Ik ben sinds een week overgegaan van de Genexis modem naar de Nokia XS-2426G-B. Ik neem alleen glasvezel internet van Delta af. Voor telefonie maak ik gebruik van een Gigaset N300A IP die via ethernet in mijn netwerk hangt. Op de Genesis werkte dat probleemloos. Maar nu op het Nokia modem krijgt de N300A geen contact met mijn VOIP provider (Cheapconnect) Ik heb begrepen van Delta klantenservice dat de poorten die voor VOIP worden gebruikt exclusief zijn en dus dicht voor eigen VOIP diensten. Standaard is dat poort 5060, maar Cheapconnect geeft zelf aan dat indien dat problemen geeft om poort 5080 te gebruiken. Helaas werkt ook dat niet. Ik heb een aantal zakelijk nummers, waaronder ook buitenlandse, dus zit nu behoorlijk onthand. Weliswaar kan ik nog bellen op mijn mobiel met de Bria app, maar het zou toch ook via mij N300A met vaste telefoons moeten kunnen. Immers, tot vorige week op het Genexis modem werkte het zonder problemen.
Hebben andere gebruikers ook dit probleem. Tips, suggesties zijn heel erg welkom.
Hebben andere gebruikers ook dit probleem. Tips, suggesties zijn heel erg welkom.
Reageer