Net gesproken met de Servicedesk, reset wachtwoord van mail van oudere kennis nodig. Dat konden en mochten ze niet (meer?); hij moest met een ander mailadres een Mijn Delta-account maken en dan zelf het ww resetten. Mogen ze bij de helpdesk geen wachtwoord meer resetten?
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Wachtwoord reset alleen via Mijn Delta?
Samenvouwen
X
-
Ik moet nu een oude man die nog een beetje wil internetten en mailen opzadelen met een gmail-adres dat hij helemaal niet wilt en ook niet nodig heeft. Ze kunnen zijn identiteit checken met geboortedatum en postcode en adres maar ze ging niet zijn wachtwoord resetten. Ik moet hem nu ook lastig gaan vallen om zijn klantnummer, ik vind het zo raar en omslachtig. Enfin.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk berichtKan je dan zelf een Mijn Delta account aanmaken? Daar zit toch alles aan gekoppeld en krijg je toch door van Delta?
Wie koppelt dan zijn bestaande e-mailadres aan dat nieuw aangemaakte account?Laatst bewerkt door Koeba; 21 Feb 2023, 07:56.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk berichtDat lijkt mij heel link. Dat zou betekenen dat iedereen die toegang heeft tot je klantnummer en/of andere gegevens jouw account kan overnemen. Waar zit dan de verificatie?Laatst bewerkt door Koeba; 21 Feb 2023, 09:30.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk berichtGoed dat ze het niet doen om fraude tegen te gaan nooit aan gedacht zeker.Laatst bewerkt door Koeba; 21 Feb 2023, 10:04.
Reageer
-
Het wordt trouwens leuker: Om het Mijn Delta account te koppelen heb je dus je klantnummer nodig. Die staat op je facturen. De beste meneer net gesproken en hij kreeg zijn facturen in de mail (weet je nog?) en betaalde zelf door het over te maken. Dus hij heeft geen facturen in huis met zijn klantnummer er op. Zal ik nog maar eens gaan bellen dan? Ik ga er nog lol aan krijgen zo.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
Joh. Dus je hebt je geboortedatum, adres, postcode, huisnummer en eventueel bankrekeningnummer en dat is allemaal erg fraudegevoelig? Hoe moet je dan ooit je wachtwoord kunnen (laten) resetten? Maar de vraag blijft, waarom doet een servicedesk geen resets meer? Op deze manier is elke wind die je laat dus fraude. Gelul. Het gaat om een bejaarde meneer die op anderen en helpdesken vertrouwt om weer in zijn mail te kunnen....wat een lompe rare houding tegen een betalende klant.
Oplichters zijn ook slim.
Vind dat ze goed bezig zijn om dit te bestrijden.
Nog even en dan gaan we ook op de accounts op internet met sms controle inloggen(Is de toekomst).
Alles moet sneller en beter voor jullie als klanten het hele forum staat er vol mee.
Dus gaat de beveiliging ook naar een volgend level.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk berichtNog even en dan gaan we ook op de accounts op internet met sms controle inloggen(Is de toekomst).
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtBij mij staat mijn Delta Fiber klant nummer ook op mijn afschrift van de bank dus daar kun je het ook nog proberen.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk berichtGoed dat ze het niet doen om fraude tegen te gaan nooit aan gedacht zeker.
- 2 Likes
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer