Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verbetering TV ๐Ÿ“บ 4K / HDR

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verbetering TV ๐Ÿ“บ 4K / HDR

    Laatst bewerkt door profiel-verwijderd; 1 Sep 2021, 17:07.

  • #2
    Als je al een tijdje meeleest, zal het je vast niet zijn ontgaan, dat "we zijn er mee bezig" al een hele tijd zo'n beetje het standaard antwoord is, helaas.
    Als je een onderwerp op een to-do-lijst zet, ben je er ook mee bezig....toch!

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90


      Touchรฉ we moeten het maar afwachten dan denk ik,
      wel jammer dat het zo lang duurt.
      Het komt langzaam in de categorie;โ€dit kan zo niet langerโ€. Dolby en UHD/4K zijn bij andere providers al te horen en te zien (Dolby al 20 jaar en 4K en circa 2 jaar).
      Caiway levert nog HD decoders. Dit is echt lachwekkend. De enige fatsoenlijke providers die ik op het netwerk kan kiezen hebben geen Dolby/UHD/4K.
      Nieuwe providers worden wholesalers en bogen qua streams op Delta. Kortom zo lang Delta niet eindelijk uit de slaapbank komt wordt het nooit iets.
      Ik vind het echt teleurstellend. Online, Freedom en Canal Digital leveren Canal Digital, dus dat schiet niet op, dat is nog minder HD.
      Solcon boogt op de streams van Delta als ik het goed heb, en anders KPN, maar Solcon levert niet de decoders van KPN, dus ook geen UHD en 4K.

      Ik heb vorige week een via de moderators een vraag door laten zetten over niet te ontvangen HD zenders die er wel zouden moeten zijn en nogmaals over 4K en ESPN UHD die bij de meeste providers al doorgegeven wordt.

      Het mag allemaal wel iets concreter dan โ€œwe zijn er mee bezigโ€ en hou de nieuwsberichten in de gaten. Dat hoor ik al 2/3 jaar!
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Aug 2021, 22:40.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90

        2-3 Jaar is wel belachelijk lang jaโ€ฆ.
        Dolby geluid vind ik zelf niet zoโ€™n top prioriteit aangezien de tv hier toch aan geslingerd is via een soundbar.
        Betreft het rare gedoe dat je een 4K kastje kan huren en er geen 4K op te zien is is belachelijk, maar ik heb verder geen idee hoe het gaat met de ontwikkeling in TV land om uitzendingen te vertonen in HDR , UHD , 4K.
        Zou het wel waarderen aangezien de hardware hier al wel klaar voor is.
        Maar goed ach, zolang het beeld werkt en het functioneert mogen we denk ik al wel blij zijn, desniettemin blijft het schandalig dat Delta de 4K kastjes verhuurt zonder hier het beeld voor te verzorgen en of er info over te geven van joh het werkt toch ( nog ? ) niet.

        Echter the Joke is on us , aangezien we met veel denk ik zo toch voor die 4K ontvanger zijn gegaan.
        Steeds meer zenders gaan al voor een UHD vorm 1080P met HDR en HLG.
        Eurosport 1 en 2 en ESPN zijn al zo ver. Ziggo Sports heeft een 4K kanaal.
        Bloomberg heeft al een 4K kanaal, bij Delta nog SD nota bene.
        Love Nature is bij KPN in 4K.

        Verder ontbreken tov KPN:
        RTL Television HD
        CNN HD
        Rai Uno HD
        Sat 1 Hd
        Kabel7 Hd
        3Sat HD
        WDR HD
        NDR HD
        RTL Telekids, Lounge en Crime HD
        Kika HD
        Cartoon Network HD
        TRT HD

        KPN levert ook RTL 2 en Super RTL, Dreamworks en Filmworks en Njam ook allemaal in HD.

        Levert een zender een HD stream dan geeft KPN deze in HD door, UHD of 4K dan ook UHD of 4K.
        Laatst bewerkt door Bordewolf; 23 Aug 2021, 00:44.

        Reageer


        • #5
          Zolang Delta nog geen 4K heeft kun je altijd nog de eenvoudigere HD interactieve ontvanger huren, dat scheelt weer 3 euro p/mnd.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Zolang Delta nog geen 4K heeft kun je altijd nog de eenvoudigere HD interactieve ontvanger huren, dat scheelt weer 3 euro p/mnd.
            Dat is wel een beetje de wereld op zijn kop. Maar laat ik zeggen dat er nog een behoorlijke ruimte is tot verbeteren inclusief een Android TV app en AppleTV App.
            Ik blijf er in geloven dat men er hard mee bezig is.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

              Dat is wel een beetje de wereld op zijn kop. Maar laat ik zeggen dat er nog een behoorlijke ruimte is tot verbeteren inclusief een Android TV app en AppleTV App.
              Ik blijf er in geloven dat men er hard mee bezig is.
              Inderdaad een app die Android TV ondersteunt zou een mooie aanvulling zijn. Vele andere ITV aanbieders hebben wel een dergelijk app.

              Reageer


              • #8
                Bij Ziggo kan je wel doorspoelen en bij steeds meer zenders. Alleen de reclame niet.

                Reageer


                • #9
                  Het doorspoelen van reclame kost geld dus dan gaat de abonnementsprijs omhoog.


                  En nee dit verandert niet want dan moet men nieuwe contracten afsluiten.

                  Reageer


                  • #10
                    Nu lees ik een heleboel over dolby uhd hd 4k en analoog en digitaal , dit is er nog niet en dat en hunt .
                    Maar kan mij iemand eens uitleggen wat het verschil is tussen wat je hoort en ziet .
                    mijn ogen en oren zijn toch nog niet zo slecht maar ik hoor en zie weinig verschil met wat ik nu zie superscherp de baardhaartjes van mannen en soms vrouwen .
                    Maar te zwijgen oer de kraaienpootjes zo scherp , en het standaard geluid van tv-luidsprekers is bij geen enkel merk super .
                    Wil je een beetje goed geluid moet je toch met glasvezel van het kastje naar de stereo .

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door turbo6208 Bekijk bericht
                      Nu lees ik een heleboel over dolby uhd hd 4k en analoog en digitaal , dit is er nog niet en dat en hunt .
                      Maar kan mij iemand eens uitleggen wat het verschil is tussen wat je hoort en ziet .
                      mijn ogen en oren zijn toch nog niet zo slecht maar ik hoor en zie weinig verschil met wat ik nu zie superscherp de baardhaartjes van mannen en soms vrouwen .
                      Maar te zwijgen oer de kraaienpootjes zo scherp , en het standaard geluid van tv-luidsprekers is bij geen enkel merk super .
                      Wil je een beetje goed geluid moet je toch met glasvezel van het kastje naar de stereo .
                      Nope. Dolby geluid maakt echt wel een groot verschil, laat staan Dolby Atmos. Met mijn surround set kan ik al een tijdje niets.
                      4K en UHD is echt strakker en bij o.a. voetbal geen vegen meer in beeld bij snelle beeldwisseligen.
                      Dolby is al zeker 10 jaar de standaard voor menig televisie.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                        Nope. Dolby geluid maakt echt wel een groot verschil, laat staan Dolby Atmos. Met mijn surround set kan ik al een tijdje niets.
                        4K en UHD is echt strakker en bij o.a. voetbal geen vegen meer in beeld bij snelle beeldwisseligen.
                        Dolby is al zeker 10 jaar de standaard voor menig televisie.
                        Toch maar weer even de helaas inmiddels standaard noodzakelijke disclaimer: Het gaat hier om meningen en niet om peer-reviewed onderzoeken. Er is een fors gat tussen weten en vinden/willen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                          Toch maar weer even de helaas inmiddels standaard noodzakelijke disclaimer: Het gaat hier om meningen en niet om peer-reviewed onderzoeken. Er is een fors gat tussen weten en vinden/willen.
                          Het verschil is echt goed waar te nemen. En ja, dat is mijn eigen waarneming, maar het is wel een feit.

                          Reageer


                          • #14
                            Deltafiber en partners trachten Nederland te veroveren en investeren hier de komende tijd miljoenen in. Toch adviseer ik huidige gebruikers van conculega aanbieder een overstap in de toekomst ernstig te overwegen. De interactieve tv van Deltafiber loopt achter. Ontwikkeling en modernisering heeft bij dit Zeeuwse bedrijf geen prioriteit. Beperkte doorspoel mogelijkheden bij opgenomen programma's van de commerciรซle aanbieder, geen snelle koppeling met Netflix en andere streaming aanbieders. Geluid wat te wensen over laat evenals kijken met zeer hoge resolutie. Ja, er heerst veel spijt van mijn overstap dit jaar. Inmiddels ligt hun schappen met wensen te vol en groeit de ergernis. Investeer eerst in kwaliteit en dan pas in kwantiteit !

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Eric off the trousers Bekijk bericht
                              Deltafiber en partners trachten Nederland te veroveren en investeren hier de komende tijd miljoenen in. Toch adviseer ik huidige gebruikers van conculega aanbieder een overstap in de toekomst ernstig te overwegen. De interactieve tv van Deltafiber loopt achter. Ontwikkeling en modernisering heeft bij dit Zeeuwse bedrijf geen prioriteit. Beperkte doorspoel mogelijkheden bij opgenomen programma's van de commerciรซle aanbieder, geen snelle koppeling met Netflix en andere streaming aanbieders. Geluid wat te wensen over laat evenals kijken met zeer hoge resolutie. Ja, er heerst veel spijt van mijn overstap dit jaar. Inmiddels ligt hun schappen met wensen te vol en groeit de ergernis. Investeer eerst in kwaliteit en dan pas in kwantiteit !
                              Delta is alles aan het doen om de komende maande bij te komen qua tv product:
                              * Stereogeluid wordt komende nabije weken geupgrade naar 260 Kbps AAC (de norm)
                              * Dolby is men intern mee aan het ontwikkelen en aan het testen, zal na stereogeluid de eerstvolgende upgrade zijn
                              * UHD/4k volgt hopenlijk snel daarna ivm de komst van Viaplay (heeft ook een app nodig, maar ook 4K-zender), ESPN UHD en Eurosport UHD, maar dat is niet bevestigd vooralsnog.
                              * Wat nog geen HD is maar wellicht wel HD kan zijn wordt beschouwd en er komen de komende maanden dus nog meer HD zenders bij ter vervanging van SD.
                              * Netflix kon men nooit aanbieden omdat je dan een minimum-aantal abonnees moet hebben. Met de uitrol in Zeeland en extra uitrol op meer plaatsen en mogelijk het samengaan van Caiway met Delta worden deze aantallen WEL gehaald (Mogelijk kan men de deal ook sluiten op Deltafiber-niveau). Videoland had nu al gekund, waarom deze nog niet beschikbaar is weer ik niet (al kan ik deze ook prima via mijn eigen tv kijken).
                              * Vooruitspoelen bij met name opnames is zwaar irritant. Daar is het hier al meer over gegaan. Vooruitspoelen bij begij gemist gaat niet bij sommige zenders, maar dat is een commerciele afspraak met deze zenders. Je moet daar eerder de zenders op aanspreken. Maar bij opname van een film of voetbal waarbij je de helft al hebt gezien is zeer irritant dat je eerst de eerste helft opnieuw moet bekijken. Dat slaat in mijn ogen werkelijk nergens op. Maar dat is dan ook het enige punt dat er per 2022 over zal blijven mogelijk van heel je relaas.

                              Delta investeert fors in het tv product omdat men zelf ook ziet dat wat men nu heeft gewoonweg geen vervanger is voor COAX. In Zeeland is een keuze voor glas ook meteen een keuze voor het tv-product op glas en heb je geen COAX meer. De vervanging moet minimaal zo goed zijn, lievere beter. En ook qua UHD en 4K moet men mee, de vraag ernaar loopt al zeker 4 jaar.
                              Laatst bewerkt door Bordewolf; 4 Oct 2021, 00:09.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X