kon, zoals ik in eerdere post zei:
          "Daar zit in onder het instellingentandwiel van de Delta app bij 'audio voorkeur' ook het keuzemenu met eerste en tweede audio voorkeur.
          Alleen daar kan ik kiezen tussen bijv. Nederlands óf Nederlands (Dolby Digital)-> Deze laatste optie staat er bij de Delta box dus niet bij!"

Nu, na herstart, staat ie optie er dus wel bij en is het geluid, ook in de Delta app altijd 5.1 DD

Standaard staat dit dus niet goed en ik durf te wedden dat hééél veel Delta gebruikers dus geen 5.1/echt surround hebben met tv kijken.
          En er het verstand niet van om dit anders in te stellen. Waardoor ze naar stereo luisteren of naar gemaakt surround zoals PLII. Afhankelijk van wat hun surround setje doet....

Dank, en waarmee meteen aangetoond dat DD51 WEL wordt doorgegeven door de box, maar dat had ik al aangegeven.
          Een Dolby Atmos test op Youtube geeft zelfs Dolby Atmos door.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Tutti Bekijk bericht

Denk doelbewust gedaan. Capaciteitsproblemen misschien?

Reageer

Denk het niet Dolby wel of niet aan scheelt slechts een paar honderd kbps.

Reageer

Het werkt inderdaad goed als je het juist heb ingesteld bedankt daarvoor Jarco Kriek en Bordewolf.

Voor de volledigheid hier onder genoemd alle zenders die in Dolby Digital 5.1 uitzenden op de nieuwe interactieve ontvanger van Delta.

NPO 1 HD
                NPO 2 HD
                NPO 3 HD
                RTL 4 HD
                RTL 5 HD
                SBS 6 HD
                RTL 7 HD
                Veronica /Disney XD
                RTL 8 HD
                Net 5 HD
                TLC HD
                RTLZ HD

Viaplay TV HD
                BBC First HD
                Discovery HD
                ID HD
                Filmbox HD

ARD Das Erste HD
                ZDF

Coax Dolby Digital 5.1 die niet op de Interactieve ontvanger Dolby Digital 5.1 worden doorgegeven:

Paramount Network
                Stingray iConcerts
                Nickelodeon
                CNN
                Al Jazeera
                CNBC

WDR HD
                NDR
                RTL HD
                Sat.1
                Pro Sieben
                KIka von ARD und ZDF

BBC One HD
                BBC Four HD
                CBBC / BBC Three HD

France 2
                La Une
                TiPik
                France 24
                TVE
                Laatst bewerkt door loeffenr; 13 Feb 2025, 03:31.

Reageer

@DELTA-TV-team: dit lijstje is al eens eerder gedeeld op dit forum, zijn er plannen om Dolby op de ontbrekende zenders ook aan te zetten?

En gaat GOS (Gesproken ondertiteling) ook nog live?

Reageer

De genoemde stappen heb ik ook geprobeerd, maar het was helaas geen blijvende oplossing. Vanavond stond er echter opnieuw ‘opeens’ het Dolby-logo in beeld en ik zie in de Sonos app inderdaad 5.1 staan. Het lijkt me dus dat er iets veranderd is. Heel mooi!!!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door pdeloos Bekijk bericht
                      De genoemde stappen heb ik ook geprobeerd, maar het was helaas geen blijvende oplossing. Vanavond stond er echter opnieuw ‘opeens’ het Dolby-logo in beeld en ik zie in de Sonos app inderdaad 5.1 staan. Het lijkt me dus dat er iets veranderd is. Heel mooi!!!
                      Ik denk miv de laatste update, Ik heb hier wel aangegeven dat Delta Dolby standaard in alle opties van de app en de decoder aan zou moeten zetten ipv denken dat de gebruiker al die stappen zelf wel kan nemen. Het is voor mensen zonder IT/digitale achtergrond lastig.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 28 Feb 2025, 23:04.

Reageer

Dat lijkt nu dus te zijn gebeurd.

Reageer

DELTA-TV-team de vraag inzake de overige zenders met Dolby (zie lijstje hieboven) en GOS (gesproken ondertiteling) staat nog open. Ik kan me voorstellen iets wat met al die omzettingen meegenomen kan worden of zelfs vlak daarna kan?
                          Laatst bewerkt door Bordewolf; 28 Feb 2025, 23:09.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door pdeloos Bekijk bericht
                            Het is dolby 5.1 2.0 stereo!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

Het is dolby 5.1 2.0 stereo!
                              Nope, het is Dolby51. Ook inmiddels getest door Jarco Kriek en bevestigd,

Ik zou je eigen opstelling of tv eens nakijken.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Nope, het is Dolby51. Ook inmiddels getest door Jarco Kriek en bevestigd,

Ik zou je eigen opstelling of tv eens nakijken.
                                Is allemaal goed jongen. Tv van 4000 euro die alles support, dolby dts etc, receiver ook. Is geen dolby 5.1. Technische dienst van Delta had me dit ook verteld! Jij zit alleen maar te raaskallen zoals altijd. Net als dat je beeld kut was, en dag later vond je het weer super beeld, en paar dagen later was het weer kut. Blablaba

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X