Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Humax IHDR-5200C ontvangt geen IP adres van nieuwe WIFI Router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Humax IHDR-5200C ontvangt geen IP adres van nieuwe WIFI Router

    Beste mensen,

    Afgelopen weekend een Humax IHDR-5200C HD recorder gekocht Nadat ik deze aangesloten heb kwam ik erachter dat deze via DHCP van de nieuwe CISCO WIFI router/modem van Zeelandnet (Bekabeld) geen IP adres kreeg. Na vele poging even een andere router gepakt en met deze kreeg de Humax direct wel een verbinding.

    Conclusie genomen dat het dus niet aan de Humax kan liggen of aan de bekabeling!

    Heb vervolgens de vraag bij de klantenservice van Zeelandnet gelegd via Facebook (totaal geen nuttig informatie verkregen zoals: dat een internet verbinding totaal geen zin heeft!!!), e-mail (reactie was dat ik maar even moest bellen) & telefonisch contact gehad en die konden me ook niet helpen. Heb toen het advies gehad om de vraag hier te stellen.

    Weet iemand hier een oplossing voor? Ik wil namelijk ook portaal van zeeland kunnen gebruiken etc.

    PS DHCP functie staat aan bij de instelling van de Humax en Cisco router Als ik mijn laptop aan de aansluiting hangt krijg ik ook netjes een IP.

  • #2
    Heb je (als workaround) al geprobeerd een vast IP adres toe te wijzen en in te voeren in je Humax?

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jos
        Gebruik je met je router ook de 2.4mhz frequentie en niet alleen 5 mhz?
        maar de Humax is toch met een kabeltje aangesloten ??

        Reageer


        • #5
          @barblo

          Het is niet mogelijk om het een Humax 5200C het portaal van Zeeland te gebruiken. Dit kan alleen met de interactieve HD ontvanger van Humax (type HD-FOX C).

          Zoals Jos aangeeft dient je apparaat, decoder of TV/CI+, hbb te ondersteunen.
          Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

          Reageer


          • #6
            Bedankt voor de reacties! Maar hij is inderdaad met een kabel aangesloten dus de 2,4 of 5 mhz heeft geen invloed (op wifi gebied staan ze allebei aan). Een vast ip adres heb ik geprobeerd maar dan wordt de gateway gevraagd (volgens mij router adres 192.168.11.1) en het dns adres (geen idee??) en subnet mask ( 255.255. Enz) dus dat is mij niet gelukt! En @ carolien mijn tv heeft wel Ci +

            Reageer


            • #7
              @barblo

              Als je TV hbb ondersteund dan kun je via je TV en een CI+ module + smartcard wel het portaal van Zeeland bekijken. Het gaat niet lukken via de Humax ..
              Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

              Reageer


              • #8
                Dus voor de goede orde:

                Humax op andere router = wel ip
                Laptop op zelfde poort cisco = wel ip

                Probeer eens een andere kabel, klinkt wellicht gek maar zou zomaar kunne ndat je een brak adertje er in hebt zitten waarbij de netwerrkkaart in je laptop wel even over kan schakelen naar bv half duplex en je decoder niet

                Wat betreft je ip gegevens:

                Subnet kan je overnemen van je laptop/pc , ik gok even op 255.255.255.0

                Nameservers:

                primary 62.238.255.69
                secondary 212.115.192.100

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X