Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Veronica en Net 5

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door wimanena Bekijk bericht
    wat een k.t antwoord het is gewoon niet om aan te zien is geneens 480p leuk film kijken via glasvezel
    En toch is dat het enige eerlijke antwoord. Dat het u niet bevalt, laat ik aan u. Er zijn zo veel oorzaken mogelijk, dat het gewoon niet mogelijk is om zomaar te zeggen: Hier ligt het aan. Ik vind het jammer dat u zo gebeten reageert. Maar nogmaals, dat laat ik aan u.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

      En toch is dat het enige eerlijke antwoord. Dat het u niet bevalt, laat ik aan u. Er zijn zo veel oorzaken mogelijk, dat het gewoon niet mogelijk is om zomaar te zeggen: Hier ligt het aan. Ik vind het jammer dat u zo gebeten reageert. Maar nogmaals, dat laat ik aan u.
      Is er dan helemaal geen mogelijkheid om deze gebruiker iets op weg te helpen? Ik dacht altijd dat een forum o.a. bedoeld is om andere gebruikers te helpen. Nu komt het wel erg over van “zoek het maar uit”. Een conclusie of advies kan ook zijn om in dit geval contact op te laten nemen met de provider, maar wellicht zijn er ook wat standaard tips te geven waar te beginnen.

      Reageer


      • #18
        Hier klagen op het forum heeft weinig nut omdat hierop toch geen Delta medewerker reageert.

        Wanneer je het probleem opgelost wilt hebben kun je het beste contact opnemen met de klantenservice zelf.

        Probeer het eens via Facebook Messenger, Twitter of Whatsapp

        of mail : [email protected]
        Laatst bewerkt door driepinter; 8 Aug 2022, 12:29.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door wimanena Bekijk bericht
          wat een k.t antwoord het is gewoon niet om aan te zien is geneens 480p leuk film kijken via glasvezel
          Dan nogmaals, het kan aan veel zaken liggen. Verouderde aop (kastje waar je coax binnen komt), water in de straatkast (beetje onwaarschijnlijk), kabelbreuk in de straatkast, defecte eigen coaxkabel (de kabel die naar je tv gaat) of defecte of verouderde splitter. Een telefoon te dicht bij de tv, chromecast te dicht op de ci+module.

          In elk geval Delta bellen en melden.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 8 Aug 2022, 12:42.

          Reageer


          • #20
            Natuurlijk heeft alleen maar klagen op dit forum geen zin. De melder heeft een probleem wat mogelijk simpel te verhelpen is en vraagt wat het kan zijn. Wellicht zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben en een goeie tip kunnen geven. Volgens mij dus één van de peilers van een forum.
            Wanneer het verder onbekend of onduidelijk is kan dus het advies zijn om dit met de klantenservice op te nemen. Dat is bij deze dus als advies gegeven.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
              Natuurlijk heeft alleen maar klagen op dit forum geen zin. De melder heeft een probleem wat mogelijk simpel te verhelpen is en vraagt wat het kan zijn. Wellicht zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben en een goeie tip kunnen geven. Volgens mij dus één van de peilers van een forum.
              Wanneer het verder onbekend of onduidelijk is kan dus het advies zijn om dit met de klantenservice op te nemen. Dat is bij deze dus als advies gegeven.
              Zie mijn post hierboven. Verouderde coax-kabel die niet 5G bestand is kan al het probleem zijn, alsmede oude splitter of verouderde aop (dat laatste moet Delta vervangen). Ook een nieuw toestel/apparaat dat te dicht bij de tv staat kan een probleem zijn. Een chromecast die te dicht op de CI+ hangt geeft al storing, een verouderd defecte lamp een nieuwe of oude telefoon te dicht bij de tv.

              Je kan op die manier zelf een heleboel eerst checken.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                Zie mijn post hierboven. Verouderde coax-kabel die niet 5G bestand is kan al het probleem zijn, alsmede oude splitter of verouderde aop (dat laatste moet Delta vervangen). Ook een nieuw toestel/apparaat dat te dicht bij de tv staat kan een probleem zijn. Een chromecast die te dicht op de CI+ hangt geeft al storing, een verouderd defecte lamp een nieuwe of oude telefoon te dicht bij de tv.

                Je kan op die manier zelf een heleboel eerst checken.
                Top.
                Dit is ook precies wat ik aan heb gegeven. De probleemmelder kan nu wat zaken uitsluiten en/of contact opnemen. Alleen maar een reactie als “dat kan een heleboel zijn” schiet niet op. Zeg dan “dat kan zo veel zijn dat we daar via dit forum niet uitkomen”.

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

                  Top.
                  Dit is ook precies wat ik aan heb gegeven. De probleemmelder kan nu wat zaken uitsluiten en/of contact opnemen. Alleen maar een reactie als “dat kan een heleboel zijn” schiet niet op. Zeg dan “dat kan zo veel zijn dat we daar via dit forum niet uitkomen”.
                  Dat is ook gezegd.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

                    Top.
                    Dit is ook precies wat ik aan heb gegeven. De probleemmelder kan nu wat zaken uitsluiten en/of contact opnemen. Alleen maar een reactie als “dat kan een heleboel zijn” schiet niet op. Zeg dan “dat kan zo veel zijn dat we daar via dit forum niet uitkomen”.
                    Het kan niet veel zijn, je moet eerst je eigen situatie uitsluiten, dus coaxkabel vervangen door een goede hirschmann 5G bestendig, splitter indien aanwezig vervangen voor 5G bestendige hirschmann. Kijken of er apparatuur bij de tv staat die storing kan geven, dus verouderde lampen, telefoon, iets met een zender (gemakkelijk uit te sluiten door alles in de buurt te verwijderen en te kijken wat er stoort). Chromecast te dicht bij de CI+ is ook eentje dat niet gaat werken, daar zijn HDMI verlengkabels voor zodat deze verder weg geplaatst kan worden.

                    Als dat het allemaal niet is dan bellen en het type AOP doorgeven (kastje aan de muur waar alles binnen komt) en kijken of deze verouderd is.
                    Er kan hoe dan ook een defect in de AOP zijn ontstaan. Dan moet een monteur komen en die gaat deze vervangen en die kijkt meestal ook even in de straatkast.

                    Tot slot: ik gok op huisinstallatie. Veronica en NET5 zitten en een frequentie die gaat storen bij invloeden van buitenaf. Dat kan alleen voorkomen worden met een goede coaxkabel en splitter die 5G bestendig zijn en/of de andere zaken die ik noem die kunnen storen op dit signaal/deze frequentie.
                    Laatst bewerkt door Bordewolf; 8 Aug 2022, 13:33.

                    Reageer


                    • #25
                      Het probleem is nog altijd niet opgelost. Dank wel voor het aandragen van mogelijke oplossingen. Helaas geen enkel soelaas.
                      In de Deltawinkel in Terneuzen gaf zowel mijn smartcard (in de houder) als die van Delta zelf het identieke probleem van de beide zenders niet in HD kwaliteit uit te zenden. De medewerker zou dit melden bij het hoofdkantoor. Maar tot op heden bestaat het probleem nog altijd.

                      Reageer


                      • #26
                        Heb je er al eens achteraan gebeld om naar de status te vragen? Zelf de ervaring bij Caiway dat meldingen de status “opgelost “ kregen zonder dat mij gevraagd werd of het opgelost was en dat dan meerdere keren. Helaas moet je zeer actief blijven om iets gedaan te krijgen. Zelf op een bepaald moment alles via chat gedaan om vastlegging te hebben.
                        In dit geval lijkt het een duidelijk gelokaliseerd probleem wat toch opgelost moet kunnen worden.

                        Reageer


                        • #27
                          Bij ons dezelfde problemen. Beide tv's die gebruikmaken van een smartcard hebben dit euvel sinds kort.
                          Eigenlijk sinds het modem vervangen is, maar dat kan er toch niet mee te maken hebben?
                          Worden de smartcards wel eens bijgewerkt door Delta?

                          Uitsluitend zeer slecht beeld op enkele hd zenders zoals Net5 en Veronica.

                          Ik schakel dan wel over naar de 800 serie in sd.

                          Ik ga me nu werkelijk afvragen of er niet veel meer gebruikers (kabel) zijn die er last van hebben.

                          Als dit probleem zich zelfs in de Delta-winkel voor doet, zal Delta hier toch werk van moeten maken.
                          Laatst bewerkt door Ptrol; 25 Aug 2022, 11:57.

                          Reageer


                          • #28
                            Goed nieuws. Er is een Deltamonteur langsgeweest.
                            Zoals al was aangegeven door een aantal forumleden een verouderde installatie.
                            Coax Kabel van antenne (meterkast) naar antenneaansluiting was verouderd. En daardoor storingsgevoelig voor Net 5 en Veronica en in mindere mate Ned 1 veroorzaakt door het 4G netwerk.
                            ​​​​​Antennepunt (muur) naar de tv heeft de monteur ook naar deze tijd aangepast.
                            Voor het 4G tijdperk kon dat allemaal nog goed van plastic zijn zonder dat het storingsgevoelig was. Nu van metaal.
                            De coax kabel van antennepunt naar tv moet dezelfde kwaliteit hebben als die vanuit de meterkast. Waardoor storing van buitenaf gen vat krijgt op de ontvangst.
                            jammer wel dat de delta winkel in terneuzen geen antwoord wist op dit probleem. En blijkbaar geen goede aansluitingen gebruiken omdat zij hetzelfde probleem hadden als ik.
                            Hartelijk dank voor alle input en adviezen op dit forum

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door bertw Bekijk bericht
                              Goed nieuws. Er is een Deltamonteur langsgeweest.
                              Zoals al was aangegeven door een aantal forumleden een verouderde installatie.
                              Coax Kabel van antenne (meterkast) naar antenneaansluiting was verouderd. En daardoor storingsgevoelig voor Net 5 en Veronica en in mindere mate Ned 1 veroorzaakt door het 4G netwerk.
                              ​​​​​Antennepunt (muur) naar de tv heeft de monteur ook naar deze tijd aangepast.
                              Voor het 4G tijdperk kon dat allemaal nog goed van plastic zijn zonder dat het storingsgevoelig was. Nu van metaal.
                              De coax kabel van antennepunt naar tv moet dezelfde kwaliteit hebben als die vanuit de meterkast. Waardoor storing van buitenaf gen vat krijgt op de ontvangst.
                              jammer wel dat de delta winkel in terneuzen geen antwoord wist op dit probleem. En blijkbaar geen goede aansluitingen gebruiken omdat zij hetzelfde probleem hadden als ik.
                              Hartelijk dank voor alle input en adviezen op dit forum
                              Blij dat wat ik schreef klopt in jou geval. Er kunnen veel oorzaken zijn, we hebben ook een voorbeeld waar een nieuwe splitter en versterker noodzakelijk waren.

                              En hoe gek het ook klinkt een oude coaxkabel van 10 jaar kan gewoon stuk of verouderd zijn ivm storingen 4G netwerk.
                              Mooi dat het is opgelost!
                              Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Sep 2022, 22:32.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                                Blij dat wat ik schreef klopt in jou geval. Er kunnen veel oorzaken zijn, we hebben ook een voorbeeld waar een nieuwe splitter en versterker noodzakelijk waren.
                                En dat moet niet nodig zijn.
                                De kosten worden op het bordje van de klant gelegd.
                                Voor de invoer van deze hdzenders hadden we immers perfekt beeld.
                                Delta F kan m.i. de zenders zo indelen dat het niet stoort ( coax ).

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X