Sinds kort overgestapt van een 500 mbps Caiway abonnement naar een 1000 mbps Delta abonnement.
Nu zal menig mens denken "waar maakt die zich druk om, hij heeft voldoende snelheid" en dat klopt, maar als je 1000 mbps beloofd wordt dan ga je er ook van uit dat je het krijgt.
Sinds ik ben overgestapt haal ik amper de snelheden die beloofd zijn. Download is slechts 1 keer rond de 900 mbps gekomen(gemiddeld 650), en upload maximaal rond de 450 mbps(gemiddeld 350).
Overal gebruik ik CAT5E bekabeling.
Het modem is een Genexis Platinum-7840
Ik heb Delta gebeld en een uur met ze aan de lijn gezeten en van alles geprobeerd en de conclusie was dat bij Delta alles goed staat en dat er bij mij iets niet goed loopt. Er werd geroepen dat het eventueel malware zou kunnen zijn. Nu geloof ik dit niet als je kijkt naar wat we hebben getroubleshoot. Malware zou wel kunnen, maar dan zit het in hun modem.
Het volgende hebben we geprobeerd:
(WLAN gebruik ik niet van het Genexis modem)
*Modem fabrieks-resetten.
*Modem opstarten zonder UTP kabels verbonden en vervolgens 1 laptop aansluiten via UTP om een speedtest te doen (meerdere keren geprobeerd, max 900 down en 450 up).
*Modem opstarten zonder UTP kabels verbonden en vervolgens mijn vaste computer aansluiten via UTP om een speedtest te doen(zelfde resultaten als met de laptop).
*Modem opstarten zonder UTP kabels verbonden en vervolgens mijn laptop aangesloten via UTP en opgestart in veilige netwerkmodus om een speedtest te doen.(zelfde resultaten).
*Speedtest proberen op verschillende netwerk porten van het modem.
Betreft het malware-stukje, de medewerker en collega waren stellig overtuigd dat door het oplopende traffic statistiek een van de apparaten besmet moest zijn met malware(dus ook mijn laptop die solo werd aangesloten op modem). Toen ik vervolgens zei "komt die stijging niet door de speedtest" werd er stellig geantwoord dat het daar niet aan kon liggen.
Om het malware stukje uit te sluiten heb ik via port mirror en wireshark netwerk verkeer gemonitord. Mijn conclusie is dat een speedtest de 'traffic-statistiek' in het modem verhoogt, gemiddeld per upload en download ieder 1.3 GB.
Ik weet vrijwel zeker dat ik hier zelf vrij weinig invloed op heb, ik geloof ook niet dat er malware actief is. Bij Caiway haalde ik altijd snelheden van 550 up en 450 down. Medewerker aan de telefoon kon ook mijn modem niet bereiken op 1 bepaald onderdeel, dat was merkwaardig.
Heeft iemand misschien de zelfde ervaring gehad met Delta en het weten op te lossen? Ik wil gewoon graag 1000/1000 hebben, de rede dat ik naar Delta ben overgestapt
Nu zal menig mens denken "waar maakt die zich druk om, hij heeft voldoende snelheid" en dat klopt, maar als je 1000 mbps beloofd wordt dan ga je er ook van uit dat je het krijgt.
Sinds ik ben overgestapt haal ik amper de snelheden die beloofd zijn. Download is slechts 1 keer rond de 900 mbps gekomen(gemiddeld 650), en upload maximaal rond de 450 mbps(gemiddeld 350).
Overal gebruik ik CAT5E bekabeling.
Het modem is een Genexis Platinum-7840
Ik heb Delta gebeld en een uur met ze aan de lijn gezeten en van alles geprobeerd en de conclusie was dat bij Delta alles goed staat en dat er bij mij iets niet goed loopt. Er werd geroepen dat het eventueel malware zou kunnen zijn. Nu geloof ik dit niet als je kijkt naar wat we hebben getroubleshoot. Malware zou wel kunnen, maar dan zit het in hun modem.
Het volgende hebben we geprobeerd:
(WLAN gebruik ik niet van het Genexis modem)
*Modem fabrieks-resetten.
*Modem opstarten zonder UTP kabels verbonden en vervolgens 1 laptop aansluiten via UTP om een speedtest te doen (meerdere keren geprobeerd, max 900 down en 450 up).
*Modem opstarten zonder UTP kabels verbonden en vervolgens mijn vaste computer aansluiten via UTP om een speedtest te doen(zelfde resultaten als met de laptop).
*Modem opstarten zonder UTP kabels verbonden en vervolgens mijn laptop aangesloten via UTP en opgestart in veilige netwerkmodus om een speedtest te doen.(zelfde resultaten).
*Speedtest proberen op verschillende netwerk porten van het modem.
Betreft het malware-stukje, de medewerker en collega waren stellig overtuigd dat door het oplopende traffic statistiek een van de apparaten besmet moest zijn met malware(dus ook mijn laptop die solo werd aangesloten op modem). Toen ik vervolgens zei "komt die stijging niet door de speedtest" werd er stellig geantwoord dat het daar niet aan kon liggen.
Om het malware stukje uit te sluiten heb ik via port mirror en wireshark netwerk verkeer gemonitord. Mijn conclusie is dat een speedtest de 'traffic-statistiek' in het modem verhoogt, gemiddeld per upload en download ieder 1.3 GB.
Ik weet vrijwel zeker dat ik hier zelf vrij weinig invloed op heb, ik geloof ook niet dat er malware actief is. Bij Caiway haalde ik altijd snelheden van 550 up en 450 down. Medewerker aan de telefoon kon ook mijn modem niet bereiken op 1 bepaald onderdeel, dat was merkwaardig.
Heeft iemand misschien de zelfde ervaring gehad met Delta en het weten op te lossen? Ik wil gewoon graag 1000/1000 hebben, de rede dat ik naar Delta ben overgestapt

Reageer