Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta stopt per 1 okt met Highwinds

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Je slaat de spijker op zijn kop. Alleen kan ik gedupeerden goed begrijpen die dan zeggen dat zij extra geld moeten uitgeven om iets te krijgen wat men un al heeft. Met andere woorden is dit voor hen een verkapte prijsverhoging van hun abonnement. Hetzelfde betalen en minder krijgen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
      Je slaat de spijker op zijn kop. Alleen kan ik gedupeerden goed begrijpen die dan zeggen dat zij extra geld moeten uitgeven om iets te krijgen wat men un al heeft. Met andere woorden is dit voor hen een verkapte prijsverhoging van hun abonnement. Hetzelfde betalen en minder krijgen.
      Inderdaad.

Reageer

Mijn reactie met een link naar de instellingen staat na 13 uur nog steeds te boek als "ter moderatie". Jammer.

Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: link.png
Bekeken: 828
Grootte: 81,2 Kb
ID: 305716
        Laatst bewerkt door anomaly; 19 Jul 2024, 12:47.

Reageer

Die conclusie valt niet te trekken, wellicht was de prijsverhoging vele malen hoger geweest bij het aanhouden van Highwinds.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
            Vandaag kregen we een brief met de mededeling dat Delta per 1 okt 2024 stopt met deze gratis service.
            Er zou een afnemend gebruik en interesse zijn.

Alleen kabelabonnementen hadden deze service.

Gewoon maar stoppen met deze service???

Dan mag er toch wel iets tegenover staan?
            Nu moeten we immers zelf extra kosten maken voor een andere aanbieder voor nieuwgroepen.
            Die brief nog niet gezien, wel dat de homepages verdwijnen. Kreeg die vandaag binnen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Geldt dat ook voor glasvezel? Ik meen dat dit bij glasvezel sowieso niet meer aangeboden wordt.
              Ja zie reactie hierboven van jdn die via glas dat nu nog doet.

Reageer

Die conclusie valt niet te trekken, wellicht was de prijsverhoging vele malen hoger geweest bij het aanhouden van Highwinds.
                Nog hoger dan nu? Het gaat hier blijkbaar vooral om kabelabonnees. Delta is via coax al de duurste provider. Maar ik begrijp dat je alles doet om Delta de wind uit de zeilen te houden. Zeker bij iets dat Highwinds heet.

Maar jij kan je dus compleet niet indenken hoe mensen zich gedupeerd kunnen voelen door deze aankondiging? Voor hen voldoet deze dienst en hebben zij geen betaaldienst zoals Eweka nodig en voldoet deze dienst voor hen gewoon. En voelen zich gedupeerd.

Stel: Delta stuurt jou en alle andere klanten morgen een brief met daarin de volgende mededeling. "Uit onderzoek is gebleken dat onze klanten HD met minder bandbreedte ook voldoende goed beeld vinden geven. Door kostenbesparing gaan wij de bandbreedte bij alle HD-zenders halveren." Geef jij dan woordelijk exact dezelfde reactie?

Reageer

Nog hoger dan nu? Het gaat hier blijkbaar vooral om kabelabonnees. Delta is via coax al de duurste provider. Maar ik begrijp dat je alles doet om Delta de wind uit de zeilen te houden. Zeker bij iets dat Highwinds heet.

Maar jij kan je dus compleet niet indenken hoe mensen zich gedupeerd kunnen voelen door deze aankondiging? Voor hen voldoet deze dienst en hebben zij geen betaaldienst zoals Eweka nodig en voldoet deze dienst voor hen gewoon. En voelen zich gedupeerd.

Stel: Delta stuurt jou en alle andere klanten morgen een brief met daarin de volgende mededeling. "Uit onderzoek is gebleken dat onze klanten HD met minder bandbreedte ook voldoende goed beeld vinden geven. Door kostenbesparing gaan wij de bandbreedte bij alle HD-zenders halveren." Geef jij dan woordelijk exact dezelfde reactie?
                  Wel wanneer er geen alternatieven zijn. Er zijn zo goed als geen providers meer die nieuwsgroepen aanbieden.
                  Hoe kan je dan wel Delta verwijten dat ze er ook mee stoppen.

Delta mag duur zijn via coax, maar het blijft een keuze om dan te downgraden qua snelheid of over te stappen indien daar mogelijkheden toe zijn. Coax zal echt niet de core business blijven van Delta, sterker nog dit kost nu veel te veel extra geld. Een extra netwerk dat in stand gehouden moet worden voor steeds minder abonnees.

Reageer

Voor de verkoop is Delta fiber makkelijker zonder "franje". Dan kan Delta Forum, Zeelandnet homepage en Prikbord ook wel opdoeken
                    Laatst bewerkt door Ptrol; 19 Jul 2024, 16:03.

Reageer

Ik denk dat je toch echt een fout maakt. Coax kost Delta juist het minste geld. Alleen wat onderhoud. Het aanleggen van glasvezel kost veel meer geld. Dat het rendement van glasvezel op langere termijn hoger is dar is een heel andere discussie. En in gebieden (vooral Zeeland) waar Delta via coax levert is vaak geen alternatief voor snel internet. Dus zomaar overstappen is er niet bij voor die mensen.

Ik begrijp goed dat Delta net als andere providers de kosten laag wil houden en dus op minder gebruikte diensten gaan bezuinigen. Maar ik begrijp ook de verontwaardiging bij klanten die hierdoor gedupeerd zijn en extra geld moeten uitgeven om de diensten te behouden die zij nu hebben. En ik begrijp niet dat jij niet kan indenken hoe gedupeerden zich voelen. Het komt een beetje over als van ik gebruik het niet dus ik word niet gedupeerd en dus interesseert mij het eigenlijk ook niet. Je kan Delta natuurlijk op alle manieren blijven verdedigen maar soms is de beste verdediging om gewoon toe te geven dat mensen door dit besluit gedupeerd worden. Dat maakt de latere vereniging van Delta bij andere vraagstukken geloofwaardiger.. Want met enige zekerheid mag ik hier toch wel vaststellen dat jij Delta de beste provider van Nederland vindt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
                        Dan kan Delta Forum, Zeelandnet homepage en Prikbord ook wel opdoeken
                        Het zou een zegen voor Delta zijn als dit Delta Forum wordt opgedoekt. En er in de plaats een goed forum terugkeert met actieve moderatie inclusief goede voor iedereen gelijke huisregels die ook goed worden gehandhaafd.

De kans op het eerste is groot dat van een nieuw forum veel kleiner. Delta Fiber ziet meer in toekomst als netwerkexploitant dan providertje spelen.

Reageer

Ik zit niet voor niets bij Delta Coax en zie deze afbraak met lede ogen gebeuren.
                          Laatst bewerkt door Ptrol; 19 Jul 2024, 16:32.

Reageer

Het spijt me, maar met de overstap van Caiway naar Delta zat ik in hetzelfde vaarwater. Ik schrijf ook niet dat ik de verontwaardiging niet begrijp, die snap ik wel.
                            Maar wat ik heb gedaan is goedkoper inkopen bij glasvezel Delta en een externe nieuwsserver erbij. Zoals ik al zei, als kosten een probleem wordt, kijk dan of je abonnement lager kan, vaak wordt de snelheid en kosten in de jaren opgepookt, en kan je nu met een lager abo toe met lagere kosten.
                            Dan ontstaat er ruimte om een nieuwsserver extern te nemen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
                              Mooi dat het stopt zit al jaren bij Eweka omdat je gewoon terug kan in de tijd tot 1980
                              Beetje bezopen dat het stopt. Ja met een payserver heb je vaak 4000 dagen retentie of meer. Met de highwinds van zeelandnet tot iets van 3 jaar maar terug downloaden. Betaalde vroeger wel vaak voor een payserver. Maar beetje bezopen dat Delta dit nu stop zet. Ik betaal fucking 100 euro per maand, al meer dan 22 jaar lid. En dan krijg je dit als stank voor dank. Ze zeggen eigenlijk gewoon zoek het maar lekker uit, wij stoppen met nieuwsgroepen. Zoek maar lekker een payserver om nog eens extra te betalen. Bovenop je 100 euro per maand glasvezel abo.

Reageer

Het spijt me, maar met de overstap van Caiway naar Delta zat ik in hetzelfde vaarwater. Ik schrijf ook niet dat ik de verontwaardiging niet begrijp, die snap ik wel.
                                Maar wat ik heb gedaan is goedkoper inkopen bij glasvezel Delta en een externe nieuwsserver erbij. Zoals ik al zei, als kosten een probleem wordt, kijk dan of je abonnement lager kan, vaak wordt de snelheid en kosten in de jaren opgepookt, en kan je nu met een lager abo toe met lagere kosten.
                                Dan ontstaat er ruimte om een nieuwsserver extern te nemen.
                                Geld is geen issue. Zijn al 22 jaar klant bij delta. Ze verdienen genoeg aan ons. Gaat erom dat het altijd gratis in het abo inbegrepen is. Vind het eigenlijk bezopen dat ze het nu stop zetten na tig jaar het wel gratis aan te bieden. Laat ze dan het optioneel aanbieden. 2.50 per maand extra bijvoorbeeld. Net als dat ze bijvoorbeeld een virusscanner aanbieden voor extra kosten per maand. Dit is allemaal wel een beetje zeer resoluut!

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X