Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wachtwoord reset alleen via Mijn Delta?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Update: Net via de site gechat met klantenservice en met de laatste drie cijfers van meneer zijn bankrekening is het netjes geregeld, ik kan nu met zijn klantnummer een mijn delta account maken. Niks fraude, gewoon iemand helpen postcodeman....

    Reageer


    • #17
      Kan je uitleggen hoe nu verder gecontroleerd wordt of je de gerechtigde Delta klant bent. Het lijkt nu net of je aan het klantnummer genoeg hebt om een account over te nemen.
      Stel dat iemand je wilt pesten en het account overneemt, waarna het duurste abonnement wordt gekozen uit jouw naam. Zie dan later maar eens aan te tonen dat jij die gebruiker niet geweest bent.
      Of zie ik nu iets over het hoofd en is het beter beveiligd dan wat het nu lijkt.

      Ik begrijp je bedoeling en wens om het op te lossen voor deze persoon, maar ik begrijp het controle-model niet.

      Reageer


      • #18
        Laatste drie cijfers bankrekening nummer. Maar ik herhaal mezelf.

        Reageer


        • #19
          Wat ik lees is dat je de 3 cijfers doorgegeven hebt aan Delta, waarna jij kennelijk het klantnummer kreeg om een nieuw mijn Delta aan te maken. Hieruit volgt mijn conclusie dat het klantnummer voldoende is voor kwaadwillende gebruikers.

          Reageer


          • #20
            Tsja, je mag concluderen wat je wilt. Leg je dan wel uit hoe je aan al die stukjes informatie komt zonder de eigenaar te bedreigen of zoiets

            Reageer


            • #21
              Welke stukjes informatie? Nogmaals, het lijkt erop dat het klantnummer voldoende is.
              Je zult je verbazen hoe makkelijk kwaadwillenden dit kunnen achterhalen, zelfs random. Maar ok, kennelijk is dit het en accepteer je dit. Persoonlijk vind ik het erg magertjes.
              Ik hoop dat Caiway deze vorm niet gaat overnemen (daar kan je zelf, nog, geen mijn Caiway aanmaken en ben je afhankelijk van acties vanuit hen, waarbij eea schriftelijk bevestigd wordt).

              Reageer


              • #22
                Lees eens terug want het staat er allemaal. Succes 😉

                Reageer


                • #23
                  Delta/Caiway gaat 2FA in 2023 invoeren op het (telecom) account

                  Bron


                  Bijgevoegde bestanden

                  Reageer


                  • #24
                    Wauw, dat is rijkelijk laat

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Lees eens terug want het staat er allemaal. Succes 😉
                      Ik heb het nogmaals gelezen, maar ik ziet het niet.

                      Kennelijk wil je niet even helpen om eventueel versnipperde info helder bij elkaar te plaatsen om de vraag te beantwoorden. Ik lees alleen dat je de 3 cijfers van het banknummer nodig had om het klantnummer te krijgen, daarna kon je je gang gaan en dat verbaasd mij juist omdat er verder geen verificatie meer lijkt te zijn.
                      Degene met het klantnummer bepaald dus.

                      Maar nogmaals laat verder maar het zal wel aan mij liggen.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

                        Ik heb het nogmaals gelezen, maar ik ziet het niet.

                        Kennelijk wil je niet even helpen om eventueel versnipperde info helder bij elkaar te plaatsen om de vraag te beantwoorden. Ik lees alleen dat je de 3 cijfers van het banknummer nodig had om het klantnummer te krijgen, daarna kon je je gang gaan en dat verbaasd mij juist omdat er verder geen verificatie meer lijkt te zijn.
                        Degene met het klantnummer bepaald dus.

                        Maar nogmaals laat verder maar het zal wel aan mij liggen.
                        In dit geval ligt het ook aan jou want alle 'versnipperde' info staat in dit topic en kun je makkelijk teruglezen. Het is een beetje omgekeerde wereld om te eisen dat ik dat voor je op een rijtje zet. Beetje moeite doen.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                          Ik moet nu een oude man die nog een beetje wil internetten en mailen opzadelen met een gmail-adres dat hij helemaal niet wilt en ook niet nodig heeft. Ze kunnen zijn identiteit checken met geboortedatum en postcode en adres maar ze ging niet zijn wachtwoord resetten. Ik moet hem nu ook lastig gaan vallen om zijn klantnummer, ik vind het zo raar en omslachtig. Enfin.
                          Gebruik daar een programma voor van Nirsoft
                          Om wachtwoorden te vinden op me pc of laptop als ik ze niet meer weet.
                          Al vanaf windows xp
                          Werkt nog steeds.
                          Laatst bewerkt door onbekend__; 22 Feb 2023, 14:06.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X