Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Stopzetting analoge radio per 2018.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door simrem
    Maaruh, Fred44nl ben je toevallig in dienst van Delta?
    nee, zeker niet.
    maar de discussie, die je vandaag begonnen bent, is al tig-keer gevoerd hier, dus heb ik m'n mening wel paraat.
    als ik met mijn postcode een providercheck doe, dan komen er alleen providers in beeld die helemaal geen analoge radio hebben. KPN, Telfort, On-Line is allemaal digitaal.

    de Consumentenbond schrijft dat er nog analoge radio is.
    maar dat dit zo blijft staat er niet.

    maar goed, het is een feit, dat het analoge signaal bij Delta / Zeelandnet begin volgend jaar verdwijnt.
    jammer, maar helaas, het is niet anders.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door simrem
      L.S.

      Recent heb ik van Delta begrepen dat zowel het analoge TV signaal als analoge radio signaal op korte termijn niet meer zal worden doorgegeven via de kabel. Voor het eerste kan ik nog wel begrip opbrengen, aangezien de meeste TV toestellen die vandaag de dag in gebruik zijn in staat zijn digitale signalen te verwerken. Echter, Delta besluit nu ook analoge radio signalen niet langer via de kabel door te geven, waardoor klanten gedwongen worden tot aanschaf van apparatuur en/of radio luisteren via de TV. De aanschaf van een goede antenne die een vergelijkbaar signaal oplevert als men nu krijgt aangeboden, is namelijk niet goedkoop!

      Eind 2016 heeft Minister Kamp besloten voorlopig geen einddatum te noemen voor stopzetting van analoga radio uitzendingen via de ether, aangezien de ontwikkeling van DAB+ sterk achterblijft bij de verwachting. Hier zijn verschillende redenen voor, waaronder zeker ook de afname in geluidskwaliteit en de dekkingsgraad die nog steeds ontoereikend is, Als liefhebber van de betere geluidsapparatuur, hecht ik dan ook zeer veel waarde aan het analoge radiosignaal boven DAB+. Radio luisteren via de TV is daarnaast al helemaal geen serieus alternatief. Andere kabelaanbieders hebben zich hierbij trouwens aangesloten.

      http://www.totaaltv.nl/nieuws/geen-e...ther-in-zicht/

      Ik heb sterk de indruk dat Delta helemaal geen oog heeft voor de consequenties van dit besluit, dat vooral een economische afweging lijkt te zijn. (in het belang van Delta, maar niet van hun klanten) Op dit moment overweeg ik dan ook sterk een andere aanbieder te kiezen als het analoge radiosignaal bij Delta eveneens wordt stopgezet.

      Tot dusver ben ik tevreden met de diensten van Delta maar dit gaat mij echt een stap te ver. Je krijgt als klant immers geen keuze voorgelegd, sterker nog, je wordt simpelweg voor het blok gezet.

      Ik hoop echt dat Delta dit besluit zal gaan heroverwegen.

      Met vriendelijke groet,

      RM.
      Goedendag SimRem,

      Je hebt zeker een mooie en informatie stuk geschreven. En natuurlijk heb je op persoonlijk vlak op een aantal punten gelijk.

      Ik wil gelijk hier aan toevoegen ik werk niet bij delta en heb zeker geen aandelen bij delta ben gewoon een klant.

      Natuurlijk zijn veranderingen niet leuk en moeilijk dat is altijd en ben er zeker mee eens dat het voor de consument eigenlijk geen extra geld mag / moet kosten. Aan de andere kant kun je ook de voordelen bekijken. U heeft meer met het geluid / de radio een ander wil weer sneller internet de ander wil beter beeld (hd zenders of meer) de toekomst zal dat allemaal willen.

      In u geval de radio, zal beter en mooier geluid en meer informatie moeten bevatten met een digitaal signaal. Voor de consument zal er niet zo veel verander tja radio via de tv, ook daar zijn oplossingen voor internet radio enz. ja dat kost de consument geld en ik ben het met u eens dat is van de kant van delta niet netjes. Maar dit is wel de toekomst, als delta niet innoveert dan zeuren we weer dat delta niets doet. Nu dat delta in een keer iets groots doet, alle analoog signaal de deur uit doet moet iedereen daar even aanwennen. dat is te begrijpen en zeker als je goede apparatuur hebt moet je daar ook zelf misschien iets investeren.

      Maar als ik u zo hoor is het ook een stukje hobby van u en een hobby van geld kosten

      nogmaals het is wel de toekomst en ik denk dat iedereen voor uit wil sneller beter en stabieler netwerk.

      en ja ik ben het ook met u eens dat de consument van deze actie de dupe wordt en dat iedere consument bij delta geld kwijt is. Maar misschien komt delta daar nog ergens in tegemoet met een maand gratis abb ofzo iets.

      ik denk trouwens niet dat ze het besluit heroverwegen
      Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

      Reageer


      • #18
        Het feit dat die discussie blijkbaar al tig-keer gevoerd is, lijkt mij een duidelijk signaal (over signaal gesproken :-) ) dat dit dus breed leeft onder de klanten van Delta.

        Nogmaals, het doorgeven of blijven doorgeven van analoge signalen hoeft de nieuwe ontwikkelingen helemaal niet in de weg te staan. DIt is een keuze, Wil je de "oude" signalen blijven doorgeven in de toekomst of niet? Indien hiervoor geen technische oplossing bestaan dan is dat zo, maar deze zijn er dus wel. Nu snap ik ook wel dat investeren in nieuwe infrastructuur niet gratis is en de rekening hiervoor uiteindelijk ook bij de klant terecht komt. Het gaat echter om het vertellen van het eerlijke en hele verhaal, waarbij de klant bovendien een keuze heeft. De klant wordt nu voor het blok gezet en heeft niets te kiezen.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door simrem
          Het feit dat die discussie blijkbaar al tig-keer gevoerd is, lijkt mij een duidelijk signaal (over signaal gesproken :-) ) dat dit dus breed leeft onder de klanten van Delta.
          het leeft zeker breed in Zeeland.
          en dan zijn er nog steeds een flink aantal mensen, die het magazine en de brief en de email niet hebben gelezen.
          ja, er wordt doodleuk voorbij gegaan aan deze informatie.

          Nogmaals, het doorgeven of blijven doorgeven van analoge signalen hoeft de nieuwe ontwikkelingen helemaal niet in de weg te staan.
          kijk even naar het volgende plaatje:
          [img]49d73277-31aa-43bc-8967-002bfaefe68c.jpg[/img]
          dan zie je dat de de frequentie waar nu FM-radio zit, nog is voor upload op internet.
          vandaar dat het analoge signaal gaat vervallen.
          en ja, dat is een keuze.
          alleen is die keuze niet aan Delta / Zeelandnet, maar aan de Docsis organisatie.
          lees je maar es goed in

          Reageer


          • #20

            Reageer


            • #21
              Rara welke keuze(s) gemaakt is/zijn?

              Reageer


              • #22
                ik neem aan, dat je nu begrijpt waarom analoge radio en TV gaat verdwijnen

                Reageer


                • #23
                  Nee, want er zijn meer keuzes mogelijk.......

                  Reageer


                  • #24

                    Reageer


                    • #25
                      Maar nog steeds niet duidelijk waarom Delta het niet mag uitzetten.
                      Waarom ze verplicht zijn om het aan te blijven bieden en om alle kosten die je (misschien) maakt te vergoeden?
                      Dat zijn ze niet, maar waarom dan toch dat hier roepen?
                      Waarom een topic aangemaakt terwijl je zelf alle antwoorden al kende? Jammer hoor.
                      Veel plezier met alles wat je op internet leest voor waar aannemen en er dan hele dringende vragen over stellen op dit forum. (Zoek ook de definitie van trol even op, staat vast ook op tweakers!)
                      Fijn weekend mense!

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door simrem
                        Nee, want er zijn meer keuzes mogelijk.......

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door simrem
                          Nee, want er zijn meer keuzes mogelijk.......
                          noem die dan es op

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                            Oorspronkelijk gepost door simrem
                            Nee, want er zijn meer keuzes mogelijk.......
                            noem die dan es op
                            Dat wordt genieten Fred, ik pak de chips er bij.
                            Klassiek gevalletje dit. Fijn weekend!

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door simrem
                              Je zult van me moeten aannemen dat mijn opmerkingen niet uit de lucht komen vallen.
                              Tsja. Dat zegt inderdaad iedereen die een discussie niet kan winnen met argumenten. Doe je goed.

                              Oorspronkelijk gepost door simrem
                              Daarnaast zijn er nog steeds aanbieders die zich commiteren aan de doorgifte van analoge radio, voor nu en in de toekomst.
                              Fout. Ziggo telt hier niet mee slimmerik. En ook die stoppen met analoog, maar later.

                              Oorspronkelijk gepost door simrem
                              Ja, en wie moeten er vervolgens voor gaan betalen als je gebruik wilt gaan maken van die hogere snelheid? M.a.w. het analoge signaal zit een andere ontwikkeling in de weg, die geld moet gaan opbrengen. Economische belangen dus.....
                              Daar is blijkbaar iets mis mee? Nog even beetje internetten knul!

                              Reageer


                              • #30
                                Beste Kaboe,

                                Ik heb medelijden met u, alhoewel een belangrijk deel te maken heeft met gebrek aan opvoeding en respect. Wellicht heeft u daarnaast eveneens een moeilijke jeugd gehad? Een ander deel is erfelijk bepaald, daar kunt u niks aan. Onderzoek heeft aangetoond dat sommige mensen erfelijk belast zijn met een relatief hoog aantal genen die nog van Neanderthalers afkomstig zijn, de zgn. "hork-genen".

                                Weet u, er is toch nog hoop voor u. U zou er samen aan kunnen werken met professionals van de lokale GGZ in Zeeland. Kijkt u eens op deze site:

                                http://www.ggz-forum.nl/

                                Ze hebben daar ook een forum, waarop u zich maximaal kunt uitleven tussen lotgenoten.

                                Geachte moderator, gezien het feit dat reacties van normale mensen uitblijven, stel ik voor dit topic "op slot te gooien".

                                Bij voorbaat dank.

                                M.v.g. RM.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X