Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DAB+ bereik Walcheren.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • DAB+ bereik Walcheren.

    Ben nieuwsgierig naar ercaringen qua bereik DAB+ op Walcheren. Thuis en in de auto. Las dat eea op Schouwen niet al te best is.
    Wil best dab+ vooral voor de auto hebben, maar moet dan niet net zoasl nu bij sommige fm-zenders af en toe bijna wegvallen.

  • #2
    Er staat een DAB+ steunzender in Zoutelande dus dat is iig positief.

    Reageer


    • #3
      Hier in Middelburg heb ik een niet al te beste ervaring met DAB+. Met de radio in de vensterbank van de keuken kreeg ik net omroep Zeeland te pakken. Meestal was de ontvangst dan voldoende, soms wat minder en dan krijg je een paar seconden prima geluid en dan weer een paar seconden geen geluid dat is dan weer het leuke van digitaal je hebt prima geluid of je hebt niets, 0 of 1.
      Met de radio aan de muur ongeveer 2 meter van het raam was de ontvangst nul/nada.
      Ik gebruik nu in de keuken zo'n Google speaker, dat werkt voor thuis uitstekend maar is in de auto geen optie.

      Reageer


      • #4
        Ik heb DAB+ in de auto, maar verwacht daar in Zeeland niet teveel van. Op Walcheren heb ik hooguit de NPO zenders, Omroep Zeeland en een paar Vlaamse DAB+ zenders.
        Een paar commerciëlen lukt soms ook nog (Qmusic, Veronica, 538).
        Zodra je Zeeland uitrijdt stijgt het aanbod snel. En zeker in het midden van het land heb je enorm veel DAB+ zenders, mét goede ontvangst.

        Reageer


        • #5
          ik heb dab+ in de auto. Dit werkt prima. veel zenders. de vaste zenders maar daarbij ook qmusic extra 538 extra en nog meer

          Reageer


          • #6
            dab+ hier in huis in Vlissingen valt tegen, veel storingen of zenders vallen in zijn geheel weg....jammer.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
              Ik heb DAB+ in de auto, maar verwacht daar in Zeeland niet teveel van. Op Walcheren heb ik hooguit de NPO zenders, Omroep Zeeland en een paar Vlaamse DAB+ zenders.
              Een paar commerciëlen lukt soms ook nog (Qmusic, Veronica, 538).
              Zodra je Zeeland uitrijdt stijgt het aanbod snel. En zeker in het midden van het land heb je enorm veel DAB+ zenders, mét goede ontvangst.
              valt tegen toch op Walcheren???? zou dus eens een keer beter moeten kunnen.....

              Reageer


              • #8
                Ik heb THUIS een TechniSat Digitradio 601, een topklasse apparaat. Op het display kan men de signaalsterkte (ontvangstkwaliteit) aflezen.
                DAB+ ontvangst van tientallen zenders Nederlandse en Vlaamse. De signaalsterkte hangt af van de zender waarop is afgestemd.

                ECHTER, vooral voor DAB+ staat en valt de signaalsterkte met een goede antenne plaatsing/richting, is mijn ervaring hiermee.
                Met wat proberen te richten heb ik een zo goed mogelijke signaalsterkte bereikt.

                Nog beter is een antenne buiten plaatsen en die via een kabel verbinden. Mijn radio heeft een F-connector waarop je een andere kabel (en dus antenne) kan schroeven. Ik heb dat nog niet uitgevoerd omdat ik tevreden ben met de binnenantenne ontvangst.

                Deze buitenantenne lijkt mij wel geschikt:

                https://www.radiowinkel.com/a-462576...digital-radio/

                Reageer


                • #9
                  Niet alle DAB+ zender zijn in Zeeland te ontvangen. Arrow Classic Rock kan in Zeeland niet ontvangen worden.
                  Zie bijgaand overzicht: Overzicht van alle legale DAB+ zenders in Nederland (radio-tv-nederland.nl)

                  Reageer


                  • #10
                    DAB+ is slecht te ontvangen in de zak van Zuid Beveland valt regelmatig uit via de mobiel

                    Reageer


                    • #11
                      In Vlissingen erg slechte ontvangst, met wat geluk ontvangst als de radio in het raamkozijn staat. Maar ook dan valt regelmatig het signaal weg. Ben maar weer teruggegaan naar FM

                      Reageer


                      • #12
                        DAB+ is bij mij in Middelburg van het begin aan slecht geweest. Zeker midden in de kamer.
                        De meeste zenders zijn hier niet te ontvangen. Sommigen alleen wanneer de radio in een bepaalde richting staat.
                        Een zware tegenvaller. Als de FM helemaal 'dicht' gaat hebben we hier ook geen rampenzender meer.
                        Laatst bewerkt door gpsvmax; 22 Jul 2022, 22:41.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Kevpau Bekijk bericht
                          Niet alle DAB+ zender zijn in Zeeland te ontvangen. Arrow Classic Rock kan in Zeeland niet ontvangen worden.
                          Zie bijgaand overzicht: Overzicht van alle legale DAB+ zenders in Nederland (radio-tv-nederland.nl)
                          Zie ook dit 'mooie' kaartje en dat 'stukje' Zeeland. Hebben wij weer

                          https://www.arrow.nl/frequenties/ont...mogelijkheden/
                          Laatst bewerkt door erikreijn; 24 Jul 2022, 12:52.

                          Reageer


                          • #14
                            Verder kan ik alle zenders ontvangen die vermeld zijn in:

                            https://digitalradio.nl/radiostations/

                            Reageer


                            • #15
                              Je moet wel een goede radio en vooral antenne hebben (evt. buiten geplaatst via kabel). Zie mijn eerdere bericht.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X