Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Aanleg glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Aanleg glasvezel

    Begin vorig jaar (2022) kwam er de mededeling, dat het de bedoeling was, dat nog in dat jaar (2022) glasvezel hier mogelijk zou zijn.
    Het heeft tot december geduurd, voordat er een schep de grond inging, zonder dat er een mededeling kwam dat er vertraging was.
    In mei 2022 moest ik met spoed toestemming geven, anders mochten ze niet graven in mijn grond, dat is logisch.
    Hiervoor moest in in de zomer van 2022 zelfs van vakantie terug naar huis, om mijn handtekening te zetten!
    De belofte was dat ik bericht zou krijgen wanneer er gegraven zou gaan worden, zodat ik daarbij aanwezig kon zijn, er zit tenslotte meer in de grond.
    Inmiddels is er gegraven zonder dat ik daarover ben ingelicht, en het lijkt er op, dat ik 2 (twee) aansluitingen krijg, één aan de voorkant van het huis en één aan de zijkant van het huis.
    De mensen aanspreken heeft geen zin, die verstaan geen Nederlands.
    Dit is geen manier van werken, zijn er meer mensen die met deze aannemer problemen hebben?

    Dan iets anders:
    Volgens de man die kwam schouwen (voor Delta) kon het een paar weken duren, maar dan zou het werken en kan ik het 3 maanden gratis uitproberen.
    Dat lukt door de late levering niet meer, want 1 april begint het seizoen en zijn we bijna nooit thuis.

    Helaas ben ik niet tevreden met de hele gang van zaken en ben ik benieuwd door wie en hoe er gecompenseerd gaat worden.

  • #2
    Betaal je al aan Delta? Zoniet, welke compensatie zou je graag zien?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Klapstoel Bekijk bericht
      welke compensatie zou je graag zien?
      3 maanden extra "uitproberen", of ................
      Een excuus zou al mooi zijn, maar dat moet dan van de aannemer komen

      Reageer


      • #4
        Ik denk dat je dit aan Delta Netwerk zult moeten vragen

        Klantenservice | Gigasnel internet | Dé glasvezelexpert | DELTA Netwerk

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
          3 maanden extra "uitproberen", of ................
          Een excuus zou al mooi zijn, maar dat moet dan van de aannemer komen
          Droom verder

          Reageer


          • #6
            De monteur die het kastje monteerde in onze meterkast voor de glasvezelaansluiting beweerde dat ik binnen 2 weken een aanbieding van Delta zou ontvangen voor een glasvezel abo.
            Dat was begin april 2022, en tot op heden nog steeds niks gehoord... Volgens de postcodecheck zijn ze in onze wijk nog steeds bezig met het aanleggen

            Reageer


            • #7
              Ik zou Delta bellen voor die aanbieding. Het is bij jou toch al afgemonteerd, Mervin?

              Reageer


              • #8
                Ja klopt, maar ik hoef voorlopig helemaal geen glasvezel.

                Reageer


                • #9
                  In mijn straat ligt de glasvezel inmiddels in de stoep en steekt er een groen kabeltje uit de grond bij mijn paadje. VolkerWessels is al in huis geweest voor de schouw. Wanneer boren ze door naar de gevel en hoe lang voor ze hem naar binnen boren en afmonteren? Mensen hier ervaring mee?

                  Reageer


                  • #10
                    Het schouwen was hier medio november 2022.
                    De groene kabels liggen aan 2 kanten van ons huis.
                    Ook hier nog geen gat in de muur.

                    Wonen wij soms vlak bij elkaar?

                    Reageer


                    • #11
                      Heinkenszand hier.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
                        Het schouwen was hier medio november 2022.
                        De groene kabels liggen aan 2 kanten van ons huis.
                        Ook hier nog geen gat in de muur.

                        Wonen wij soms vlak bij elkaar?
                        Ik heb maanden nadat alle buren al waren aangesloten, zelf maar contact gezocht met Volkerwessels. Overigens is dat "contact zoeken" een verhaal op zich, afspraken worden gewoon niet nagekomen. Uiteindelijk, na een openbaar bericht op Twitter en een klacht op Klachtenkompas kon het ineens binnen een kwartier!
                        Kastje zit nu in de meterkast, maar ik vraag me af of er ook daadwerkelijk een aansluiting is. Op de site van Delta staat bij mijn adres dat glasvezel in de wijk wordt aangelegd. Van anderen hoor ik dat de monteur na aansluiten telefonisch controleert of aansluiting werkt, dat heb ik hem niet zien/horen doen!
                        Voorlopig was ik overigens nog niet van plan om mijn coaxabo om te zetten, ik hoor nog veel te veel negatieve verhalen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                          Heinkenszand hier.
                          Hier Sint-Annaland.
                          ik probeerde je een privé bericht te sturen, maar er mocht maar één teken in staan, dus maar bij de titel een lange regel ingevoerd.

                          Reageer


                          • #14

                            Het volgende is ons overkomen:

                            In 2022 moesten we terug komen van vakantie, er was namelijk een handtekening van ons nodig, om te mogen graven in de grond.
                            Zouden we dit niet doen, dan kon de glasvezel niet in 2022 worden aangelegd.
                            In november 2022 hebben we getekend voor een flexpakket met de eerste 3 maanden gratis internet.
                            Er zijn foto's gemaakt, hoe en waar e.e.a. zou worden geïnstalleerd.
                            Er werd pas in januari voor het eerst een schep in de grond gezet.

                            In juni 2023 zou de glasvezel eindelijk in ons huis worden aangelegd, dus wederom terugkomen van onze vakantie.
                            De avond voordat het aangelegd zou worden, werd het afgezegd door ziekte, dit is overmacht, maar heeft ons wel geld gekost!

                            Op 3 juli 2023 zou het definitief worden aangelegd in huis, maar toen bleek dat de glasvezel aan de voorzijde van het huis eindigde, terwijl de groene buis aan de zijkant eindigde.
                            Dit is doorgegeven door de monteur en zou aangepast worden, maar de vraag is wanneer?
                            Voor de derde keer dus voor niets teruggekomen van vakantie en voor de derde keer onkosten moeten maken wegens wan-prestatie.

                            Een vierde keer zal er niet komen, eind september zijn we weer thuis, pas in oktober kunt u terecht op onze grond, we komen niet meer terug van vakantie!

                            Mijn vraag:
                            Hoe gaan Spie/Delta hiermee om, kan ik een rekening indienen, voor de 850km die ik heb moeten rijden?
                            Waarom wordt er zo slecht gecommuniceerd tussen Delta, Spie en de klant?

                            Reageer


                            • #15
                              Op dit forum krijg je waarschijnlijk geen bruikbaar antwoord.
                              Zou je rechtbijstand verzekering in gang zetten voor een feitelijke brief met aantoonbare kosten.
                              Heb je die niet, is het vechten tegen de bierkaai, ben ik bang.
                              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X