Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gaat de kabel in Zeeland verdwijnen nu glasvezel wordt aangelegd?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Gaat de kabel in Zeeland verdwijnen nu glasvezel wordt aangelegd?

    Dat is toch eigenlijk wel een klein puntje :

    De diensten internet, tv en bellen blijven zowel via de kabel en via glasvezel beschikbaar.
    Bij nieuwe abonnementen kun je alleen voor een glasvezelabonnement kiezen zodra dit beschikbaar is op jouw adres.



    Dus steken éénmaal de groene sprieten voor de woning uit de stoep dan kun je niet meer kiezen voor kabel.

    Of je verhuist naar een woning waar glasvezel is aangelegd dan kun je geen kabel meer nemen.

    Bron
    Laatst bewerkt door driepinter; 22 May 2022, 08:59.

  • #2
    Ze kunnen het toch niet alle twee blijven aanbieden? Dubbele kosten voor hun en 1 x inkomsten? Kan niet uit.

    Reageer


    • #3
      Zou dit ook voor Caiway gelden? In het vroegere Caiway gebied ligt ook nog overal coax.

      Reageer


      • #4
        ik heb nog wel dit gelezen


        Op bedrijventerreinen en bij nieuwbouwwoningen wordt al glasvezel aangelegd door Delta. "Nu gaan we glasvezel ook naar bestaande woningen aanleggen", zegt directeur Marco Visser. Delta zegt dat glasvezel het meest toekomstbestendig is.
        <p>Glasvezel is gemaakt van dunne glasvezels die zo dik zijn als een haar. Het signaal wordt doorgegeven via licht. Bij een coaxkabel wordt het signaal door middel van stroomimpulsen doorgegeven, dat is langzamer dan glasvezel.</p>
        Ook KPN liet eerder weten de komende twee jaar fors te willen investeren in de uitbreiding van het glasvezelnetwerk. Voor 2022 wil het bedrijf de snelle internetverbinding bij 50.000 Zeeuwse huishoudens aanleggen.
        Internet via de kabel gaat niet verdwijnen. Consumenten hebben nu de keus voor een abonnement tussen het nieuwe glasvezelnetwerk of de kabel. Prijzen worden later bekend gemaakt.

        Reageer


        • #5
          Op deze manier verlies je de keuzevrijheid en wordt toch in feite de kabel langzaam uitgefaseerd.

          Reageer


          • #6
            Dit zal niet gebeuren , ik probeer al een half jaar glasvezel te krijgen , maar ze leggen het niet aan in een flat dus het zal wel blijven bestaan.
            Maar tot mijn verbazing kreeg ik een aanbieding van kpn die dit wel kan ????? Dus Delta doe er wat aan

            Reageer


            • #7
              Ik zou wel de glasvezel aansluiting van KPN laten aanleggen hoor Rippertje.

              Reageer


              • #8
                Dat denk ik ook . maar waarom neemt de Kpn wel de moeite om het aan te leggen ?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Rippertje Bekijk bericht
                  Dat denk ik ook . maar waarom neemt de Kpn wel de moeite om het aan te leggen ?
                  De huidige verbinding van de Kpn is zo traag dat je het niet eens kan verkopen ADSL bedoel ik en dan zeker in de polder daar is 4g op je mobiel nog sneller

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                    Dat is toch eigenlijk wel een klein puntje :

                    De diensten internet, tv en bellen blijven zowel via de kabel en via glasvezel beschikbaar.
                    Bij nieuwe abonnementen kun je alleen voor een glasvezelabonnement kiezen zodra dit beschikbaar is op jouw adres.



                    Dus steken éénmaal de groene sprieten voor de woning uit de stoep dan kun je niet meer kiezen voor kabel.

                    Of je verhuist naar een woning waar glasvezel is aangelegd dan kun je geen kabel meer nemen.

                    Bron
                    Gek he, en iedereen verklaard mij voor gek! De coax gaat verdwijnen als keuze. En dat netwerk laten ze niet liggen als oud vuil, mark my words, Ziggo gaat dat overnemen ( nee ik heb geen bron, maar een alternatief zie ik ook niet). Hier vlak bij mijn woonplaats gaat Delta graven in een Ziggogebied, daar blijft Ziggo op de kabel. Dat is anders dan voorheen!

                    In de Caiwaygebieden gaat coax ook stoppen, dat wisten helpdeskmedewerkers mij vorig jaar te melden toen ik naar Delta ging. En dat was niet een en dezelfde medewerker die met die opmerking kwam.

                    Twee netwerken met dezelfde diensten onderhouden is veel te prijzig.
                    Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 May 2022, 14:07.

                    Reageer


                    • #11
                      Zou Ziggo echt interesse hebben? In het Caiway gebied is echt niet ieder coax netwerk opgewaardeerd.
                      In het voormalige Rekam gebied zijn er zelfs nog hrle wijken met een antiek rijgsysteem. Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo daar op zit te wachten.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                        Gek he, en iedereen verklaard mij voor gek! De coax gaat verdwijnen als keuze. En dat netwerk laten ze niet liggen als oud vuil, mark my words, Ziggo gaat dat overnemen ( nee ik heb geen bron, maar een alternatief zie ik ook niet). Hier vlak bij mijn woonplaats gaat Delta graven in een Ziggogebied, daar blijft Ziggo op de kabel. Dat is anders dan voorheen!

                        In de Caiwaygebieden gaat coax ook stoppen, dat wisten helpdeskmedewerkers mij vorig jaar te melden toen ik naar Delta ging. En dat was niet een en dezelfde medewerker die met die opmerking kwam.

                        Twee netwerken met dezelfde diensten onderhouden is veel te prijzig.
                        Aanname's, aanname's en nogmaals aanname's.

                        Vóórdat alle huidige coaxgebruikers in alle (vaak kleine) dorps/woonkernen aan de beurt zijn om überhaupt te kúnnen switchen naar glasvezel, moet er nog heel wat water door de Schelde stromen. Dat duurt nog járen.
                        Het verplichten van coaxgebruikers om naar glasvezel over te stappen, zal ook nog wel wat voeten in aarde hebben.
                        Laatst bewerkt door Rinus; 22 May 2022, 15:41.
                        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Rippertje Bekijk bericht
                          Dit zal niet gebeuren , ik probeer al een half jaar glasvezel te krijgen , maar ze leggen het niet aan in een flat dus het zal wel blijven bestaan.
                          Hier liggen wel de groene glasvezelsprieten van Delta boven de grond bij de (huur)flatingangen.
                          Gebundeld in bosjes van 4 stuks.
                          Nog geen brief over aansluiting gehad (ik hoef het voorlopig niet ook), maar die sprieten steken toch niet voor de sier uit de grond?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht

                            Aanname's, aanname's en nogmaals aanname's.

                            Vóórdat alle huidige coaxgebruikers in alle (vaak kleine) dorps/woonkernen aan de beurt zijn om überhaupt te kúnnen switchen naar glasvezel, moet er nog heel wat water door de Schelde stromen. Dat duurt nog járen.
                            Het verplichten van coaxgebruikers om naar glasvezel over te stappen, zal ook nog wel wat voeten in aarde hebben.
                            Eerder dan jij door hebt. Men kan gewoon op moment X de handel verkopen en dan zal een ieder die nog niet op glasvezel zit Ziggo krijgen als provider.
                            Ze gaan echt niet tot de allerlaatste wachten!

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Rinus

                              Dream on...
                              Ik vertel wellicht iets wat men hier niet wil horen. Maar er zijn maar twee opties. Coax uit zetten en desinvesteren of verkopen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X