Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verzonden e-mails komen niet aan

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
    we hebben enkele dagen geleden een heen-en-weer test gedaan en dat zag er goed uit.
    zoiets kun je ook doen met iemand anders, die buiten Zeelandnet zit.

Reageer

tja, maar als ik het een beetje begrijp, dan zit het probleem bij het ontvangen van email door de server van Zeelandnet. en daar helpt een ander email-programma ook niet voor (of is het tegen?)
      en dan zou je een andere email-provider kunnen gaan gebruiken dan Zeelandnet, maar hoe krijg je al jouw email-contacten zo gek om hetzelfde te doen.

is er geen mogelijkheid om via WhatsApp of iMessage te communiceren ??

Reageer

is er geen mogelijkheid om via WhatsApp of iMessage te communiceren ??
        Via WhatsApp heb je een telefoonnummer nodig en dat is nogal lastig op de PC en iMessage ken ik niet. Kan er wel induiken.
        Ik heb wel de mogelijkheid om vanaf mijn PC te telefoneren met de ander en dat is een speciaal programma voor doven en slechthorenden (Signcall). Dan zit daar ergens een bemiddelaar (KPN-centrale) tussen die, wat de andere kant tegen me vertelt, het voor mij omzet in tekst. Ik kan dat lezen en eventueel in tekst (of spraak) reageren zodat de bemiddelaar dat weer om kan zetten in gesproken woord, tenzij de andere kant me wel kan verstaan. Dit is ideaal, ware het niet dat de bemiddelaar (KPN) me veel geld kost (startkosten en dan het gesprek per minuut) plus dan de belkosten. In geval van een gewoon gesprekje van een minuut ben ik wel tien minuten bezig. Dus liever niet. Zo kan een gewoon gesprekje van 5 minuten me een tientje kosten. Tenzij je rechtstreeks naar 112 belt, dat is gratis. Of twee gebruikers van Signcall tegenover elkaar, dat scheelt weer een bemiddelaar.

Reageer

iMessage is het berichten programma van Apple.
          dat kun je installeren / gebruiken op een laptop van Apple, een iPad en uiteraard een iPhone.
          maar als je nu niets van Apple hebt en alles via Android doet, is het toch lastiger.
          maar er moet voor een tablet met Android toch ook een berichten-programma zijn, dat zonder telefoonnummer werkt.

Reageer

Is er dus wel voor de PC of anders Hangouts of gewoon Google+

Reageer

Telegram. Werkt fantastisch op de pc, tablet en noem maar op. Lees meer over Telegram.
              Ik gebruik het al jaren tot volle tevredenheid.

Reageer

En ook in Telegram heb je een telefoonnummer nodig, net als in Hangouts en dergelijke. Bedankt voor het meedenken, goedbedoeld. Maar helaas...

Reageer

Ik wil het absoluut niet beter weten en snap dat het een groot probleem is voor iemand die doof is, maar het mobiele telefoonnummer is enkel en alleen ter verificatie van je aangemaakte account.

En dus niet voor het normale dagelijkse gebruik, stel je koopt een hele goedkope telefoon bv: Nokia 130

Hierop ontvang je een sms met verificatie code, die type je in en dan is het account geverifieerd wat voldoende is.

Neem Hangouts hiervoor heb je alleen Gmail account nodig (en verder geen telefoonnummer het werkt immers op een Tablet) dat zal bij Telegram ook wel zo zijn vermoed ik maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Dus je behoeft en enkel en alleen een sms te kunnen ontvangen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Mapje
                    Neem Hangouts hiervoor heb je alleen Gmail account nodig (en verder geen telefoonnummer het werkt immers op een Tablet)
                    ik heb een gmail-account en voorzover ik weet heb ik daar nergens een telefoonnummer ingevuld,
                    en ik kan via de browser van m'n laptop, alleen door in te loggen in gmail, verder naar Hangouts.
                    dus het moet zeker zonder telefoonnummer kunnen.

Reageer

Ach jongens, stop maar met die telefoonnummer welles of nietes. Ik denk dat ik maar twee dumbphones ga kopen met alleen maar whatsapp en sms. Dan kan ik ook eventueel de Hang-in en outs installeren.

En wat betreft mijn originele vraagstelling (Verzonden e-mails komen niet aan), dit wordt nu nogal ondersneeuwd door de telefoon, maar ik blijf echter problemen ondervinden met de verzonden e-mails.
                      Wel kreeg ik vanmorgen een reactie op mijn mailtje van 5 september jl (!!). Dit mailtje heb ik herhaaldelijk verzonden vanaf WLM, Webmail en Gmail, weliswaar allemaal vanaf mijn ZeelandNet-adres en een paar vanaf mijn Gmail-adres. Ergens wordt mijn bewuste mailtje wel afgeleverd maar met een heleboel vertraging.

Nogmaals: mailtjes die verzonden zijn binnen eigen provider worden ontvangen (fred44nl, mijn vrouw ed) maar de andere providers en domeinen ?? geen reactie.
                      De binnenkomende mails zijn geen probleem, behalve die spam dan...

Dus ik worstel verder en wellicht kom ik een keer boven...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door hillebregt
                        Dus ik worstel verder en wellicht kom ik een keer boven...
                        we blijven aan de kant staan kijken en als het te lang duurt, dan bellen we de reddingsbrigade

Reageer

we blijven aan de kant staan kijken en als het te lang duurt, dan bellen we de reddingsbrigade
                          Hopelijk wel want ik kan niet zwemmen en dat voor een halve Zeeuw(import)!

Reageer

Een nieuw en vreemd probleem doet zich voor. Zojuist een mailtje ontvangen dat ik een belangrijke afspraak heb gemist.
                            Dus ten eerste heb ik dat eerste mailtje met die afspraak nooit mogen ontvangen, en ten tweede krijg ik dat tweede mailtje (van zojuist) wel binnen van dezelfde afzender ??!!
                            Dus heb ik nu problemen met zowel uitgaande als binnenkomende e-mails, dus Ik vertrouw dit voor geen cent meer. En wat moet ik in hemelsnaam met dit ger.tzooi.?
                            Heeft het wellicht te maken met instellingen zoals de imap (PC en tablet) en bewaren op de server? Ik roep maar wat.

Reageer

het kan niet anders dat er een tijdje geleden een probleem is geweest bij de email van Zeelandnet.
                              daar hebben meer mensen last van gehad.
                              deze problemen hebben niets te maken met IMAP en/of bewaren op de server.
                              ik ken jouw instellingen natuurlijk niet, maar zet alles maar es zo lang mogelijk.
                              je hebt ongetwijfeld ruimte zat op de server.

Reageer

ik ken jouw instellingen natuurlijk niet, maar zet alles maar es zo lang mogelijk.
                                je hebt ongetwijfeld ruimte zat op de server.
                                Wat bedoel je ? Dat ik de mailtjes zo lang mogelijk op de server laat staan ?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X