Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Signaal tv

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Signaal tv

De vraag is kan het signaal voor de tv te sterk zijn wat bij mij binnenkomt.!!
    De tv zelf geeft aan signaal kwaliteit 100 / 100.
    En de sterkte van het signaal 90 / 100
    Ik vraag dit omdat het beeld van de tv om de 5 / 6 minuten een seconde of 2 vervormd.
    Monteur van de winkel waar ik deze tv heb gekocht is wel 5x geweest heeft u ook geen idee , de tv is van november 2021
    De module word ook niet altijd herkend, ik heb al 4 nieuwe modules geprobeerd help niet?
    Kaart is ook al ververst
    Nieuwe hirshmann kabels heb ik ook aangeschaft.
    Monteur van Delta is ook al geweest en heeft alles vernieuwd niets helpt.
    Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen.

​​​​​​

Dit heb ik gevonden,maar waarschijnlijk is dit al verteld.
    Beeldvervorming op tv Magnetisme
    Als uw tv-beeld vervormd is of de kleuren niet zuiver zijn, kan dat komen doordat magnetisme in de buurt van de tv de kleurelektroden beïnvloedt. Dit kan voorkomen als de tv te dicht op een luidspreker (er zitten namelijk magneten in de luidsprekereenheden) of te dicht op een radiator staat. Probeer de tv en de luidspreker/radiator verder uit elkaar te zetten.
    Als de tv niet dicht op een luidspreker of radiator staat, kan de vervorming worden veroorzaakt door een defect in de tv.
    [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

Reageer

Het kasje aan de muur waar het signaal binnenkomt zit ongeveer 50 cm van een radiator, maar een defect aan de tv vind ik nogal wat, hij is van november 2021 (kan wel natuurlijk maar ik twijfel daar wel aan).
      Maar de sterkte van het signaal kan daar dan geen invloed op hebben???

​​​
      Want de monteur van de tv vond dat nogal veel.

Reageer

Vrees toch voor je TV.
        Bij mij staat de tv,rondom tussen de boxen,van de stereo en een soundbar.
        Mijn coax ( hirschman ) is ongeveer 5 mtr lang,en heb nergens last van.
        Misschien tv software update nodig, ( via instellingen )
        Of toch maar eens vragen of de leverancier met een andere tv wil komen proberen,kijken wat dat doet.
        succes
        [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

Reageer

Kan het misschien Interferentie zijn van een 5G telecom mast in de buurt. Storing van stralingen?

Kijk bij bijlage, anders ff googlen bij Interferentie problemen.
          Bijgevoegde bestanden

Reageer

Alleen Veronica, Net 5, MTV HD en Family 7 zitten rond de 770Mhz dus kun je last hebben van 4G/5G storing.

(Tenminste op netwerk-id 1000)

KPN en T-Mobile hebben momenteel 5G op band n28
            Vodafone 5G op band n3

https://antennekaart.nl/kaart/5g?lat...818836&zoom=13
            Laatst bewerkt door driepinter; 20 Dec 2021, 19:12.

Reageer

Hallo flasch, is het mogelijk om een andere tv te testen op je aansluiting?

Reageer

heb ik al gedaan met een andere tv geen problemen.
                de vraag blijft toch kan het iets te maken hebben met de sterkte van het signaal.
                en het vreemde van vervorming van het beeld als ik de tv helemaal opnieuw opstart is het weg.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door flasch Bekijk bericht
                  heb ik al gedaan met een andere tv geen problemen.
                  de vraag blijft toch kan het iets te maken hebben met de sterkte van het signaal.
                  en het vreemde van vervorming van het beeld als ik de tv helemaal opnieuw opstart is het weg.
                  Er zijn meerdere oorzaken te benoemen. Maar wanneer het met een andere tv goed gaat, dan lijkt het de televisie zelf te zijn.

Echter... kan het zijn dat je normaliter een Chromecast aan je tv hebt hangen? Een chromecast is een enorme stoorzender voor CI+-modules. Dit tip is een verlengkabeltje HDMI kopen zodat de chromecast niet bij je CI+ hangt.
                  Dat geldt overigens ook voor je vaste telefoon mocht die dicht op je tv staan. Kijk vooral naar apparatuur in de buurt van je tv en zet deze voor de gein een keer uit.

Reageer

Heel vreemd natuurlijk dat het met een andere tv wel goed werkt. Ik heb ook gelijk het signaal wat bij je binnen komt nagekeken en dat ziet er netjes uit!

Reageer

Bordewolf het enige wat er bij de tv staat is een soundbar zonder woofer!
                      Ferry dank je wel dat je naar het signaal heb gekeken want daar had ik toch mijn twijfels over omdat de kwaliteit 100/100 was en de sterkte 90/100
                      Er zit eigenlijk niets anders op dan deze tv na te laten kijken.

Reageer

Is de televisie nog in de garantie?

Reageer

Deze tv is aangekocht 1november 2021

Reageer

Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Kun je ons hiervan op de hoogte houden?

Reageer

Je hebt twee jaar garantie dus moet kosteloos goedkomen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X