Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta stopt per 1 okt met Highwinds

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Delta stopt per 1 okt met Highwinds

Vandaag kregen we een brief met de mededeling dat Delta per 1 okt 2024 stopt met deze gratis service.
    Er zou een afnemend gebruik en interesse zijn.

Alleen kabelabonnementen hadden deze service.

Gewoon maar stoppen met deze service???

Dan mag er toch wel iets tegenover staan?
    Nu moeten we immers zelf extra kosten maken voor een andere aanbieder voor nieuwgroepen.

Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
    Vandaag kregen we een brief met de mededeling dat Delta per 1 okt 2024 stopt met deze gratis service.

Nu moeten we immers zelf extra kosten maken voor een andere aanbieder voor nieuwgroepen.
    Niets is gratis... het zit stiekem toch al in de kosten die je nu betaald. Wellicht is de keerzijde een minder hoge verhoging.
    Ik draai al een tijdje op een alternatief omdat Caiway al eerder is gestopt om het via glasvezel aan te bieden, destijds de overstap gemaakt naar een betaalde versie.

Reageer

Vreemd, ik zit denk ik al meer dan 2 jaar op glasvezel van Delta en heb al die tijd een werkende Highwinds gehad, ook nu nog.
      Wat gaat het alternatief zijn dan vanaf 1 oktober, Eweka?

Reageer

Mooi dat het stopt zit al jaren bij Eweka omdat je gewoon terug kan in de tijd tot 1980

Reageer

Het valt op dat hoe groter Delta wordt, des te minder "gratis" service er wordt gegeven: weg zijn community, weblog, Highwinds en ik ben vast nog het één en ander vergeten.
          De vraag is inmiddels: "wat is het volgende dat gaat verdwijnen en wanneer?".

Deze keer is er in ieder geval wel een behoorlijke tijd tussen aankondiging en de daadwerkelijke datum dat het stopt.

In het verleden best veel via Highwinds/Grabit gedownload, maar de laatste jaren eigenlijk niet meer, mede omdat er steeds vaker onuitgenodigd gespuis meekwam.
          Dan had je eindelijk je download binnen en kon je hem direct wegmikken, omdat de virusscanner het op zijn heupen kreeg

De brief van Delta is hier (nog) niet ontvangen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
            Het valt op dat hoe groter Delta wordt, des te minder "gratis" service er wordt gegeven: weg zijn community, weblog, Highwinds en ik ben vast nog het één en ander vergeten.
            De vraag is inmiddels: "wat is het volgende dat gaat verdwijnen en wanneer?".

Deze keer is er in ieder geval wel een behoorlijke tijd tussen aankondiging en de daadwerkelijke datum dat het stopt.

In het verleden best veel via Highwinds/Grabit gedownload, maar de laatste jaren eigenlijk niet meer, mede omdat er steeds vaker onuitgenodigd gespuis meekwam.
            Dan had je eindelijk je download binnen en kon je hem direct wegmikken, omdat de virusscanner het op zijn heupen kreeg

De brief van Delta is hier (nog) niet ontvangen.
            Het gaat er ook een beetje om waar je als provider van wil zijn. Delta heeft de koers van snel internet, telefonie (mobiel) en televisie.
            Alles wat daar niet toe behoort en meer geld kost dan het oplever wordt langzaam van de hand gedaan.

Kijk ook maar naar het tv pakket. Family7 vroeg de hoofdprijs terwijl er maar 1% geïnteresseerd is.
            Dan is de keus snel gemaakt om dit af te stoten zodat het tv abonnement nog enigszins betaalbaar blijft.

Dit soort keuzes gaan we echt ook nog we zien als je kijkt naar Coax vs glasvezel. Niet nu, maar over enkele jaren gaat coax echt wel afgestoten worden. En glasvezel wellicht al eerder naar een andere partij?

Reageer

Oh, ik had geen idee van dit bestaan. Hoe kan ik hier meer info (settings ed.) over vinden? Dan kan ik het nog even 2 maanden checken.

Reageer

h t t p s : // w w w.zeelandnet.nl/forum/stel...s-instellingen

Volgens mij kloppen deze gegevens nog...
                Laatst bewerkt door anomaly; 18 Jul 2024, 22:54.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht

Delta is je niets verplicht. Ik betaal door goed opletten bij diverse opeenvolgende aanbiedingen enkele euro's per maand bij Eweka. Wordt wel 1 x per jaar afgeschreven, maar voor wat ik krijg is het erg weinig. (Dochter van Highwinds)

https://www.eweka.nl/en/landing/special-deal-vpn-en-mbg
                  Laatst bewerkt door Koeba; 19 Jul 2024, 13:43.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door wjharing Bekijk bericht
                    Oh, ik had geen idee van dit bestaan. Hoe kan ik hier meer info (settings ed.) over vinden? Dan kan ik het nog even 2 maanden checken.
                    Gebruikersnaam: [email protected] (volledig e-mailadres van je primaire account)
                    Wachtwoord: wachtwoord van dit primaire adres
                    Server: highwinds.zeelandnet.nl
                    Poort: 119
                    Threads: 3

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Gebruikersnaam: [email protected] (volledig e-mailadres van je primaire account)
                      Wachtwoord: wachtwoord van dit primaire adres
                      Server: highwinds.zeelandnet.nl
                      Poort: 119
                      Threads: 3
                      Geldt dat ook voor glasvezel? Ik meen dat dit bij glasvezel sowieso niet meer aangeboden wordt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Geldt dat ook voor glasvezel? Ik meen dat dit bij glasvezel sowieso niet meer aangeboden wordt.
                        Volgens mij werkt dit niet op glasvezel alleen op kabel.

Reageer

ah jammer... getest en werkt niet voor mij via glas.

Reageer

Ontzettend jammer dat deze dienst stopt. Ik maakte er graag gebruik van!
                            Kan de dienst niet gewoon blijven bestaan voor de mensen die er wel gebruik van maken, eventueel tegen een vergoeding?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Michel Bekijk bericht
                              Ontzettend jammer dat deze dienst stopt. Ik maakte er graag gebruik van!
                              Kan de dienst niet gewoon blijven bestaan voor de mensen die er wel gebruik van maken, eventueel tegen een vergoeding?
                              Je kan deze dienst toch elders afnemen? Ik zie het probleem dan ook niet.
                              Mijn vermoeden is dat het hoe dan ook te duur wordt voor Delta om dit in leven te houden.
                              Voor de spaarzame klanten die het wel willen, die kunnen dit elders betrekken.

Voor glasvezel was deze dienst sowieso al niet meer beschikbaar bij Delta. Dus er was al sprake van zo veel mogelijk afschalen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X