Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wachtwoord reset alleen via Mijn Delta?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wachtwoord reset alleen via Mijn Delta?

    Net gesproken met de Servicedesk, reset wachtwoord van mail van oudere kennis nodig. Dat konden en mochten ze niet (meer?); hij moest met een ander mailadres een Mijn Delta-account maken en dan zelf het ww resetten. Mogen ze bij de helpdesk geen wachtwoord meer resetten?

  • #2
    Er was dit van maar daar kom je ook niet veel verder mee

    ZeelandNet wachtwoord vergeten

    Reageer


    • #3
      Ik moet nu een oude man die nog een beetje wil internetten en mailen opzadelen met een gmail-adres dat hij helemaal niet wilt en ook niet nodig heeft. Ze kunnen zijn identiteit checken met geboortedatum en postcode en adres maar ze ging niet zijn wachtwoord resetten. Ik moet hem nu ook lastig gaan vallen om zijn klantnummer, ik vind het zo raar en omslachtig. Enfin.

      Reageer


      • #4
        Kan je dan zelf een Mijn Delta account aanmaken? Daar zit toch alles aan gekoppeld en krijg je toch door van Delta?
        Wie koppelt dan zijn bestaande e-mailadres aan dat nieuw aangemaakte account?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
          Kan je dan zelf een Mijn Delta account aanmaken? Daar zit toch alles aan gekoppeld en krijg je toch door van Delta?
          Wie koppelt dan zijn bestaande e-mailadres aan dat nieuw aangemaakte account?
          Je kunt gewoon een Mijn Delta account aanmaken met elk willekeurig mailadres. Daarna kun je je ZN- en/of Delta-gegevens koppelen met je klantnummer. Als dat gebeurd is kun je dus ook je hoofdadres weer beheren en resetten. Maar ik blijf het gek vinden dat de servicedesk geen wachtwoorden kan/wil/mag (?) resetten. De aardige mevrouw die ik gisteravond sprak moest twee keer gaan overleggen met iemand over het resetten van het wachtwoord en kwam daarna met: U moet echt een Mijn Delta account aaanmaken.
          Laatst bewerkt door Koeba; 21 Feb 2023, 07:56.

          Reageer


          • #6
            Dat lijkt mij heel link. Dat zou betekenen dat iedereen die toegang heeft tot je klantnummer en/of andere gegevens jouw account kan overnemen. Waar zit dan de verificatie?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
              Dat lijkt mij heel link. Dat zou betekenen dat iedereen die toegang heeft tot je klantnummer en/of andere gegevens jouw account kan overnemen. Waar zit dan de verificatie?
              In je klantnummer in combi met geboortedatum, adres en postcode.
              Laatst bewerkt door Koeba; 21 Feb 2023, 09:30.

              Reageer


              • #8
                Goed dat ze het niet doen om fraude tegen te gaan nooit aan gedacht zeker.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
                  Goed dat ze het niet doen om fraude tegen te gaan nooit aan gedacht zeker.
                  Joh. Dus je hebt je geboortedatum, adres, postcode, huisnummer en eventueel bankrekeningnummer en dat is allemaal erg fraudegevoelig? Hoe moet je dan ooit je wachtwoord kunnen (laten) resetten? Maar de vraag blijft, waarom doet een servicedesk geen resets meer? Op deze manier is elke wind die je laat dus fraude. Gelul. Het gaat om een bejaarde meneer die op anderen en helpdesken vertrouwt om weer in zijn mail te kunnen....wat een lompe rare houding tegen een betalende klant.
                  Laatst bewerkt door Koeba; 21 Feb 2023, 10:04.

                  Reageer


                  • #10
                    Het wordt trouwens leuker: Om het Mijn Delta account te koppelen heb je dus je klantnummer nodig. Die staat op je facturen. De beste meneer net gesproken en hij kreeg zijn facturen in de mail (weet je nog?) en betaalde zelf door het over te maken. Dus hij heeft geen facturen in huis met zijn klantnummer er op. Zal ik nog maar eens gaan bellen dan? Ik ga er nog lol aan krijgen zo.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                      Joh. Dus je hebt je geboortedatum, adres, postcode, huisnummer en eventueel bankrekeningnummer en dat is allemaal erg fraudegevoelig? Hoe moet je dan ooit je wachtwoord kunnen (laten) resetten? Maar de vraag blijft, waarom doet een servicedesk geen resets meer? Op deze manier is elke wind die je laat dus fraude. Gelul. Het gaat om een bejaarde meneer die op anderen en helpdesken vertrouwt om weer in zijn mail te kunnen....wat een lompe rare houding tegen een betalende klant.
                      Zal wel door ervaring komen.
                      Oplichters zijn ook slim.
                      Vind dat ze goed bezig zijn om dit te bestrijden.
                      Nog even en dan gaan we ook op de accounts op internet met sms controle inloggen(Is de toekomst).
                      Alles moet sneller en beter voor jullie als klanten het hele forum staat er vol mee.
                      Dus gaat de beveiliging ook naar een volgend level.

                      Reageer


                      • #12
                        Bij mij staat mijn Delta Fiber klant nummer ook op mijn afschrift van de bank dus daar kun je het ook nog proberen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
                          Nog even en dan gaan we ook op de accounts op internet met sms controle inloggen(Is de toekomst).
                          SMS? Serieus? Dan zal ik m'n authenticators maar weer weg doen zeker?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                            Bij mij staat mijn Delta Fiber klant nummer ook op mijn afschrift van de bank dus daar kun je het ook nog proberen.
                            Goeie, dank!

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
                              Goed dat ze het niet doen om fraude tegen te gaan nooit aan gedacht zeker.
                              Begrijp je nu zelf wat je schrijft?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X