Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel - Televisie - UTP-kabel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

    DELTA zegt dat ze het coaxsignaal afsluiten. Tot nu toe merk ik daar niets van. Maar de smartcard werkt niet meer (tenzij je deze bij iemand anders registreert als extra smartcard).
    Wanneer in 2023 alles Delta is dan kunnen we de coax helemaal vergeten, ook bij Caiway. Maar goed het is een gerucht zonder bronvermelding van een ander forumlid. Willem1980 gelooft er in en heeft een waarzegster bezocht.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 11 Nov 2021, 20:29.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

      DELTA zegt dat ze het coaxsignaal afsluiten. Tot nu toe merk ik daar niets van. Maar de smartcard werkt niet meer (tenzij je deze bij iemand anders registreert als extra smartcard).
      Ik begreep tijd geleden, dat als je kiest voor glas, de coax afgesloten wordt. Moet anders router oid hebben waar glas en coax in kan. Zijn die er wel ??

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht

        Ik begreep tijd geleden, dat als je kiest voor glas, de coax afgesloten wordt. Moet anders router oid hebben waar glas en coax in kan. Zijn die er wel ??
        Je krijgt een router/modem die op glasvezel aangesloten wordt. Vergelijkbaar met wat je nu hebt voor kabel.
        Uiteraard kun je die vervangen door eigen apparatuur maar dat is niet noodzakelijk. Zelf hoef je dus niets te doen voor het krijgen van een internetverbinding.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

          Wanneer in 2023 alles Delta is dan kunnen we de coax helemaal vergeten, ook bij Caiway. Maar goed het is een gerucht zonder bronvermelding van een ander forumlid. Willem1980 gelooft er in en heeft een waarzegster bezocht.
          Je vindt het zelf niet prettig als mensen je wijzen op dingen die je eerder riep, maar je doet het wel bij anderen, huuu!
          Be nice

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
            Maar goed het is een gerucht zonder bronvermelding van een ander forumlid
            Misschien is het dan een goed idee dat we dan vanaf vandaag _allemaal_ de bron bij quotes gaan vermelden.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Nov 2021, 10:51.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Misschien is het dan een goed idee dat we dan vanaf vandaag _allemaal_ de bron bij quotes gaan vermelden.
              Goed idee. Ik vind wel dat de vrijheid tot nadenken over de toekomst er moet kunnen zijn.
              Maar inderdaad zaken zonder bron moeten we voorkomen.
              Maar goed ik zie de laatste tijd wel meer forumleden die vrijheden pakken door bestaande berichten geheel anders neer te zetten dan dat het statement in het bericht zegt.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                Maar goed ik zie de laatste tijd wel meer forumleden die vrijheden pakken door bestaande berichten geheel anders neer te zetten dan dat het statement in het bericht zegt
                Ik denk dat als iemand een informatief bericht wil delen, hij/zij dan het beste de originele titel(s) kan vermelden met inderdaad de URL van het artikel. Inhoudelijk mogen we het bericht niet 1 op 1 overnemen (rechten van de eigenaar van het artikel), maar het is denk ik wel interessant om in het betreffende bericht je eigen mening over het artikel te ventileren. Goed voor de discussie...
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #23
                  ik heb powerline-adapters in huis waarvan er 1 bij de televisie, dan hoeft er van de meterkast naar de tv toch geen UTP kabel getrokken te worden?? maar kan de powerline-adapter in de meterkast toch aan gesloten worden op het glasvezelmodem? en dan van de powerline-adapter bij de tv naar de tv?

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht
                    ik heb powerline-adapters in huis waarvan er 1 bij de televisie, dan hoeft er van de meterkast naar de tv toch geen UTP kabel getrokken te worden?? maar kan de powerline-adapter in de meterkast toch aan gesloten worden op het glasvezelmodem? en dan van de powerline-adapter bij de tv naar de tv?
                    Advies (Delta Glasvezel) om de IPTV's (TV-ontvangers) direct op het modem aan te sluiten d.m.v. UTP-kabels. Alle tussenliggende randapparatuur zoals Deco, Powerline leveren storingen, haperingen op, zoals vastlopende beelden èn IPTV's en dergelijke. Ook al is de WiFi via Deco nog zo snel, de storingen achterhalen dit wel. Dit tot mijn schade en schande ondervonden.
                    Laatst bewerkt door _onbekend_; 18 Mar 2022, 10:47.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht
                      maar kan de powerline-adapter in de meterkast toch aan gesloten worden op het glasvezelmodem?
                      De kans is groot dat het werkt hoor. Hier zonder problemen een paar jaar zo mijn zolder verbonden. Aan de bandbreedte zal het niet liggen ;-)

                      Je hebt natuurlijk altijd kwaliteitsverschillen, ook bij dit soort oplossingen
                      @ https://nl.hardware.info/powerline-a...lWQUO6bng_m1AA

                      Zodra je haperend beeld krijgt of de resolutie op je TV terugloopt, dan is het eerst zaak om te onderzoeken waardoor dat veroorzaakt wordt (Powerline, DIT zelf of de herkomst van het gebruikte UTP kabeltje)
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Mar 2022, 15:00.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        De kans is groot dat het werkt hoor. Hier zonder problemen een paar jaar zo mijn zolder verbonden. Aan de bandbreedte zal het niet liggen ;-)

                        Je hebt natuurlijk altijd kwaliteitsverschillen, ook bij dit soort oplossingen
                        @ https://nl.hardware.info/powerline-a...lWQUO6bng_m1AA

                        Zodra je haperend beeld krijgt of de resolutie op je TV terugloopt, dan is het eerst zaak om te onderzoeken waardoor dat veroorzaakt wordt (Powerline, DIT zelf of de herkomst van het gebruikte UTP kabeltje)
                        het zal ook vast wel lukken! ik vervang zowiezo eens in de 3 jaar al die kabeltjes omdat deze toch een soort van storing opleveren, en het kan geen kwaad te vernieuwen....

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X