Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wel internet verbinding, maar sommige websites niet bereikbaar

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wel internet verbinding, maar sommige websites niet bereikbaar

    Sinds een paar dagen zijn sommige websites niet meer bereikbaar bv BCC.nl, wel bereikbaar middels een VPN verbinding.
    Probleem is er op alle toestellen in mijn netwerk, bv een W11 laptop ( bedraad of draadloos), een android GSM of een android tablet.
    Met GSM zijn de sites wel bereikbaar via 4G ( wifi uit geschakeld)
    Sagemcom modem al 3x30 seconden reset gegeven, zonder resultaat.
    Iemand een idee of verdere suggesties?

    PetKay


  • #2
    Is dit misschien een oplossing?

    https://community.ziggo.nl/t5/Intern...iet/td-p/15359

    Reageer


    • #3
      Vinkje weggehaald bij IPv6 zoals beschreven in het voorgaande, geen veranderingen.
      Laatst bewerkt door petkay; 3 Dec 2022, 00:13.

      Reageer


      • #4
        Stel eens een andere dns server in op je client als test (of in de dhcp settings van de router), bijvoorbeeld 8.8.8.8 en 8.8.4.4
        Laatst bewerkt door reddwarf; 3 Dec 2022, 09:27. Reden: typo

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door petkay Bekijk bericht
          Sinds een paar dagen zijn sommige websites niet meer bereikbaar bv BCC.nl, wel bereikbaar middels een VPN verbinding.
          BBC.nl is een apart geval. Site heeft een css probleem.
          Tel: 013 533 4333
          E-mail: [email protected]
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
            Stel eens een andere dns server in op je client als test (of in de dhcp settings van de router), bijvoorbeeld 8.8.8.8 en 8.8.4.4
            Ben niet echt een expert op netwerk gebeuren, mogelijk wat toelichting waar ik dit tijdelijk wijzig in de Sagemcom FAST3890V3 modem/router

            Reageer


            • #7
              Helaas heb ik zelf het Sagemcom 3890 modem in bridge mode staan en kan ik de instellingen niet eenvoudig uitleggen, ook heb ik zo snel geen uitgebreide handleiding van dit modem kunnen vinden.

              misschien kan iemand met dit modem het eenvoudig en stapsgewijs uitleggen? Vergeet in ieder geval niet het modem te herstarten na het wijzigen van de dhcp instellingen aangezien hier een timeout van uren op zit. Je de devices halen daarna automatisch de nieuwe instellingen op.

              Reageer


              • #8
                Installatie handleiding Fast 3890v3:
                3890v3 1 Kijk voor al onze WiFi-tips op delta.nl/wifi Installatiehandleiding WiFi-modem 3890v3 2 Delta gebruikershandleiding 3890v3 3 Inhoudsopgave Stap 1 Het oude kabelmodem

                Reageer


                • #9
                  Zelf heb ik geen benul van netwerken, maar ik kwam wel dit tegen in een eerder topic op het forum. Misschien dat dit je iets vooruit helpt:
                  Ik heb sinds kort een nieuwe modem/router Sagemcom F@ST 3890v3 gekregen van Delta. Op zich een prima modem/router met gastennetwerk, 2.4G en 5G aan boord. Echter blijkt dat na een poosje aanmodderen dat er praktisch niets in te stellen valt aan deze modem/router. Hiervan is niets terug te vinden in een fatsoenlijke handleiding

                  Reageer


                  • #10
                    Ja die handleidingen kom ik ook tegen als ik ‘sagemcom 3890’ zoek in google, maar net als op het forum gemeld 3 jaar geleden lijkt er nog steeds geen fatsoenlijke uitgebreide handleiding te bestaan en is modem dichtgetimmerd (daarom staat modem hier ook in bridge om een eigen fatsoenlijke router te kunnen gebruiken)

                    Reageer


                    • #11
                      Bij mij staat hij ook in Bridge maar je kunt er toch in op 192.168.100.1

                      Onder My HomeBox kun je de dns server instellen

                      Bij normaal gebruik (zonder Bridge) wordt dit dan :

                      http://192.168.11.1/2.0/gui/#/mybox/dns/server

                      De interessante settings zijn te vinden onder :

                      http://192.168.100.1/2.0/gui/#/acces...ntrol/planning
                      Bijgevoegde bestanden
                      Laatst bewerkt door driepinter; 4 Dec 2022, 19:19.

                      Reageer


                      • #12
                        Dan hoop ik dat de topic starter dat ook kan, ik ga even niet in op de technische details van bridge.

                        Laat ik het het zo zeggen ik heb deze opties niet op mijn modem, maar zit in de beta fase. Dit heeft echter niets te maken met het probleem van de topic starter die gewoon een setting zou willen aanpassen.

                        Reageer


                        • #13
                          DNS settings aanpassen had dus niet het gewenste resultaat.
                          Ga mijn Asus router weer eens achter de Sagemcom modem hangen, met het modem in Bridge mode.
                          Benieuwd of het dan weer welk lukt om verbinding te maken.

                          Reageer


                          • #14
                            Vandaag de Sagemcom modem/router in Bridge mode gezet en mijn Asus router er weer achter gehangen.
                            En zie daar alles werkt weer zoals het was.
                            Mediaspeler die ook van het een op het andere moment niet meer bereikbaar was, net als sommige websites, is weer aanwezig.
                            Maar eens contact opnemen met de Helpdesk. Benieuwd waar ze mee gaan komen als oplossing van het probleem.
                            Zullen waarschijnlijk beginnen met Factory reset, maar die is al uitgevoerd.

                            Reageer


                            • #15
                              Probleem is delta en zelaand ip adressen zijn in blacklist. Google en cloudflare leve3 nineau is geblokkeerd door een spam, proxy etc.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X