Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale tv kijken ipv. analoog

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Digitale tv kijken ipv. analoog

    Ik las in het blad van Delta dat straks de analoge tv afgeschaft wordt. Wij hebben op de bovenverdieping 2 tv's die analoog ontvangen. Dat is dus een probleem. Ik denk eraan om het zo te doen, want ik denk dat ik voor de tv's boven ook een ontvanger moet hebben. Ik heb een tekening gemaakt dus die doe ik erbij maar voor de duidelijkheid dit.
    Daar waar de kabel nu het huis in komt wordt deze nu gesplitst naar de decoder bij de tv en een kabel naar boven. Boven wordt de kabel gesplitst naar 2 tv's. Ik dacht nu na de split beneden bij de ingang een DELTA Smartcard en de nieuwste Quantis CI+ 1.3 module te kopen en die aan sluiten op de kabel naar boven en dan de kabel na de module boven te splitsen naar de 2 tv's.
    De decoder die beneden gebruikt wordt voor de tv kan niet gebruikt worden voor boven omdat ik dan allemaal nieuwe kabels moet gaan trekken want die liggen ondergronds.
    Als het anders of makkelijker kan, zonder extra uitgaven dan hoor ik het graag.

  • #2
    Dat is goed mogelijk,
    Wellicht is module en smartcard niet eens nodig.
    Maar de tv's moeten dan wel moderne digitale tv's zijn.
    Dan kan je zelfs digitale tv kijken zonder smartcard.
    Zie: https://www.delta.nl/service/televis...nder-smartcard

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Robert
      Ik dacht nu na de split beneden bij de ingang een DELTA Smartcard en de nieuwste Quantis CI+ 1.3 module te kopen en die aan sluiten op de kabel naar boven en dan de kabel na de module boven te splitsen naar de 2 tv's.
      https://www.delta.nl/service/televis...nder-smartcard

      Reageer


      • #4
        Dacht precies hetzelfde, Fred44NL. Gaat niet werken.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
          Dat is goed mogelijk,
          Wellicht is module en smartcard niet eens nodig.
          Maar de tv's moeten dan wel moderne digitale tv's zijn.
          Dan kan je zelfs digitale tv kijken zonder smartcard.
          Zie: https://www.delta.nl/service/televis...nder-smartcard
          Ik zie dat er al enkele reacties zijn, jammer dat ik daar geen berichtje van kreeg.
          De tv boven is een PHILIPS 221T1SB/00 en volgens de beschrijving van Philips is dit 1080 Full HD met digitale tv tuner.
          Maar als ik de stappen uitvoer zoals beschreven dan heb ik alleen 37 analoge zenders en 0 digitaal.
          Er staat bij Stap 3 vul bij frequentie (Mhz) 402.00(0) in Stap 4 Netwerk 4000 en stap 5 symboolwaarde 6875. Deze 3 mogelijkheden van stap 3,4,5 vraagt de tv niet eens. Hij zoekt zenders en dan komt er in beeld 37 analoge zenders, 0 digitale zenders en dat is het.
          Dus ik weet het verder niet.

          Reageer


          • #6
            Tv of monitor?
            Kijk je handleiding er eens op na.

            PHILIPS 221T1SB/00

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Robert
              De tv boven is een PHILIPS 221T1SB/00 en volgens de beschrijving van Philips is dit 1080 Full HD met digitale tv tuner.
              volgens Tweakers.net is deze TV eind 2009 op de markt gekomen en heeft een DVB-T tuner, d.w.z. voor Digitenne.
              wat je nodig hebt is een DVB-C tuner.

              http://download.p4c.philips.com/file..._pss_nldnl.pdf

              Reageer


              • #8
                En heb je die niet, dan zal je e een decoder aan moeten schaffen pet tv.

                Daar voorziet Delta tot op heden niet een, maar word je verwezen naar prikbord of rommelmarkt (fox-C)
                Dat siert Delta niet.

                Allemaal Digitaal in 2018 is gelanceerd, maar het lijkt allemaal weer een beetje overhaast om maar publiciteit te trekken.

                Helaas hebben de klanten met dergelijk overhaaste acties minder goede ervaringen.
                Te denken valt aan de problemen met Live TV en TV App.

                Er zal nog heel wat water naar de zee stromen voordat iedereen op zijn gewenste locatie (nu digiale) tv kan kijken.
                Laat dan nog maar eens weten op het Forum wie de kosten hiervoor dragen.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                  Tv of monitor?
                  Kijk je handleiding er eens op na.

                  PHILIPS 221T1SB/00
                  Het is een digitale monitor voor Full HD-TV heb je daar wat aan?
                  By the way weet je ook waarom ik geen bericht krijg als er een reactie is? Is aangemerkt als favoriet en in mijn instellingen staat Ontvang e-mail notificaties van je favorieten Ja

                  Reageer


                  • #10
                    Komt je melding ook niet binnen op Webmail?

                    Instellingen:

                    [img]6fd03cbf-ec64-41ef-8cb9-72a9c779b476.jpg[/img]

                    Reageer


                    • #11
                      Nee hoor ook niet in webmail maar goed dat is bijzaak. Ik zou het graag van de tv opgelost hebben en weten wat ik straks moet doen. Van Delta krijg ik ook al geen duidelijkheid, wel verkopen en analoge tv afschaffen maar zoek het verder als klant maar uit. En dat vind ik triest.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                        Oorspronkelijk gepost door Robert
                        Ik dacht nu na de split beneden bij de ingang een DELTA Smartcard en de nieuwste Quantis CI+ 1.3 module te kopen en die aan sluiten op de kabel naar boven en dan de kabel na de module boven te splitsen naar de 2 tv's.
                        https://www.delta.nl/service/televis...nder-smartcard
                        Fred als je een DELTA Smartcard en de nieuwste Quantis CI+ 1.3 module aanschaft dan moet die smartcard toch in de module en niet in de tv? In mijn tv kan er geen kaart of is die Quantis geen decoder?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Robert
                          Fred als je een DELTA Smartcard en de nieuwste Quantis CI+ 1.3 module aanschaft dan moet die smartcard toch in de module en niet in de tv? In mijn tv kan er geen kaart of is die Quantis geen decoder?
                          Quantis is een cam-module, die in een TV geplaatst kan woden.
                          in de module kan een smartcard geplaatst worden.
                          en het is zeker geen decoder.

                          https://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B

                          Reageer


                          • #14
                            Oh o.k. Fred. Ja Delta is ook niet echt duidelijk. Het zou ze sieren als ze eens voor betere voorlichting en service zouden zorgen. Lekker makkelijk schrijven we zijn zo goed dat we stoppen met analoge tv en dat iedereen straks digitale tv heeft. Ja lekker hoor maar je jaagt de klanten weer wel op extra kosten en ze moeten het zelf maar uitzoeken.
                            En wat is het alternatief? Weinig als ik het zo begrijp want wat heb je nu voor concurrentie in Zeeland?

                            Reageer


                            • #15
                              www.DELTA.nl/allemaaldigitaal.

                              Daarnaast zijn we aan het inventariseren wat er leeft zodat we concrete acties uit kunnen zetten om iedereen te helpen over te gaan op digitaal. Dit is een vooraankondiging, het is nog geen 2018.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X