Ik heb van Delta een sip tel nummer, sip gebruikersnaam en sip wachtwoord gekregen, hoe moet ik dat instellen op de N300a ip gigaset.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
N300a ip gigaset instellen met de delta sip gegevens???? voor telefonie
Samenvouwen
X
-
Zie Stap 5. Hoe stel ik Telefonie (VOIP) in op mijn eigen modem daar staat de server naam :
voice.caiw.net
https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/Laatst bewerkt door driepinter; 5 dagen geleden.
Reageer
-
ik ga er vanuit dat mijn sip gegevens kloppen, die ik van delta heb gekregen; 3 stuks sip tel nummer, sip gebruikersnaam en sip wachtwoord . Ik gebruik een eigen Nokia Nokia XS-010X-Q modem en en daarachter een draytek router 2962. en een gigaset N300a Ip voor telefonie, analoog werkte deze (op het orginele delta nokia modem) , maar via digitaal sip nog helaas niet.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door showfotos Bekijk berichtmoet de vlan tag wan dan ook op 102 staan in de router bij telefonie? Op dit moment lukt mij het nog niet om met de sip gegevens online te komen.
- 1 Like
Reageer
-
Hier staat nog een voorbeeld van een config :
[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 - Internet en hosting - GoT
[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 - Internet en hosting - GoT
Meer ervaring heb ik er helaas niet mee.Laatst bewerkt door driepinter; 4 dagen geleden.
- 1 Like
Reageer
-
STAP 1
VLAN102 taggen op WAN1 en Bridgen naar een poort op de Vigor 3910 (zoals eerder gepost)
Zie hieronder een screenshot met de settings in het menu "WAN >> Multi-VLAN".
P5 gebruik ik als management port voor de ONT (in mijn geval de FS), zo kan ik b.v. mijn optics checken.
P6 wordt gebruikt voor VOIP, clients ontvangen hier een 10.233.x.x adres op
STAP 2
Inloggen in de browser van je SIP toestel, in mijn geval een Cisco SPA112.
Het was niet veel anders dan de username en password invoeren.
Het invoeren en controleren van de gegevens van Delta (te vinden op: https://www.delta.nl/klan...0kan%20ingewikkeld%20zijn. )
Dus SIP domein/proxy/port/codec/transport-type controleren en invullen.
En het werkte in 1x zonder problemen
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer