Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verzonden e-mails komen niet aan

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verzonden e-mails komen niet aan

    Sinds enkele weken hoor ik van verschillende kanten dat mijn e-mails niet meer aankomen. Wel verzonden van mijn WLM, Webmail en Google Mail vanaf mijn zeelandnet-account maar verder...?

    Wel worden er e-mails ontvangen op andermans gmail-adres vanaf mijn zeelandnet-adres, want hier is wel normaal e-mailverkeer. . Heel tegenstrijdig allemaal.

    In geval van een eventuele besmetting aan mijn kant zou er niemand wat ontvangen en zou alles direct in hun spam-map verdwijnen.
    Ik kan wel normaal e-mails ontvangen op mijn zeelandnet- en gmail-accounts.
    Dus ik heb geen idee waar ik de fout moet zoeken. Wie kan me helpen ?

  • #2
    Staan deze mailtjes wel in de map Verzonden Items en je hebt verder ook geen bericht terug gekregen dat deze mails niet bezorgd konden worden?

    Hebben de personen die je mail niet ontvangen misschien een SPamFilter ingesteld en staat dit misschien te strak afgesteld?

    Reageer


    • #3
      "" Staan deze mailtjes wel in de map Verzonden Items en je hebt verder ook geen bericht terug gekregen dat deze mails niet bezorgd konden worden?"" Geen enkele reactie van de overkant!

      Hebben de personen die je mail niet ontvangen misschien een SPamFilter ingesteld en staat dit misschien te strak afgesteld? Geen idee
      Het is wel opvallend dat mijn vrouw met dezelfde spamfilterinstellingen op ZeelandNet ook niets ontvangt van mij, maar ik wel alles van haar. Ook wat ik al eerder zei in mijn vraagstelling dat iemand met een gmail-adres wel die mails van mij ontving vanaf mijn ZeelandNet-adres en ook gewoon reageert.
      Ook is raar dat ik normaliter een e-mailtje ontvangt als er een reactie is op mijn topic met de Favoriet ingeschakeld maar nu niet. Ik weet niet of hier een verband is maar het lijkt de wet van Murphy wel.
      Dit alles doet me sterkt denken aan een topic van mij ergens in het voorjaar 2015 met dezelfde problemen en toen kwamen er termen als spamhaus voorbij. Poldertrol (sorry Ptrol) heeft me toen goed geholpen met pb's en dergelijke maar het fijne weet ik er niet meer van. 2,5 jaar geleden

      Reageer


      • #4
        De verzonden mails moeten natuurlijk op je pc in het programma dat je gebruikt in de Map Verzonden Items staan.

        Reageer


        • #5
          als je me even een persoonlijk berichtje stuurt, dan kunnen we email-adressen uitwisselen, waarna je aan mij emails kunt versturen om e.e.a. te testen.

          Reageer


          • #6
            Kan je het ook testen met webmail?
            Werkt het dan wel?

            Reageer


            • #7
              Ptrol: De verzonden mails moeten natuurlijk op je pc in het programma dat je gebruikt in de Map Verzonden Items staan. staan er allemaal in

              [b]fred44nl: als je me even een persoonlijk berichtje stuurt Komt eraan !

              [b]r0n: Kan je het ook testen met webmail? Werkt het dan wel? Verzonden vanaf WLM, Webmail en Google Mail: geen respons

              Reageer


              • #8
                Ik ben heel benieuwd wat hier uitkomt, hillebregt. Twee weken geleden heb ik iets vergelijkbaars gehad met een nieuwsbrief die ik verstuur. Deze is bij een groot aantal ZeelandNet klanten niet afgeleverd, maar hij is ook niet retour gekomen. En er zijn ook ZeelandNet klanten die hem wel gehad hebben.

                Dit geeft mij het gevoel dat een van de mailservers berichten via Rusland aan het routeren is geslagen... :8

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                  Ik ben heel benieuwd wat hier uitkomt, hillebregt.
                  er zijn enkele tests uitgevoerd en daarbij werden geen problemen gevonden.
                  de vraag is nu: was dit van tijdelijke aard ??
                  verstuur ter controle enkele van de niet ontvangen emails nogmaals.
                  mogelijk komen ze nu wel aan.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                    er zijn enkele tests uitgevoerd en daarbij werden geen problemen gevonden.
                    de vraag is nu: was dit van tijdelijke aard ??
                    verstuur ter controle enkele van de niet ontvangen emails nogmaals.
                    mogelijk komen ze nu wel aan.
                    Ik heb een paar e-mails herhaald verzonden maar het is nog te vroeg om van een succes te spreken. Afwachten maar. Maar eigenaardig is het wel allemaal.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                      Twee weken geleden heb ik iets vergelijkbaars gehad met een nieuwsbrief die ik verstuur.
                      Hoeft niet perse - hetvolgende is een theorie, maar niet geheel onrealistisch:
                      Ik weet niet wat voor nieuwsbrief je verstuurt (qua inhoud), maar het is mogelijk dat iemand die deze info heeft ontvangen, je heeft aangemeld bij een global blacklist / blocklist (Spamcop en ook SpamHaus). In theorie is het dan mogelijk dat de server (ipadres) waarmee je die mailinglist hebt verstuurd op deze blacklists is terechtgekomen waardoor er nu bij diverse ontvangende partijen alle mail wordt geblocked die door die server wordt afgeleverd.

                      Meer weten?
                      Spamcop @ https://en.wikipedia.org/wiki/SpamCop
                      Spamhaus @ https://www.spamhaus.org/
                      Blacklists @ https://nieuws.mijndomein.nl/tips/e-mail-blacklisting/
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                        hetvolgende is een theorie, maar niet geheel onrealistisch:
                        Ik weet niet wat voor nieuwsbrief je verstuurt (qua inhoud), maar het is mogelijk dat iemand die deze info heeft ontvangen, je heeft aangemeld bij een global blacklist / blocklist(...)
                        Nee

                        Ik gebruik MailChimp en kan exact zien welke berichten zijn afgeleverd en welke onbestelbaar retour zijn gekomen, die worden vervolgens op een aparte lijst gezet.
                        Alle mail was afgeleverd, maar een flinke handvol ZeelandNet klanten had 'm toch niet ontvangen.
                        De week erop ontvingen ze hem wel. Ik heb er geen verklaring voor kunnen vinden.

                        Met spam blacklists heeft het hier gelukkig niets te maken

                        Reageer


                        • #13
                          en als ik het allemaal goed heb begrepen, dan gaat het niet om het verzenden, maar om het ontvangen.
                          hierbij maakt het niet uit of de verzonden emails afkomstig zijn van een Zeelandnet- of een andere provider.
                          kortom, alles wijst er op dat het verzenden goed is gegaan, maar desondanks komt een aantal emails niet in de desbetreffende inboxen.
                          kwalijk, heel erg zelfs.
                          dus als je zeker wilt zijn, dat je alle email ontvangt, dan .....................
                          (de rest mag je zelf invullen)

                          Reageer


                          • #14
                            Het gaat echt niet goed met de verzonden e-mails. Typisch is dat wat ik verstuur naar een ZeelandNet-abonnee ook ontvangen wordt gezien hun reacties. Maar van alle andere e-mails buiten ZeelandNet krijg ik amper een reactie. Nog steeds dezelfde redenen waarom ik deze topic ben begonnen.
                            Hetzelfde eigenlijk wat Fred44nl hierboven vertelde. Ook vanaf Gmail en Webmail noppes. Men heeft het op dit Forum over een wereldwijde storing bij Outlook maar dat gebruik ik niet. Outlook dan welverstaan.
                            Zo lastig in welke hoek ik moet zoeken.

                            Reageer


                            • #15
                              we hebben enkele dagen geleden een heen-en-weer test gedaan en dat zag er goed uit.
                              zoiets kun je ook doen met iemand anders, die buiten Zeelandnet zit.
                              en als dat ook goed gaat, dan kun jij er weinig of niks aan doen.
                              er is inderdaad een probleem met outlook.com, maar dat heeft hier niks mee te maken.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X