Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IPv6 op glasvezelnetwerk DELTA?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Andere eigenaar = andere geografische locatie/gebruik. Dat kan inderdaad van invloed zijn op het toelaten van bezoekers op een website of de oude e-mail reputatie van het ip adres zelf.

    https://flowmailer.com/artikel/dedicated-ips
    Veel websites zoals de NPO hebben een geofence wanwege TV rechten. Waarom kopen ze IP v4 adressen op ipv dat geld te investeren in ip v6?

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht
      Waarom kopen ze IP v4 adressen op ipv dat geld te investeren in ip v6?
      Dat is een hele goede vraag. Zoals altijd gaat vooruitgang gepaard met starheid en tegenwerking. IPv4 is zo oud als de weg naar internet. Achter de schermen wordt er zeker al gebruik gemaakt van IPv6, maar van die 35% (ISP's en andere commerciële bedrijven) zijn het de ISP's die de het gebruik van IPv6 voor de grote massa tegengaan. Immers, als je van A naar B rechtstreeks kunt afleggen zonder tussenkomst van een ISP (IPv6) valt er voor die groep een stuk van hun huidige verdienmodel af.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 5 May 2022, 13:44.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        Dat is een hele goede vraag. Zoals altijd gaat vooruitgang gepaard met starheid en tegenwerking. IPv4 is zo oud als de weg naar internet. Achter de schermen wordt er zeker al gebruik gemaakt van IPv6, maar van die 35% (ISP's en andere commerciële bedrijven) zijn het de ISP's die de het gebruik van IPv6 voor de grote massa tegengaan. Immers, als je van A naar B rechtstreeks kunt afleggen zonder tussenkomst van een ISP (IPv6) valt er voor die groep een stuk van hun huidige verdienmodel af.
        Kabouter: Je bent een onuitputtelijke bron van informatie en kennis! Dank!

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Dat is een hele goede vraag. Zoals altijd gaat vooruitgang gepaard met starheid en tegenwerking. IPv4 is zo oud als de weg naar internet. Achter de schermen wordt er zeker al gebruik gemaakt van IPv6, maar van die 35% (ISP's en andere commerciële bedrijven) zijn het de ISP's die de het gebruik van IPv6 voor de grote massa tegengaan. Immers, als je van A naar B rechtstreeks kunt afleggen zonder tussenkomst van een ISP (IPv6) valt er voor die groep een stuk van hun huidige verdienmodel af.
          Ik weet bij het COAX netwerk zij flinke stappen hebben gezet om IPv6 te implementeren. Het verbaast mij dan ook de backwards redenering om dan maar voor veel geld restjes v4 ipadressen over te kopen, waar je op veel sites problemen mee krijgt omdat er een geo block op zit. Dan zou ik zeggen, gebruik de kennis die je reeds heb opgedaan bij het coax netwerk en zorg voor een nette ipv6 implementatie op het glasvezelnetwerk.

          Het is jammer dat hier nauwelijks tekst en uitleg komt van een DELTA medewerker.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht

            Ik weet bij het COAX netwerk zij flinke stappen hebben gezet om IPv6 te implementeren. Het verbaast mij dan ook de backwards redenering om dan maar voor veel geld restjes v4 ipadressen over te kopen, waar je op veel sites problemen mee krijgt omdat er een geo block op zit. Dan zou ik zeggen, gebruik de kennis die je reeds heb opgedaan bij het coax netwerk en zorg voor een nette ipv6 implementatie op het glasvezelnetwerk.

            Het is jammer dat hier nauwelijks tekst en uitleg komt van een DELTA medewerker.
            Wat is het grote pluspunt voor 'gewone' gebruikers die alleen browsen, mailen en tv kijken? Het is zeer spannend en nuttig voor de techneuten en de beheerders, maar voor Jan Modaal?

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht
              Het verbaast mij dan ook de backwards redenering om dan maar voor veel geld restjes v4 ipadressen over te kopen, waar je op veel sites problemen mee krijgt omdat er een geo block op zit
              Volgens mij gaat het niet alleen om de site (/domein), maar ook om de gebruiker die een dergelijk IP adres gebruikt (bijvoorbeeld als je een eigen modem met vast ipadres gebruikt). Op basis van dat adres kan je de toegang tot een site worden geweigerd.
              Probleem wordt echter groter als je met een dergelijk ip-adres een mailserver actief hebt. Ontvangen van mail is geen probleem, het uitsturen is dat zeker wel. Werd het ip adres eerder gebruikt door spamserver of dubieuze site, dan moet de wereldwijde 'reputatie' van het ip adres opnieuw worden opgebouwd. Dat kan een langduring proces zijn omdat het eerst uit allerlei wereldwijde blacklists moet worden verwijderd.
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 May 2022, 10:27.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                Wat is het grote pluspunt voor 'gewone' gebruikers die alleen browsen, mailen en tv kijken?
                Een dingetje kan zijn de gegevensbeveiliging op ip-nivo. Vooralsnog niet om gelijk in de stress te springen als je ipv4 werkt. Het kan altijd beter; die tendens is nu eenmaal ingezet.

                Vooralsnog zit het grootste gevaar tussen stoel en toetsenbord
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 May 2022, 10:44.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht

                  Ik weet bij het COAX netwerk zij flinke stappen hebben gezet om IPv6 te implementeren. Het verbaast mij dan ook de backwards redenering om dan maar voor veel geld restjes v4 ipadressen over te kopen, waar je op veel sites problemen mee krijgt omdat er een geo block op zit. Dan zou ik zeggen, gebruik de kennis die je reeds heb opgedaan bij het coax netwerk en zorg voor een nette ipv6 implementatie op het glasvezelnetwerk.

                  Het is jammer dat hier nauwelijks tekst en uitleg komt van een DELTA medewerker.
                  Het zou een goede aanvulling zijn wanneer Delta hier op het forum eens zou uitleggen welke stappen er nog te gaan zijn.
                  Ik heb begrepen dat men wel degelijk stappen aan het zetten is, echter dat die geen proces is van even een schakelaar om.
                  Voor hetzelfde geldt willen ze eerst XGPON helemaal afronden en dan de stap naar Ipv6 (waar dan wel al het een en ander voor in de steigers staat).

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                    Het zou een goede aanvulling zijn wanneer Delta hier op het forum eens zou uitleggen welke stappen er nog te gaan zijn.
                    Ik heb begrepen dat men wel degelijk stappen aan het zetten is, echter dat die geen proces is van even een schakelaar om.
                    Voor hetzelfde geldt willen ze eerst XGPON helemaal afronden en dan de stap naar Ipv6 (waar dan wel al het een en ander voor in de steigers staat).
                    Ik zou zeggen stuur Truus de mier op stap En de middelste knop voor jouw ,je weet hem te vinden tussen Citeer .en vind ik leuk

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Wat is het grote pluspunt voor 'gewone' gebruikers die alleen browsen, mailen en tv kijken? Het is zeer spannend en nuttig voor de techneuten en de beheerders, maar voor Jan Modaal?
                      Ja, eigenlijk is een 56k modem ook wel voldoende om te mailen. En waarom rijden we in een auto dat 200 km kan terwijl 50 dik voldoende is. Gaat mij om het belang om met de tijd mee te gaan en te innoveren. Stilstand is achteruitgang.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht

                        Ja, eigenlijk is een 56k modem ook wel voldoende om te mailen. En waarom rijden we in een auto dat 200 km kan terwijl 50 dik voldoende is. Gaat mij om het belang om met de tijd mee te gaan en te innoveren. Stilstand is achteruitgang.
                        Duidelijk. Het is nieuw en daarom goed. Belachelijk maken van een redelijke vraag is ook ok. Genoteerd....
                        Laatst bewerkt door Koeba; 10 May 2022, 17:44.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                          Wat is het grote pluspunt voor 'gewone' gebruikers die alleen browsen, mailen en tv kijken? Het is zeer spannend en nuttig voor de techneuten en de beheerders, maar voor Jan Modaal?
                          100% mee eens.
                          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                          Reageer


                          • #28
                            Flink balen dat Delta geen IPv6 heeft, ik heb helaas mijn XGPON-aanvraag moeten annuleren hierom. Dit is voor mij echt een deal-breaker...

                            Hoop echt dat ze er snel mee komen, ik hou het in de gaten....

                            Reageer


                            • #29
                              Geen IPv6 op glasvezel voor 2024 bij Delta dus :

                              [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie - Internet en hosting - GoT (tweakers.net)

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                                Afgang, al moet ik zeggen in mis het persoonlijk niet. Niemand kan me uitleggen wat ik mis wanneer ik op Ipv4 zit als particulier.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X