Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Veronica en Net5 (wederom) in slechte kwaliteit

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Veronica en Net5 (wederom) in slechte kwaliteit

    Sinds gisteren (denk ik) is Veronica en Net5 wederom in onkijkbare kwaliteit. Dit riekt naar de storing die medio 2020 ook een lange tijd aanhield. Destijds werd ik door de klantenservice een beetje afgewimpeld met de kwaliteit van de coax kabel etc terwijl internet uitpuilde van de klachten. Ben benieuwd of meer mensen dit nu ook hebben.


  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Dekker Bekijk bericht
    Sinds gisteren (denk ik) is Veronica en Net5 wederom in onkijkbare kwaliteit. Dit riekt naar de storing die medio 2020 ook een lange tijd aanhield. Destijds werd ik door de klantenservice een beetje afgewimpeld met de kwaliteit van de coax kabel etc terwijl internet uitpuilde van de klachten. Ben benieuwd of meer mensen dit nu ook hebben.
    Ik heb het hier gecontroleerd 13-5 om 08:00. Op kanaal 8 Veronica en kanaal 9 Net 5 ervaar ik geen problemen.

    Wij hebben Digitale tv met een CI+ module op coax. Gebruik geen DIT.

    Je kunt wel proberen om je kaart te verversen.

    Reageer


    • #3
      Ik heb ook al weken storingen op Veronica en net 5 en soms op een Espn 1. De klantenservice wijt dit aan mijn coach verbinding. Maar zegt ook dat sinds enige tijd er iets is gewijzigd aan hun infrastructuur. Maar moet ik dan zelf mijn coax verbindingen vernieuwen? Hoe zit dat met alle delta abonnees?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door jacmaes Bekijk bericht
        Ik heb ook al weken storingen op Veronica en net 5 en soms op een Espn 1. De klantenservice wijt dit aan mijn coach verbinding. Maar zegt ook dat sinds enige tijd er iets is gewijzigd aan hun infrastructuur. Maar moet ik dan zelf mijn coax verbindingen vernieuwen? Hoe zit dat met alle delta abonnees?
        Ik heb het net hier weer op coax gecheckt en zie geen storingen.

        Misschien dat andere dit ook even kunnen checken?

        Je coaxkabels moeten wel van goede kwaliteit wezen, dat scheelt soms ook al.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door jacmaes Bekijk bericht
          Ik heb ook al weken storingen op Veronica en net 5 en soms op een Espn 1. De klantenservice wijt dit aan mijn coach verbinding.
          Ja, dat is inderdaad niet echt een meedenker/ster.
          Hoeveel afstand zit er tussen het kabelkastje (bij binnenkomst) en je TV?
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Ik kijk al 32 jaar via de coaxverbinding naar de tv in de woonkamer. Afstand ca. 8m via een loze leiding in het plafond en de muur. Is steeds goed gegaan tot ca. 1 week geleden

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door jacmaes Bekijk bericht
              Ik kijk al 32 jaar via de coaxverbinding naar de tv in de woonkamer. Afstand ca. 8m via een loze leiding in het plafond en de muur. Is steeds goed gegaan tot ca. 1 week geleden
              Na 32 jaar misschien een nieuwe kabel trekken?

              Anders leg je even een losse kabel om te checken of het probleem in die kabel zit.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Dekker Bekijk bericht
                Sinds gisteren (denk ik) is Veronica en Net5 wederom in onkijkbare kwaliteit. Dit riekt naar de storing die medio 2020 ook een lange tijd aanhield. Destijds werd ik door de klantenservice een beetje afgewimpeld met de kwaliteit van de coax kabel etc terwijl internet uitpuilde van de klachten. Ben benieuwd of meer mensen dit nu ook hebben.
                Hi Dekker , maak je momenteel gebruik van een kabelkeur gekeurde coax-kabel? En doen de problemen zich momenteel voor via een rechtstreekse aansluiting op het hoofdsignaal op jouw adres? Of zijn er mogelijk meerdere toestellen aangesloten?

                Om na te zien of het probleem zich voordoet in het signaal van DELTA kan getest worden of je dit ook ervaart via een rechtstreekse aansluiting op de hoofdaansluiting wanneer gebruik gemaakt wordt van gekeurde bekabeling. Indien je hiervoor een kabel nodig hebt kan deze door de klantenservice aan je worden toegezonden zodat het probleem zo snel mogelijk kan worden verholpen!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door jacmaes Bekijk bericht
                  Ik kijk al 32 jaar via de coaxverbinding naar de tv in de woonkamer. Afstand ca. 8m via een loze leiding in het plafond en de muur. Is steeds goed gegaan tot ca. 1 week geleden
                  Oude kabels kunnen op den duur echt ook voor verstoringen zorgen. Zo ook andere (nieuwe) apparatuur. Sommige vaste telefoons zijn storingsgevoelig bijvoorbeeld.
                  Je hebt geen nieuwe elektrische apparatuur in de buurt geplaatst van de COAX-kabel?

                  Een andere storingsgevoelig apparaat is de chromecast. Hangt deze te dicht teven de CI+module dan kan deze ook storingen veroorzaken.

                  Kortom kijk eerst of de oorzaak in de binnenhuisapparatuur zit. En vraag ook de buren hoe het daar zit met Veronica/SBS. Wanneer zij geen klachten hebben dan ligt het puur aan jou huisaansluiting. Zelfs je AOP of de verdeler (kastje aan je AOP) kan verouderd zijn na 32 jaar.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht

                    Hi Dekker , maak je momenteel gebruik van een kabelkeur gekeurde coax-kabel? En doen de problemen zich momenteel voor via een rechtstreekse aansluiting op het hoofdsignaal op jouw adres? Of zijn er mogelijk meerdere toestellen aangesloten?

                    Om na te zien of het probleem zich voordoet in het signaal van DELTA kan getest worden of je dit ook ervaart via een rechtstreekse aansluiting op de hoofdaansluiting wanneer gebruik gemaakt wordt van gekeurde bekabeling. Indien je hiervoor een kabel nodig hebt kan deze door de klantenservice aan je worden toegezonden zodat het probleem zo snel mogelijk kan worden verholpen!
                    Laatst bewerkt door Dekker; 21 May 2021, 22:28.

                    Reageer


                    • #11
                      Hi Dekker , omdat rechtstreeks op de hoofdaansluiting de kanalen werken zoals het hoort gaat er helaas iets mis achter de hoofdaansluiting. Omdat er meerdere toestellen in gebruik zijn is er een signaalsplitter aangesloten waarmee het mogelijk gemaakt wordt om de beide tv's van zenders te voorzien. Mogelijk heeft deze splitter last van instraling door mobiele netwerken, of heeft deze zijn beste tijd gehad.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht
                        Mogelijk heeft deze splitter last van instraling door mobiele netwerken, of heeft deze zijn beste tijd gehad.
                        Klinkt plausibel maar toch denk ik dat er meer aan de hand is. Hier hetzelfde euvel, echter dan alleen als het geregend heeft. De oorzaak zit volgens mij buiten de woning?

                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Laatst bewerkt door Dekker; 24 May 2021, 19:48.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Dekker Bekijk bericht
                            Nogmaals; het signaal van genoemde zenders is gewoon zwakker. Een signaal moet fatsoenlijk gesplit kunnen worden om overal in huis kraakhelder beeld te hebben.
                            Uit eigen ervaring: Te kort door de bocht. Een signaal moet voldoende signaalsterkte hebben. En daar zit de kneep: voldoende. Dat zit normaliter tussen de 20-60%.
                            En dat kan je net nekken mbt de sterkte voor aansluitingen 'achter' die splitter. Een 2-wegs coax splitter DFC 2104 zou moeten werken als het basissignaal rond de 50% is en je TV's niet verder dan 15 meter van je splitter zijn verwijderd.

                            Je kunt het altijd nog mbv een versterker proberen. Kijk even @ https://www.coaxkabelwinkel.nl/digit...n-welke-nodig/

                            Wat ook invloed kan hebben op je toestellen achter de splitter:
                            - Op hoeveel meter afstand zit je splitter van de hoofdaansluiting?
                            - Mbt de coaxkabel: gaat die buitenom of binnenshuis? Kwaliteit is goed? Leeftijd?
                            - Hoeveel meter zit er tussen de splitter en het toestel dat het verst weg zit van deze splitter?

                            Dan hebben we ook nog de TV's zelf die achter je splitter zijn aangesloten. Niet elke TV kan goed met een 'minder' signaal omgaan. Ik had eerder een (oudere) Samsung die daar helemaal niet tegen kon.

                            Heb zelf de hele lijst afgewerkt en ben tot de conclusie gekomen dat bij mij het probleem buiten de woning zit.
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 24 May 2021, 22:05.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X