Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Veronica en Net 5

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bordewolf
    antwoordde
    Tja en Apple moet ook zorgen dat hun Ipad1 nog blijft werken qua apps?

    Ergens raakt nu eenmaal iets verouderd. De binnenhuisbekabeling is nu eenmaal verantwoordelijkheid van de bewoner.
    Delta kan er niet aan doen dat er 4G/5G wordt uitgerold. En HD zenders geven normaliter met de juist bekabeling (en niet te lang) gewoon goed beeld.

    Wil je per se naar je slaapkamer met een lange kabel en een splitter, ja dan moet je wel iets gaan regelen.

    Maar daar zijn nu juist apps voor op de tv of je mobiel.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 1 week geleden.

    Laat een reactie achter:


  • Ptrol
    antwoordde
    Volstrekt oneens.
    Wij moeten niet de rekening moeten betalen voor de uitrol van 4G/5G en/of uitrolHD-zendsers.
    Kabels zijn niet verwisseld. Betere splitter maakte ook geen verschil.

    Slechts de koop van een dure versterker zorgde dat zowel op 1 als gebruikmakende van een splitter op 2 tv's geen storingen meer op genoemde zenders optrad.

    Er moet dus iets in de signaalsterkte niet goed zitten.

    Dit is overigens niet alleen bij ons het geval.

    Ook meerdere buren hebben hier last van.

    Bij ons is het nu opgelost, maar daar hing wel een prijskaartje aan.


    In de winkel waar ik laatst de benodigde hardware kocht, was de vraag: Je hebt zeker "Delta"?

    Ik denk dat dat genoeg zegt.

    Ptrol in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Ptrol; 1 week geleden.

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht

    En dat moet niet nodig zijn.
    De kosten worden op het bordje van de klant gelegd.
    Voor de invoer van deze hdzenders hadden we immers perfekt beeld.
    Delta F kan m.i. de zenders zo indelen dat het niet stoort ( coax ).
    Dat denk ik niet. Op een gegeven moment zijn de beschikbare frequenties op.
    Vaak is het "eigen" schuld. Wanneer je een hele lange kabel gebruikt dan is de kans op storingen groter.
    Kortom je neemt zelf een bepaald risico. Dan heb ik een versterker nodig om goed beeld te houden.

    Wanneer je binnenshuis qua bekabeling en stekkers alles goed hebt dan pas komt Delta in beeld voor je AOP of de straatkast.

    En de kabels die je intern in je huis gebruikt verouderen nu eenmaal. De kosten van een nieuwe 4G/5G bestendige zijn te doen, geldt ook voor een goede splitter. Je wilt goed beeld of je wilt het niet. Een versterker is wel duurder... maar zonder versterker had je ook bij minder HD zenders slecht beeld gehad op de HD zenders.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Ptrol
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    Blij dat wat ik schreef klopt in jou geval. Er kunnen veel oorzaken zijn, we hebben ook een voorbeeld waar een nieuwe splitter en versterker noodzakelijk waren.
    En dat moet niet nodig zijn.
    De kosten worden op het bordje van de klant gelegd.
    Voor de invoer van deze hdzenders hadden we immers perfekt beeld.
    Delta F kan m.i. de zenders zo indelen dat het niet stoort ( coax ).
    Ptrol in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door bertw Bekijk bericht
    Goed nieuws. Er is een Deltamonteur langsgeweest.
    Zoals al was aangegeven door een aantal forumleden een verouderde installatie.
    Coax Kabel van antenne (meterkast) naar antenneaansluiting was verouderd. En daardoor storingsgevoelig voor Net 5 en Veronica en in mindere mate Ned 1 veroorzaakt door het 4G netwerk.
    ​​​​​Antennepunt (muur) naar de tv heeft de monteur ook naar deze tijd aangepast.
    Voor het 4G tijdperk kon dat allemaal nog goed van plastic zijn zonder dat het storingsgevoelig was. Nu van metaal.
    De coax kabel van antennepunt naar tv moet dezelfde kwaliteit hebben als die vanuit de meterkast. Waardoor storing van buitenaf gen vat krijgt op de ontvangst.
    jammer wel dat de delta winkel in terneuzen geen antwoord wist op dit probleem. En blijkbaar geen goede aansluitingen gebruiken omdat zij hetzelfde probleem hadden als ik.
    Hartelijk dank voor alle input en adviezen op dit forum
    Blij dat wat ik schreef klopt in jou geval. Er kunnen veel oorzaken zijn, we hebben ook een voorbeeld waar een nieuwe splitter en versterker noodzakelijk waren.

    En hoe gek het ook klinkt een oude coaxkabel van 10 jaar kan gewoon stuk of verouderd zijn ivm storingen 4G netwerk.
    Mooi dat het is opgelost!
    Bordewolf in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 1 week geleden.

    Laat een reactie achter:


  • bertw
    antwoordde
    Goed nieuws. Er is een Deltamonteur langsgeweest.
    Zoals al was aangegeven door een aantal forumleden een verouderde installatie.
    Coax Kabel van antenne (meterkast) naar antenneaansluiting was verouderd. En daardoor storingsgevoelig voor Net 5 en Veronica en in mindere mate Ned 1 veroorzaakt door het 4G netwerk.
    ​​​​​Antennepunt (muur) naar de tv heeft de monteur ook naar deze tijd aangepast.
    Voor het 4G tijdperk kon dat allemaal nog goed van plastic zijn zonder dat het storingsgevoelig was. Nu van metaal.
    De coax kabel van antennepunt naar tv moet dezelfde kwaliteit hebben als die vanuit de meterkast. Waardoor storing van buitenaf gen vat krijgt op de ontvangst.
    jammer wel dat de delta winkel in terneuzen geen antwoord wist op dit probleem. En blijkbaar geen goede aansluitingen gebruiken omdat zij hetzelfde probleem hadden als ik.
    Hartelijk dank voor alle input en adviezen op dit forum
    bertw in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Ptrol
    antwoordde
    Bij ons dezelfde problemen. Beide tv's die gebruikmaken van een smartcard hebben dit euvel sinds kort.
    Eigenlijk sinds het modem vervangen is, maar dat kan er toch niet mee te maken hebben?
    Worden de smartcards wel eens bijgewerkt door Delta?

    Uitsluitend zeer slecht beeld op enkele hd zenders zoals Net5 en Veronica.

    Ik schakel dan wel over naar de 800 serie in sd.

    Ik ga me nu werkelijk afvragen of er niet veel meer gebruikers (kabel) zijn die er last van hebben.

    Als dit probleem zich zelfs in de Delta-winkel voor doet, zal Delta hier toch werk van moeten maken.
    Ptrol in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Ptrol; 25 Aug 2022, 10:57.

    Laat een reactie achter:


  • Caiway55
    antwoordde
    Heb je er al eens achteraan gebeld om naar de status te vragen? Zelf de ervaring bij Caiway dat meldingen de status “opgelost “ kregen zonder dat mij gevraagd werd of het opgelost was en dat dan meerdere keren. Helaas moet je zeer actief blijven om iets gedaan te krijgen. Zelf op een bepaald moment alles via chat gedaan om vastlegging te hebben.
    In dit geval lijkt het een duidelijk gelokaliseerd probleem wat toch opgelost moet kunnen worden.
    Caiway55 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • bertw
    antwoordde
    Het probleem is nog altijd niet opgelost. Dank wel voor het aandragen van mogelijke oplossingen. Helaas geen enkel soelaas.
    In de Deltawinkel in Terneuzen gaf zowel mijn smartcard (in de houder) als die van Delta zelf het identieke probleem van de beide zenders niet in HD kwaliteit uit te zenden. De medewerker zou dit melden bij het hoofdkantoor. Maar tot op heden bestaat het probleem nog altijd.
    bertw in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

    Top.
    Dit is ook precies wat ik aan heb gegeven. De probleemmelder kan nu wat zaken uitsluiten en/of contact opnemen. Alleen maar een reactie als “dat kan een heleboel zijn” schiet niet op. Zeg dan “dat kan zo veel zijn dat we daar via dit forum niet uitkomen”.
    Het kan niet veel zijn, je moet eerst je eigen situatie uitsluiten, dus coaxkabel vervangen door een goede hirschmann 5G bestendig, splitter indien aanwezig vervangen voor 5G bestendige hirschmann. Kijken of er apparatuur bij de tv staat die storing kan geven, dus verouderde lampen, telefoon, iets met een zender (gemakkelijk uit te sluiten door alles in de buurt te verwijderen en te kijken wat er stoort). Chromecast te dicht bij de CI+ is ook eentje dat niet gaat werken, daar zijn HDMI verlengkabels voor zodat deze verder weg geplaatst kan worden.

    Als dat het allemaal niet is dan bellen en het type AOP doorgeven (kastje aan de muur waar alles binnen komt) en kijken of deze verouderd is.
    Er kan hoe dan ook een defect in de AOP zijn ontstaan. Dan moet een monteur komen en die gaat deze vervangen en die kijkt meestal ook even in de straatkast.

    Tot slot: ik gok op huisinstallatie. Veronica en NET5 zitten en een frequentie die gaat storen bij invloeden van buitenaf. Dat kan alleen voorkomen worden met een goede coaxkabel en splitter die 5G bestendig zijn en/of de andere zaken die ik noem die kunnen storen op dit signaal/deze frequentie.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 8 Aug 2022, 12:33.

    Laat een reactie achter:


  • Koeba
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

    Top.
    Dit is ook precies wat ik aan heb gegeven. De probleemmelder kan nu wat zaken uitsluiten en/of contact opnemen. Alleen maar een reactie als “dat kan een heleboel zijn” schiet niet op. Zeg dan “dat kan zo veel zijn dat we daar via dit forum niet uitkomen”.
    Dat is ook gezegd.

    Koeba in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Caiway55
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    Zie mijn post hierboven. Verouderde coax-kabel die niet 5G bestand is kan al het probleem zijn, alsmede oude splitter of verouderde aop (dat laatste moet Delta vervangen). Ook een nieuw toestel/apparaat dat te dicht bij de tv staat kan een probleem zijn. Een chromecast die te dicht op de CI+ hangt geeft al storing, een verouderd defecte lamp een nieuwe of oude telefoon te dicht bij de tv.

    Je kan op die manier zelf een heleboel eerst checken.
    Top.
    Dit is ook precies wat ik aan heb gegeven. De probleemmelder kan nu wat zaken uitsluiten en/of contact opnemen. Alleen maar een reactie als “dat kan een heleboel zijn” schiet niet op. Zeg dan “dat kan zo veel zijn dat we daar via dit forum niet uitkomen”.
    Caiway55 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
    Natuurlijk heeft alleen maar klagen op dit forum geen zin. De melder heeft een probleem wat mogelijk simpel te verhelpen is en vraagt wat het kan zijn. Wellicht zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben en een goeie tip kunnen geven. Volgens mij dus één van de peilers van een forum.
    Wanneer het verder onbekend of onduidelijk is kan dus het advies zijn om dit met de klantenservice op te nemen. Dat is bij deze dus als advies gegeven.
    Zie mijn post hierboven. Verouderde coax-kabel die niet 5G bestand is kan al het probleem zijn, alsmede oude splitter of verouderde aop (dat laatste moet Delta vervangen). Ook een nieuw toestel/apparaat dat te dicht bij de tv staat kan een probleem zijn. Een chromecast die te dicht op de CI+ hangt geeft al storing, een verouderd defecte lamp een nieuwe of oude telefoon te dicht bij de tv.

    Je kan op die manier zelf een heleboel eerst checken.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Caiway55
    antwoordde
    Natuurlijk heeft alleen maar klagen op dit forum geen zin. De melder heeft een probleem wat mogelijk simpel te verhelpen is en vraagt wat het kan zijn. Wellicht zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben en een goeie tip kunnen geven. Volgens mij dus één van de peilers van een forum.
    Wanneer het verder onbekend of onduidelijk is kan dus het advies zijn om dit met de klantenservice op te nemen. Dat is bij deze dus als advies gegeven.
    Caiway55 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door wimanena Bekijk bericht
    wat een k.t antwoord het is gewoon niet om aan te zien is geneens 480p leuk film kijken via glasvezel
    Dan nogmaals, het kan aan veel zaken liggen. Verouderde aop (kastje waar je coax binnen komt), water in de straatkast (beetje onwaarschijnlijk), kabelbreuk in de straatkast, defecte eigen coaxkabel (de kabel die naar je tv gaat) of defecte of verouderde splitter. Een telefoon te dicht bij de tv, chromecast te dicht op de ci+module.

    In elk geval Delta bellen en melden.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 8 Aug 2022, 11:42.

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X