Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheidsupgrade naar 1GB na verlengen contract

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door juruca Bekijk bericht
    Ik maak gebruik van een Cisco 3940 router voor internet en heb ook die aanbieding gehad om te upgraden naar 1Gb via de kabel voor een 2 jarig vast contract.

    Weet iemand wat er nog meer voor nadelen aankleven buiten 2 jaar vast ?

    En kan deze snelheid worden gerealiseerd met mijn bestaande router of moet ik dan een nieuwe router laten installeren ?
    Dan krijg je dus een Sagemcom F@ST 3890 of 3896 want met een Cisco 3940 kun je geen 1Gbps halen.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door juruca Bekijk bericht
      Ik maak gebruik van een Cisco 3940 router voor internet en heb ook die aanbieding gehad om te upgraden naar 1Gb via de kabel voor een 2 jarig vast contract.

      Weet iemand wat er nog meer voor nadelen aankleven buiten 2 jaar vast ?

      En kan deze snelheid worden gerealiseerd met mijn bestaande router of moet ik dan een nieuwe router laten installeren ?
      Eh, ja. De 3900 serie draait bij mijn weten nog op de 15.8.X lijn IOS. Maar NAT-PAT thruput is ongeveer 150 a 200 Mbit. Moet je ook geen features als firewall of packet inspection aan hebben, wan dan is je snelheid nog minder.

      Als je MET; NAT-PAT [IPv4], FireWall, Packet inspection, QoS de volle 1000Mbit wilt halen, zul je een C1161X-8P moeten aanschaffen (1550 nieuw, 1300 refurbished bij it-market.com). Ik heb zelf een C1111X-8P, en haal er 550 - 650 echte Mbit met alle features AAN. (heb 500 abo nu, gigabit is echt echt overkill.... voor mij).

      --
      SvdM

      https://it-market.com/en/router/soho...?number=515245


      Meest courante IOS is uit 2021;
      https://software.cisco.com/download/...lease/15.7.3M8

      Laatst bewerkt door marelint; 1 Feb 2024, 19:16.

      Reageer


      • #18
        heb de update na verlenging naar twee jaar, internetsnelheid zou 1GB worden.
        Na 3 storingsmonteurs en twee nieuwe modems, doet het volgende zich voor:
        Signaal bij binnenkomst 900Mbps, aansluiten op nieuw modem, en via kabel naar laptop (zowel bij storingsmonteur) als mede eigen laptop(ook twee verschillende) max (speedtest) 450 Mbps .via Wifi tussen de 200 en 500 Mbps ??
        Antwoord Delta; schakel je FireWal en windows defender uit, weg beveiliging.en alles waarschijnlijk oude apparaten!
        probleem doet zich al sinds 19-02-2024 voor.
        wie weet een oplossing?
        Laatst bewerkt door krijnbl; 28 Feb 2024, 16:36.

        Reageer


        • #19
          Kunnen je laptop en Wifi die hogere snelheden wel aan?

          Met FireWire bedoel je je Firewall denk ik?
          Heel raar en onverstandig advies... en veel helpen zal dat ook niet.

          Ik zou je mailadres hier verwijderen, tenzij je een liefhebber van spam bent...

          Reageer


          • #20
            je hebt gelijk, maar toch frappant dat het bij 3 verschillende apparaten, waaronder een van hun zelf dezelfde uitkomsten geeft.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door krijnbl Bekijk bericht
              je hebt gelijk, maar toch frappant dat het bij 3 verschillende apparaten, waaronder een van hun zelf dezelfde uitkomsten geeft.
              In heel oude laptops zit nog geen Wifi4 of 5 ondersteuning en/of zitten oude netwerkkaarten. Dan zul je nooit de snelheid kunnen behalen.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door krijnbl Bekijk bericht
                heb de update na verlenging naar twee jaar, internetsnelheid zou 1GB worden.
                Na 3 storingsmonteurs en twee nieuwe modems, doet het volgende zich voor:
                Signaal bij binnenkomst 900Mbps, aansluiten op nieuw modem, en via kabel naar laptop (zowel bij storingsmonteur) als mede eigen laptop(ook twee verschillende) max (speedtest) 450 Mbps .via Wifi tussen de 200 en 500 Mbps ??
                Antwoord Delta; schakel je FireWal en windows defender uit, weg beveiliging.en alles waarschijnlijk oude apparaten!
                probleem doet zich al sinds 19-02-2024 voor.
                wie weet een oplossing?
                Wat voor een modem heb je? Is er ook een DeCo set op aangesloten voor wifi?

                wifi is van een hoop factoren afhankelijk en zo op afstand zonder verdere informatie moeilijk een uitspraak over te doen.

                Reageer


                • #23
                  Een sagemcomF@ast 3896

                  Reageer


                  • #24
                    Wie heeft ervaring met het nieuwe modem van Delta Sagemcom F@ast 3896 ?
                    en wat geeft de speedtest bij vaste kabel verbinding op de Lan poorten aan?
                    Delta levert aan het modem een signaal van bijna 1Gb aan (gemeten door service monteur). Modem geeft signaal via kabel door van ongeveer 450Mbps.
                    lees ook bij andere providers dat er problemen met zijn. o.a. Ziggo. Wifi signaal wisselt tussen 200 Mbps en 350 Mbps.
                    Afstand modem laptop 4 meter dus zou de 5Ghz band moeten zijn.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door krijnbl Bekijk bericht
                      Wie heeft ervaring met het nieuwe modem van Delta Sagemcom F@ast 3896 ?
                      en wat geeft de speedtest bij vaste kabel verbinding op de Lan poorten aan?
                      Delta levert aan het modem een signaal van bijna 1Gb aan (gemeten door service monteur). Modem geeft signaal via kabel door van ongeveer 450Mbps.
                      lees ook bij andere providers dat er problemen met zijn. o.a. Ziggo. Wifi signaal wisselt tussen 200 Mbps en 350 Mbps.
                      Afstand modem laptop 4 meter dus zou de 5Ghz band moeten zijn.
                      Dit zijn de snelheden die je volgens Delta mag verwachten bij 1 Gbps

                      normaal 90%
                      minimaal 50%

                      Dan is 450 Mbps dus te weinig
                      Bijgevoegde bestanden

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X