Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Poort 443 geblokkeerd door Delta

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    Er zijn op dit moment twee opties : de Nokia XS-010-X en Huawei HN8010Ts

    Hiervoor kun je een prijsalert instellen bij Tweakers zodat je een mail krijgt wanneer deze te koop is.
    Bedankt voor de tip.
    De Huwawei had ik nog niet in het vizier. Heb voor allebei een pricewatch ingesteld.

    In Polen lijkt hij overigens uitverkocht te zijn.
    maar wordt vervolgd. (sta te springen om een eigen modem te kunnen gebruiken!)

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door jmaijers Bekijk bericht

      Bedankt voor de tip.
      De Huwawei had ik nog niet in het vizier. Heb voor allebei een pricewatch ingesteld.

      In Polen lijkt hij overigens uitverkocht te zijn.
      maar wordt vervolgd. (sta te springen om een eigen modem te kunnen gebruiken!)
      Op Tweakers is gemeld dat ze heel binnenkort weer voorraad hebben, beste is ze even een e-mail sturen.

      Reageer


      • #18
        [topic update]
        De Nokia-bug heeft een hoge prioriteit meegekregen. In de basis werkt portforwarding op de Nokia modem, helaas blijkt dit in de praktijk mis te gaan op poort 443, dit is tijdens de testfase niet boven water gekomen. Delta gaat er vanuit dat dit probleem bij een volgende firmware update is opgelost.
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 9 Mar 2023, 20:23.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door jmaijers Bekijk bericht
          Laten we het op een uit de hand gelopen hobby houden.

          Heb een nieuwe thuisserver gebouwd, met flink wat rekencapaciteit en werkgeheugen.
          ik gebruik al een paar jaar betaalde mailservers en domeinnamen voor mijn e-mail. Nu ga ik dat allemaal in eigen beheer doen.

          Scheelt in de kosten, je kunt zelf alles configureren (gebruik van domeinen en aliassen) en ja het begon ooit eens als wat knutselen om van een oude pc een eigen nas te bouwen.

          Dat is wel gelukt trouwens!
          Ha, nice! Stiekem best jaloers

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
            [topic update]
            De Nokia-bug heeft een hoge prioriteit meegekregen. Delta gaat er vanuit dat dit probleem bij een volgende firmware update is opgelost.
            We gaan het zien..
            Het zou deze maand wel verholpen moeten zijn dan?
            Is dat een reëele inschatting?

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door jmaijers Bekijk bericht
              Is dat een reëele inschatting?
              Goede vraag; ik vraag me af hoe lang al die zakelijke ondernemers nog zonder mailserver kunnen (tenzij ze een eigen modem/router/mediaconverter gebruiken). Persoonlijk zou ik dit weekend overwerken met wat extra pizza's :-)
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door jmaijers Bekijk bericht
                (sta te springen om een eigen modem te kunnen gebruiken!)
                Wat is daar de reden van?

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Stoffel Bekijk bericht
                  Wat is daar de reden van?
                  Nou ja, idealiter zou Delta je de keuze bieden tussen een modem enerzijds en een full options modem/router anderzijds.
                  Met die laatste zullen 90% van de klanten dik tevreden zijn.

                  Maar amateur-ict'ers zoals ik die een semi-professioneel netwerk in huis hebben (ik heb een unifi netwerk met gateway smartswichtes en accespoints) willen maximale vrijheid hebben. Een modem is dan een veel eenvoudiger (robuuster) apparaat dan die combi apparaten van tegenwoordig. Heus niet slecht hoor. maar de firmware wil nogal eens rammelen.

                  Doe mij dan maar een modem, klein en robuust. regel ik de rest zelf wel.
                  Laatst bewerkt door jmaijers; 11 Mar 2023, 17:11.

                  Reageer


                  • #24
                    Klopt...

                    Poort 443 werkt niet..en voorlopig ook niet....
                    Contact gehad met medewerker techniek.
                    Naar nu blijkt kan Delta, vanwege een bug in het Nokia modem, poort 443 niet kan “leveren”
                    En dat is juist voor mensen met bijvoorbeeld een eigen server de meest belangrijke poort. Over die poort lopen namelijk de beveiligde verbindingen. Een bekend probleem waarbij ze niet kunnen aangeven wanneer e.e.a. is opgelost…
                    Rampzalig voor mijn bedrijfsvoering met bijvoorbeeld een eigen beeldbank.
                    Op het moment dat iemand een contract aangaat bij Delta voor een vast IP-adres zouden alle alarmbellen moeten afgaan en zouden ze meteen moeten melden dat ze momenteel geen werkende poort 443 kunnen leveren. ..Maar dat is voor mij nu een gepasseerd station.
                    Ik hoop op een snelle fix door Nokia maar...de reactie van Delta m.b.t. een termijn was niet erg hoopgevend.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Bart van Hattem Bekijk bericht
                      Klopt...

                      Poort 443 werkt niet..en voorlopig ook niet....
                      Contact gehad met medewerker techniek.
                      Naar nu blijkt kan Delta, vanwege een bug in het Nokia modem, poort 443 niet kan “leveren”
                      En dat is juist voor mensen met bijvoorbeeld een eigen server de meest belangrijke poort. Over die poort lopen namelijk de beveiligde verbindingen. Een bekend probleem waarbij ze niet kunnen aangeven wanneer e.e.a. is opgelost…
                      Rampzalig voor mijn bedrijfsvoering met bijvoorbeeld een eigen beeldbank.
                      Op het moment dat iemand een contract aangaat bij Delta voor een vast IP-adres zouden alle alarmbellen moeten afgaan en zouden ze meteen moeten melden dat ze momenteel geen werkende poort 443 kunnen leveren. ..Maar dat is voor mij nu een gepasseerd station.
                      Ik hoop op een snelle fix door Nokia maar...de reactie van Delta m.b.t. een termijn was niet erg hoopgevend.
                      Bart, vind je het goed als ik je bericht op Tweakers in het Delta/Caiway forum doorzet? Ook daar worstelen mensen, dit is nuttige info.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Bart van Hattem Bekijk bericht
                        Klopt...

                        Poort 443 werkt niet..en voorlopig ook niet....
                        Contact gehad met medewerker techniek.
                        Naar nu blijkt kan Delta, vanwege een bug in het Nokia modem, poort 443 niet kan “leveren”
                        En dat is juist voor mensen met bijvoorbeeld een eigen server de meest belangrijke poort. Over die poort lopen namelijk de beveiligde verbindingen. Een bekend probleem waarbij ze niet kunnen aangeven wanneer e.e.a. is opgelost…
                        Rampzalig voor mijn bedrijfsvoering met bijvoorbeeld een eigen beeldbank.
                        Op het moment dat iemand een contract aangaat bij Delta voor een vast IP-adres zouden alle alarmbellen moeten afgaan en zouden ze meteen moeten melden dat ze momenteel geen werkende poort 443 kunnen leveren. ..Maar dat is voor mij nu een gepasseerd station.
                        Ik hoop op een snelle fix door Nokia maar...de reactie van Delta m.b.t. een termijn was niet erg hoopgevend.
                        Je kunt ook nog eens kijken of je postcode in de categorie Zakelijk Pro valt, die kent namelijk een Bridged mode oplossing

                        https://www.delta.nl/zakelijk/zakelijk-pro/

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Bart van Hattem Bekijk bericht
                          Klopt...

                          Poort 443 werkt niet..en voorlopig ook niet....
                          Delta geeft aan er bij Nokia een hoge prioriteit aan gegeven te hebben.
                          Dat geloof ik wel. Mede vanwege de problemen die u beschrijft. Voor ieder bedrijf met een beetje serieuze ICT infrastructuur is de XGS-POn glasvezelaansluiting nu domweg geen optie.

                          Bij particulieren kom je grotendeels nog wel weg met een dichte poort 443, maar als bedrijf kan dit toch niet?
                          Wel een beetje slordig dat dit niet in de testen naar voren is gekomen. Maar goed, hopen dat het deze maand opgelost word.

                          En anders misschien het zakelijk pro met bridged modem proberen te krijgen, zoals drieprinter al aangaf.
                          Ben je er waarschijnlijk ook vanaf.

                          Weet er trouwens iemand welk merk/type modem dat dan is?

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door jmaijers Bekijk bericht
                            Weet er trouwens iemand welk merk/type modem dat dan is?
                            Je krijgt dan een 10Gbps. media converter, de Nokia XS-010-X. Daarachter plaats je je eigen router.



                            Reageer


                            • #29
                              Ik had/heb het zelfde probleem dat 443 niet bruikbaar is als de DMZ aanstaat. Ben terug gegaan naar std port forwarding en dan werkt het forwarden van 443 gelukkig wel.
                              Heb wel recent een ander forward probleem gevonden: poort 2222 word niet geforward :-(
                              Wel 2221 en 2223 nu kan ik de config van Gitea in dit geval wiizigen maar liever niet natuurlijk.

                              Hebben meer mensen hier misschien last van?

                              Ga zo een call in schieten bij de zakelijke servicedesk.

                              Joop

                              Reageer


                              • #30
                                Inmiddels een ruime maand verder en de bug is nog steeds niet opgelost.
                                Poort 443 wordt nog steeds geblokkeerd. De firmware versie is trouwens ook nog dezelfde. Nog geen update geweest.

                                Tot zover de "hoge prioriteit" die aan de melding is meegegeven.

                                Goede tip Joop,
                                wellicht dat ik het dan eens zonder DMZ ga proberen. Kijken hoe dat functioneert.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X