Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Programmagids gaat niet verder dan 24 uur

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Programmagids gaat niet verder dan 24 uur

    Sinds enige tijd ervaren we problemen met de elektronische programmagids. Deze kan wel geraadpleegd worden maar tot maximaal 24 uren verder, voorheen kon er veel verder gegaan worden. Ik heb op aanraden van de service desk de stekker van de Humax uitgetrokken en na een tiental seconden terug herstart. Dit lost het probleem echter niet op. Kan iemand helpen?

  • #2
    Je hebt de Humax al gereset.
    Er is geen nieuwere software voor je Humax?
    Welke Humax heb je?

    Dan zou je nog terugkunnen gaan naar de fabrieksinstellingen.
    Dan zal je wel alles opnieuw moeten instellen.
    Let wel goed op dat je dat eerst in je handleiding goed doorneemt, zodat je evt. opgeslagen data niet kwijt raakt, als dit van toepassing is op je decoder.
    Zie: https://www.delta.nl/tv-internet-tel...tale-ontvanger

    Reageer


    • #3
      Hallo sdemeyer,

      Welkom op het forum nog

      Is het probleem inmiddels opgelost?

      Reageer


      • #4
        Hoi sdemeyer,

        Omdat we geen reactie meer ontvangen, sluit ik het topic. Mocht je nog vragen hebben dan lezen we dat graag.

        Reageer


        • #5
          Dit probleem is nog niet opgelost. Doordat de update van de software niet ging (deze optie stond in het grijs), heb ik de decoder teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dat is gelukt maar het probleem dat in de elektronische programmagids de programma's enkel voor de eerstvolgende 48 uren beschikbaar zijn, blijft bestaan.

          Reageer


          • #6
            Het is een decoderprobleem. EPG info wordt door ons alleen maar doorgestuurd. Wij voegen dit niet zelf toe en doen hierin ook geen aanpassingen. Neem anders even contact op met Quantis Electronics. Zij zijn de importeur van Humax. Contact info vind je via deze link.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7
              ik heb dit opgenomen met Quantis Electronics. Zij sturen me nu terug naar jullie met de melding dat het ligt aan de signaalsterkte die geleverd wordt waardoor niet alle nodige informatie kan uitgelezen worden.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door sdemeyer
                ik heb dit opgenomen met Quantis Electronics. Zij sturen me nu terug naar jullie met de melding dat het ligt aan de signaalsterkte die geleverd wordt waardoor niet alle nodige informatie kan uitgelezen worden.
                Je begon je vraag met de mededeling dat de programmagids slechts voor de komende 24 uur beschikbaar is. Na een reset geef je aan dat het 48 uur is.
                Ik heb 2 Humax-en en al vanaf het begin (al jaren dus) is de programmainformatie alleen voor de komende 48 uur beschikbaar. Mijn signaalsterkte is prima, dus ik denk dat meer niet mogelijk is.

                Reageer


                • #9
                  De eerste keer had ik per vergissing 24 uren ingevoerd, het was toen ook al 48 uren. In het begin ging dit prima, toen konden we weken ver kijken in de programmagids. Wat is anders het nut ervan? Als je op vakantie vertrekt zou je niet eens programma's die meer dan 48 uren later uitgezonden worden kunnen opnemen?

                  Reageer


                  • #10
                    De eerste keer had ik per vergissing 24 uren ingevoerd, het was toen ook al 48 uren. In het begin ging dit prima, toen konden we weken ver kijken in de programmagids. Wat is anders het nut ervan? Als je op vakantie vertrekt zou je niet eens programma's die meer dan 48 uren later uitgezonden worden kunnen opnemen?

                    Oorspronkelijk gepost door Jos
                    Oorspronkelijk gepost door sdemeyer
                    ik heb dit opgenomen met Quantis Electronics. Zij sturen me nu terug naar jullie met de melding dat het ligt aan de signaalsterkte die geleverd wordt waardoor niet alle nodige informatie kan uitgelezen worden.
                    Je begon je vraag met de mededeling dat de programmagids slechts voor de komende 24 uur beschikbaar is. Na een reset geef je aan dat het 48 uur is.
                    Ik heb 2 Humax-en en al vanaf het begin (al jaren dus) is de programmainformatie alleen voor de komende 48 uur beschikbaar. Mijn signaalsterkte is prima, dus ik denk dat meer niet mogelijk is.

                    Reageer


                    • #11
                      heeft iemand hier nog een idee hoe we dit kunnen oplossen?

                      Reageer


                      • #12
                        In de Humax Faq staat:

                        De EPG kan tot 7 dagen vooruit worden weergegeven. Hoeveel dagen zichtbaar zijn wordt echter door uw kabelaanbieder bepaald

                        Ik heb zelf (net zoals Jos hierboven beschrijft) ook nog nooit meer dan 48 uur vooruit gezien, dus dit zal de normale gangbare standaard zijn.

                        Reageer


                        • #13
                          ok, maar hoe kan het dat we in het begin wel weken verder vooruit konden kijken? En dan nog: hoe doe je het als je bijvoorbeeld morgen op vakantie vertrekt en je wil een programma dat volgende week uitgezonden wordt opnemen?

                          Oorspronkelijk gepost door Mapje
                          In de Humax Faq staat:

                          De EPG kan tot 7 dagen vooruit worden weergegeven. Hoeveel dagen zichtbaar zijn wordt echter door uw kabelaanbieder bepaald

                          Ik heb zelf (net zoals Jos hierboven beschrijft) ook nog nooit meer dan 48 uur vooruit gezien, dus dit zal de normale gangbare standaard zijn.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik heb zelf geen Humax (Samsung) maar doe dit gewoon handmatig, een opname inplannen (Timer-planning).

                            2. Een reservering toevoegen .

                            Wanneer het een ander type Humax is zul je dit zelf in de handleiding moeten opzoeken.

                            Reageer


                            • #15
                              Contact met de mensen van Humax leerde ons dat er niets aan de hand is met de decoder zelf, dat de signaalsterkte goed is en dat het inderdaad mogelijk moet zijn om 2 dagen ver te kijken. Kan iemand hier verder mee helpen?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X