Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Problemen bediening Netflix -app sinds nieuwe modem (Chromecast 2)

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Problemen bediening Netflix -app sinds nieuwe modem (Chromecast 2)

    Sinds het nieuwe modem (Cisco EPC3940, dec. 2015) werkt de Netflix app niet goed meer. Ik kan zonder problemen een programma starten, maar daarna verdwijnt het bedienings-balkje in de app, waardoor het niet mogelijk is om het programma te stoppen, pauzeren of 30 sec te spoelen.

    Het 'cast'-icoontje in de app blijft wel blauw. De enige manier om een programma te stoppen is door Netflix-casting in z'n geheel te stoppen (klikken op het blauwe cast-icoon en 'loskoppelen').

    Voorheen gebruikte ik een aparte wifi-router (Linksys 2.4GHz) en werkte de bediening wel. Mijn vermoeden is dat dit probleem veroorzaakt worden door gebruik van wifi via het nieuwe modem.

    Zijn er meer mensen met deze ervaring? Zijn er oplossingen bekend?

    - Getest op zowel 5Ghz / 2.4Ghz.
    - Netflix android-app
    - Chromecast 2

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Jarown
    Zijn er meer mensen met deze ervaring? Zijn er oplossingen bekend?

    - Getest op zowel 5Ghz / 2.4Ghz.
    - Netflix android-app
    - Chromecast 2
    Ik zelf ervaar zelf geen problemen met het nieuwe modem (EPC3940AD) en de Chromecast 2 icm Netflix, heb jij dit probleem ook met de Youtube app?.

    Ik had in het begin wel wat opstart problemen, maar dat was na de laatste Chromecast update verholpen.

    Wellicht heb je een zwak Wifi signaal ?.

    Reageer


    • #3
      Ik zal ook eens testen met de Youtube-app.

      Het wifi-signaal is sterk genoeg; alle apparatuur staat in- en om dezelfde kast.

      Reageer


      • #4
        Hier ook geen last van werkt goed.

        Reageer


        • #5
          Hebben jullie je router ingericht voor zowel 5GHz als 2.4GHz?

          Reageer


          • #6
            Hou er rekening mee dat bij een Chromecast 2 de 5Ghz alleen werkt indien je smartphone/tablet het ook kan :

            Opmerking: Compatibele Android- of iOS-apparaten of -tablets waarmee de configuratie wordt uitgevoerd, moeten ondersteuning bieden voor 5-GHz-verbindingen om een Chromecast te configureren via een 5-GHz-verbinding.

            https://support.google.com/chromecas.../2998456?hl=nl

            Reageer


            • #7
              Als de bediening met je telefoon/tablet niet goed werkt kun je nog altijd dit proberen
              dat werkt in de meeste gevallen ook :

              http://www.chromecast-info.nl/nieuws...et-chromecast/

              Reageer


              • #8
                Ik heb de 2.4GHz-wifi op het nieuwe modem uitgeschakeld en m'n oude Linksys wifi-router weer ingeschakeld. Chromecast en smartphone gekoppeld en alles werkt weer als een zonnetje!

                Bedankt voor de reacties en suggesties.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X