Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Sagemcom F@ST 3890v3 geavanceerde instellingen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Sagemcom F@ST 3890v3 geavanceerde instellingen

    Ik heb sinds kort een nieuwe modem/router Sagemcom F@ST 3890v3 gekregen van Delta.
    Op zich een prima modem/router met gastennetwerk, 2.4G en 5G aan boord.

    Echter blijkt dat na een poosje aanmodderen dat er praktisch niets in te stellen valt aan deze modem/router.
    Hiervan is niets terug te vinden in een fatsoenlijke handleiding of instructie van Delta. Je moet er zelf maar achter zien te komen wat er niet kan met dit apparaat.
    Er is slechts een summiere installatie handleiding te downloaden. Maar een uitgebreide handleiding is er niet.
    Een elektrische tandenborstel heeft een betere handleiding......

    Ik wil mijn oude 2.4G router als access point toevoegen in mijn netwerk om deze op een goede locatie in huis te zetten. De DHCP server van de oude router zet ik uit.
    Daarbij wil ik de Sagemcom niet in bridge mode zetten omdat ik de nieuwe opties zoals gastennetwerk en 5G wel wil benutten.
    Daarbij wil ik dan 2.4G van de Sagemcom uitzetten en alleen 5G laten draaien.
    Op zich is dit wel gelukt maar voor mooi wil ik de oude router ook een vast IP -adres geven.

    Ik wil dus de IP-range van de nieuwe Sagemcom veranderen zodat ik de oude router buiten de range van de Sagemcom kan laten vallen.
    Maar helaas. De IP-range van de Sagemcom is niet aan te passen.
    Ook is het niet mogelijk om een vast IP-adres voor apparaten in mijn netwerk in de Sagemcom te alloceren.

    Er zou nieuwe Firmware voor de Sagemcom aankomen. Is het dan wel mogelijk om deze veranderingen door te voeren?

    Nogmaals; iets meer informatie van Delta zou wel op zijn plaats zijn.....

  • #2
    Ik wil mezelf wel aansluiten bij deze melding, is totaal geen enkele 'technische' informatie te vinden hoe e.e.a in te stellen, de informatie die je kunt vinden is niet up to date.

    Ik begrijp dat je een standaard instelling wil hebben waar je 95% van de gebruikers tevreden mee wil houden maar er zijn ook mensen die meer willen met hun verbinding. Het is allemaal geen rocket sience en gebaseerd op open standaarden...

    Kost mij in ieder geval een hoop tijd zaken uit te zoeken... Ik kom van xs4all en daar was het enigzins eenvoudiger...


    Reageer


    • #3
      Je kritiek op het dichtgetimmerde modem is terecht, maar je uitdaging met het AccessPoint is eenvoudig op te lossen.

      Stukje uit een vorige thread over iemand die op het Sagemcom modem een oude router aan wilde sluiten als AP:

      Het modem heeft IP adres 192.168.11.1 met subnet masker 255.255.255.0 en dat betekent dat de gehele beschikbare reeks IP adressen voor dit subnet loopt van 192.168.11.2 tot 192.168.11.254. Minus de DHCP pool levert dat op dat je 192.168.11.2 tot en met 192.168.11.10 kunt gebruiken om apparaten een vast IP adres te geven.

      Je zou dus het IP subnet van je router aan kunnen passen ipv dat van je modem en zo de boel eenvoudig werkend kunnen krijgen.
      Laatst bewerkt door ejanse; 9 Nov 2019, 22:54.
      Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door ejanse Bekijk bericht
        Je zou dus het IP subnet van je router aan kunnen passen ipv dat van je modem en zo de boel eenvoudig werkend kunnen krijgen.
        het subnet-mask moet 255.255.255.0 blijven.
        het lokale ip-adres kun je instellen op bijv. 192.168.11.2
        de gateway moet gelijk zijn aan het lan-ip-adres van de Sagemcom, dus 192.168.11.1

        Reageer


        • #5
          Voor de volledigheid hier een link naar het betreffende topic, daar staat een hoop extra info over je uitdaging:

          https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...n-beeld-actief
          Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

          Reageer


          • #6
            Bedankt ejanse. IS gelukt met de vaste IP-adressen.
            192.168.11.2 tot en met 192.168.11.1 gebruikt. Werkt prima nu.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X