Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale radio.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
    Oorspronkelijk gepost door Robert
    Ik had dit al eerder gepost maar het is blijkbaar in de lucht verdwenen. Met je tv kun je controleren of je digitaal kijkt maar kan je dit ook bij je radio controleren?
    als je digitaal TV kan kijken, dan kun je ook digitaal radio luisteren via de TV of decoder.
    Ja kan maar hoe weet ik of ik dit doe of niet? De tuner zit gewoon met een coaxkabel aangesloten op de radio aansluiting van de kabel in de muur.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Robert
      De tuner zit gewoon met een coaxkabel aangesloten op de radio aansluiting van de kabel in de muur.
      op die coax-kabel zit nu nog een analoog FM-signaal en dat gaat er in augustus af.
      dus voor die tijd moet je iets anders bedenken.

      Reageer


      • #18
        Ja Fred daar ging mijn vraag toch over hoe ik digitaal moet gaan luisteren. Je gaat toch niet radio luisteren via je tv?

        En Delta stuurt toch het digitale signaal via die kabel het huis in?

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Robert
          En Delta stuurt toch het digitale signaal via die kabel het huis in?
          dat is wel zo, maar niet meer in het frequentie-bereik van een FM-tuner.
          er zijn verschillende mogelijkheden om digitaal radio te luisteren:
          https://www.delta.nl/allemaaldigitaal/radio
          welke mogelijkheid voor jou het beste is, kan ik niet voor je beslissen

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Robert
            Ja Fred daar ging mijn vraag toch over hoe ik digitaal moet gaan luisteren. Je gaat toch niet radio luisteren via je tv?

            En Delta stuurt toch het digitale signaal via die kabel het huis in?
            Nee, met de oplossing van de aansluiting die ik je gegeven heb kun je via het display (dus het led display van je decoder) het digitale radio station zien, zoals hier als voorbeeld te zien is: [img]8b6e2bb8-22cd-4a93-8eda-ebeb0f3224b8.jpg[/img]

            Het digitale radio signaal komt samen met de digitale televisie binnen, via DVB-C, hiervoor heb je wel een DVB-C tuner nodig, zoals je samsung kastje, dit werkt niet met analoge FM tuners

            Door je samsung kastje (decoder) aan te sluiten op de FM tuner kun je wel nog steeds je stereo installatie blijven gebruiken voor het beluisteren van digitale radio

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Niggo
              Oorspronkelijk gepost door Jos
              Die Samsung decoder is vast al aangesloten op je geluidsapparatuur. Die kun je dan (ipv een tuner) gebruiken om op een radiokanaal af te stemmen.
              Inderdaad, je kunt gewoon een paar tulpjes aansluiten op de Samsung decoder,SMT-C7140, zie onderstaande foto, dan heb je geen TV meer nodig
              Waar moeten de stekkertjes dan in mijn tuner in?

              Reageer


              • #22
                Ik zou hem in links onder in TV/SAT aansluiten, vervolgens kun je op je tuner naar het TV/SAT kanaal via input select

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Niggo
                  Ik zou hem in links onder in TV/SAT aansluiten, vervolgens kun je op je tuner naar het TV/SAT kanaal via input select
                  Ja o.k. bedankt dat doet het. Nu moet ik het alleen nog zien te programmeren in mijn Logitech AB want daar staat alles in geprogrammeerd zodat ik niet altijd met 5 AB's op de bank zit. En dat is inmiddels ook gelukt alleen kan ik niet programmeren dat de decoder in geval van Radio op radio moet. Maar ik heb een extra knop toegevoegd op de AB waarmee ik kan wisselen van radio naar tv en omgekeerd.
                  Hartelijk bedankt.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Robert
                    Maar ik heb een extra knop toegevoegd op de AB waarmee ik kan wisselen van radio naar tv en omgekeerd.
                    Hartelijk bedankt.
                    Graag gedaan, mooi dat het werkt , wil je nog even het beste antwoord selecteren ?

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X