Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Stopzetting analoge radio per 2018.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Stopzetting analoge radio per 2018.

L.S.

Recent heb ik van Delta begrepen dat zowel het analoge TV signaal als analoge radio signaal op korte termijn niet meer zal worden doorgegeven via de kabel. Voor het eerste kan ik nog wel begrip opbrengen, aangezien de meeste TV toestellen die vandaag de dag in gebruik zijn in staat zijn digitale signalen te verwerken. Echter, Delta besluit nu ook analoge radio signalen niet langer via de kabel door te geven, waardoor klanten gedwongen worden tot aanschaf van apparatuur en/of radio luisteren via de TV. De aanschaf van een goede antenne die een vergelijkbaar signaal oplevert als men nu krijgt aangeboden, is namelijk niet goedkoop!

Eind 2016 heeft Minister Kamp besloten voorlopig geen einddatum te noemen voor stopzetting van analoga radio uitzendingen via de ether, aangezien de ontwikkeling van DAB+ sterk achterblijft bij de verwachting. Hier zijn verschillende redenen voor, waaronder zeker ook de afname in geluidskwaliteit en de dekkingsgraad die nog steeds ontoereikend is, Als liefhebber van de betere geluidsapparatuur, hecht ik dan ook zeer veel waarde aan het analoge radiosignaal boven DAB+. Radio luisteren via de TV is daarnaast al helemaal geen serieus alternatief. Andere kabelaanbieders hebben zich hierbij trouwens aangesloten.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/geen-e...ther-in-zicht/

Ik heb sterk de indruk dat Delta helemaal geen oog heeft voor de consequenties van dit besluit, dat vooral een economische afweging lijkt te zijn. (in het belang van Delta, maar niet van hun klanten) Op dit moment overweeg ik dan ook sterk een andere aanbieder te kiezen als het analoge radiosignaal bij Delta eveneens wordt stopgezet.

Tot dusver ben ik tevreden met de diensten van Delta maar dit gaat mij echt een stap te ver. Je krijgt als klant immers geen keuze voorgelegd, sterker nog, je wordt simpelweg voor het blok gezet.

Ik hoop echt dat Delta dit besluit zal gaan heroverwegen.

Met vriendelijke groet,

RM.

Als je besluit over te stappen naar een andere DSL aanbieder daarmee krijg je echt
    geen analoge FM radio mee terug maar een streaming oplossing.

Dus de graag gewenste kwaliteit zal hier (ook) niet mee verbeteren.

Reageer

Reageer

Oorspronkelijk gepost door simrem
        Als liefhebber van de betere geluidsapparatuur, hecht ik dan ook zeer veel waarde aan het analoge radiosignaal.
        Op dit moment overweeg ik dan ook sterk een andere aanbieder te kiezen als het analoge radiosignaal bij Delta eveneens wordt stopgezet.

Reageer

????? Deze reacties kan ik totaal niet plaatsen, sorry. Net even de provider check gedaan. Er komen verschillende providers naar voren die een alles-in-1 aanbod hebben op mijn postcode, inclusief analoge radio!

https://www.consumentenbond.nl/alles...l-of-glasvezel

Radio via de ether verdwijnt dus voorlopig niet. Dat is nu precies waar het om gaat. Delta heeft nu (ongevraagd, zonder overleg) besloten de spelregels tijdens het spel te wijzigen. Als de provincie Zeeland morgen besluit alle wegen af te sluiten voor autoverkeer, zeggen we toch ook niet "niemand heeft gezegd dat je een auto moest aanschaffen, die keuze heb je zelf gemaakt?".

Nogmaals, dit besluit lijkt vooral ingegeven te zijn door bedrijfseconomische belangen, waaraan het belang van de klant ondergeschikt gemaakt is.

P.S. Voor de goede orde, ik heb een netwerkspeler met internet radio. Kan 1-op-1 vergelijken. Kom eens luisteren zou ik zeggen. Het verschil is schokkend, in het voordeel van analoge radio.

Reageer

Net even de provider check gedaan. Er komen verschillende providers naar voren die een alles-in-1 aanbod hebben op mijn postcode, inclusief analoge radio!
            wat is die postcode dan ??
            daarnaast zijn grotere spelers zoals Ziggo ook bezig met het herindelen van de bandbreedte over coax, inclusief het verwijderen van analoge signalen.
            d.w.z. ook al wordt er op dit moment vrolijk analoge radio en TV aangeboden, gaat dat niet lang meer duren.

Nogmaals, dit besluit lijkt vooral ingegeven te zijn door bedrijfseconomische belangen, waaraan het belang van de klant ondergeschikt gemaakt is.
            het verwijderen van analoge signalen is ingegeven door het invoeren van Docsis 3.1
            dat is een wereldwijde actie, waardoor op termijn de upload snelheden van internet aanzienlijk omhoog kunnen.

ik heb een netwerkspeler met internet radio. Kan 1-op-1 vergelijken
            doe de vergelijking met digitale radio via de kabel ook es

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              Net even de provider check gedaan. Er komen verschillende providers naar voren die een alles-in-1 aanbod hebben op mijn postcode, inclusief analoge radio!
              wat is die postcode dan ??
              daarnaast zijn grotere spelers zoals Ziggo ook bezig met het herindelen van de bandbreedte over coax, inclusief het verwijderen van analoge signalen.
              d.w.z. ook al wordt er op dit moment vrolijk analoge radio en TV aangeboden, gaat dat niet lang meer duren.

het verwijderen van analoge signalen is ingegeven door het invoeren van Docsis 3.1
              dat is een wereldwijde actie, waardoor op termijn de upload snelheden van internet aanzienlijk omhoog kunnen.

ik heb een netwerkspeler met internet radio. Kan 1-op-1 vergelijken
              doe de vergelijking met digitale radio via de kabel ook es
              Helemaal mee eens!!!!
              Zie ook mijn vorige topic.

Reageer

????? Deze reacties kan ik totaal niet plaatsen, sorry. Net even de provider check gedaan. Er komen verschillende providers naar voren die een alles-in-1 aanbod hebben op mijn postcode, inclusief analoge radio!

https://www.consumentenbond.nl/alles...l-of-glasvezel

Radio via de ether verdwijnt dus voorlopig niet. Dat is nu precies waar het om gaat. Delta heeft nu (ongevraagd, zonder overleg) besloten de spelregels tijdens het spel te wijzigen. Als de provincie Zeeland morgen besluit alle wegen af te sluiten voor autoverkeer, zeggen we toch ook niet "niemand heeft gezegd dat je een auto moest aanschaffen, die keuze heb je zelf gemaakt?".

P.S. Voor de goede orde, ik heb een netwerkspeler met internet radio. Kan 1-op-1 vergelijken. Kom eens luisteren zou ik zeggen. Het verschil is schokkend, in het voordeel van analoge radio.
                Helemaal mee eens!!!
                Zie ook mijn vorige topic.

Reageer

Mijn postcode is niet relevant. Je zult van me moeten aannemen dat mijn opmerkingen niet uit de lucht komen vallen. Daarnaast zijn er nog steeds aanbieders die zich commiteren aan de doorgifte van analoge radio, voor nu en in de toekomst.

Ja, en wie moeten er vervolgens voor gaan betalen als je gebruik wilt gaan maken van die hogere snelheid? M.a.w. het analoge signaal zit een andere ontwikkeling in de weg, die geld moet gaan opbrengen. Economische belangen dus.....

Vwb. het vergelijk DAB+/Digitaal/Analoog. Zelfde verhaal. Analoog is simpelweg (nog steeds) veel beter als digitaal/DAB.

Reageer

Helemaal mee eens!!!
                    Zie ook mijn vorige topic.[/quote]

Welk topic??

Reageer

Daarnaast zijn er nog steeds aanbieders die zich commiteren aan de doorgifte van analoge radio, voor nu en in de toekomst.
                      welke dan ??
                      noem es man en paard

Economische belangen dus.....
                      natuurlijk zijn het economische belangen.
                      maar wat gebeurt er als de concurrentie hoge upload snelheden kan aanbieden en Delta / Zeelandnet niet ??

Reageer

Als je zelf in Zeeland woont kun je zelf toch ook die postcode check uitvoeren en die providers selecteren die nog wel analoge radio aanbieden? Heb je daarnaast het artikel v/d Consumentenbond gelezen, waarop staat dat de meeste kabel aanbieders gewoon nog analoge signalen aan (blijven) bieden?

Nogmaals, dit komt niet uit de lucht vallen.

Reageer

Er zijn straks concurrenten die naast kabel ook glasvezel aanbieden die de echt hogere snelheden kunnen leveren die men wellicht wil hebben. Hoge snelheden en analoge signalen naast elkaar behoren gewoon tot de mogelijkheden.

Maaruh, Fred44nl ben je toevallig in dienst van Delta?

Reageer

Het kan dus alleen bij Glasvezel (DVB-C ontvanger aansluiten op het Glasvezelmodem) maar ik zie hier geen enkele plaats in Zeeland bij staan:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/s...aansluiten.htm

https://www.telfort.nl/persoonlijk/s...le-dvbc-tv.htm

Reageer

[email protected]. Wellicht kunnen we dan contact met je opnemen. Graag in de e-mail je klantgegevens noteren en een korte samenvatting van je klacht/vraag hierin vermelden.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X