Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel besteld, wat voor configuratie komt er in huis?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezel besteld, wat voor configuratie komt er in huis?

    Vandaag glasvezelabonnement (1000 mbps) besteld.
    Bij mij is recent de huisaansluiting van het glasvezelpunt gemaakt, de aansluitdoos zit in de woonkamer, naast de huidige (coax) doos van Delta. Het huidige modem en de coax verbinding naar de tv (Humax staat er nu tussen) zal verdwijnen neem ik aan?

    Ik ben benieuwd hoe de configuratie in huis eruit gaat zien. Er komt uiteraard een nieuw modem, bij de glasvezel-aansluitdoos in de woonkamer? Heeft dat glasvezelmodem (net als mijn modem nu) een eigen 5G wifi signaal en 4 UTP poorten? En hoe gaat de verbinding van dat modem naar de tv (die zo'n 10 meter van die aansluiting staat)? En de Humax (staat nu onder de tv) moet weg, in de plaats daarvan komt dan neem ik aan het kastje van Delta Interactieve tv, en deze komt bij de tv te staan en wordt daarop aangesloten middels HDMI? En dat kastje van de Interactieve tv is dan middels een UTP-netwerkkabel op het modem aangesloten, zoiets?

    Excuses voor de misschien domme vragen, maar voor mij is deze opstelling helemaal nieuw. Ik doe al jaren met de (coax) Humax en heb de Interactieve tv nooit gehad. Ik ben gewoon benieuwd waar alles moet staan (wat bij het Delta aansluitpunt en wat bij tv) en met welke kabels alles onderling wordt verbonden.
    Laatst bewerkt door JDN; 9 Dec 2021, 22:47.

  • #2
    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...isie-utp-kabel

    Reageer


    • #3
      Je krijgt dit type glasvezelmodem :

      handleiding_delta_glasvezel.pdf

      Glasvezel Activeren
      Laatst bewerkt door driepinter; 10 Dec 2021, 08:24.

      Reageer


      • #4
        Dank allebei, hier kom ik in mijn voorbereiding zeker verder mee.

        Reageer


        • #5
          Op het forum heb ik ondertussen een aantal topics gelezen over de DIT, waartoe ik nu verplicht word door mijn overstap naar glasvezel (mijn Humax mag naar de rommelmarkt vermoed ik).
          En ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje schrik van die berichten. Ik dacht dat DIT inmiddels wel volwassen was, maar als het klopt wat ik lees ga ik er qua mogelijkheden op een aantal (voor mij) belangrijke punten toch wel erg op achteruit ten opzicht van de Humax.

          Een favorietenlijst is niet mogelijk (of toch wel, of een beetje wel, dat wordt me niet helemaal duidelijk) en doorspoelen (reclame) van een gepauzeerd of opgenomen programma is niet mogelijk?! Ook extra opnametijd opgeven bij het opnemen van een programma (want dat loopt altijd uit) kan niet?!

          Heel praktisch: mijn Humax gaat nu 's-nachts in standby en start elke morgen automatisch op met RTL-4 (hoe ik die de avond ervoor ook achterliet). Elke morgen voordat ik naar mijn werk ga kan ik de Humax dan even terugspoelen naar 7:00 om het RTL Nieuws vanaf het begin (zonder reclame vooraf) te zien. Dat gemak ga ik bij DIT missen vrees ik.

          Poeh... ik kan mijn order nog annuleren... ga er toch nog eens serieus over nadenken.
          Laatst bewerkt door JDN; 10 Dec 2021, 20:24.

          Reageer


          • #6
            JDN kun je de smartcard op naam van een vriend zetten, die ook bij DELTA zit? Dat kost je vriend niets en dan kun je intussen rustig DIT uitproberen zonder je Humax te moeten missen.

            Reageer


            • #7
              Wat heb ik eraan om mijn smartcard op iemand anders naam te zetten? Bij de overschakeling naar glasvezel wordt de coax op mijn adres afgesloten verwacht ik, en heb ik niets meer aan de Humax, of de smartcard nu op mijn naam staat of niet.

              Ik had de ijdele hoop dat er iemand zou reageren met: de tekortkomingen van DIT die je haalt uit berichten op het forum zijn achterhaald en alles wat met de Humax kan, kan inmiddels ook met DIT. Maar ik vrees het ergste...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
                En ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje schrik van die berichten. Ik dacht dat DIT inmiddels wel volwassen was, maar als het klopt wat ik lees ga ik er qua mogelijkheden op een aantal (voor mij) belangrijke punten toch wel erg op achteruit ten opzicht van de Humax.
                Niet alles is zo zwart/wit maar het is inderdaad handig als je op de hoogte bent van in's en out's voordat je aan een nieuw avontuur begint. Aan de andere kant zijn er legio abonnees die prima tevreden zijn met glasvezel (of ze hebben dit forum nog niet gevonden).
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 11 Dec 2021, 11:15.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
                  Op het forum heb ik ondertussen een aantal topics gelezen over de DIT, waartoe ik nu verplicht word door mijn overstap naar glasvezel (mijn Humax mag naar de rommelmarkt vermoed ik).
                  En ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje schrik van die berichten. Ik dacht dat DIT inmiddels wel volwassen was, maar als het klopt wat ik lees ga ik er qua mogelijkheden op een aantal (voor mij) belangrijke punten toch wel erg op achteruit ten opzicht van de Humax.

                  Een favorietenlijst is niet mogelijk (of toch wel, of een beetje wel, dat wordt me niet helemaal duidelijk) en doorspoelen (reclame) van een gepauzeerd of opgenomen programma is niet mogelijk?! Ook extra opnametijd opgeven bij het opnemen van een programma (want dat loopt altijd uit) kan niet?!

                  Heel praktisch: mijn Humax gaat nu 's-nachts in standby en start elke morgen automatisch op met RTL-4 (hoe ik die de avond ervoor ook achterliet). Elke morgen voordat ik naar mijn werk ga kan ik de Humax dan even terugspoelen naar 7:00 om het RTL Nieuws vanaf het begin (zonder reclame vooraf) te zien. Dat gemak ga ik bij DIT missen vrees ik.

                  Poeh... ik kan mijn order nog annuleren... ga er toch nog eens serieus over nadenken.
                  Ik ben superblij met DIT. Dolby komt er aan en verder prima. Het enige minpunt is opnames die je niet kan doorspoelen.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
                    Wat heb ik eraan om mijn smartcard op iemand anders naam te zetten? Bij de overschakeling naar glasvezel wordt de coax op mijn adres afgesloten verwacht ik[…]
                    De coax is hier nog altijd niet afgesloten en ook van anderen hoor ik dat deze workaround vooralsnog werkt. Ooit zal het misschien wel gebeuren.

                    Reageer


                    • #11
                      Dus Dolby staat toch in de startblokken? Bron:twee berichten hierboven.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Basboer Bekijk bericht
                        Dus Dolby staat toch in de startblokken? Bron:twee berichten hierboven.
                        Kun je even ophouden met je domme geouwehoer! Het is niet eens on topic.

                        Je loopt al langer op het forum mee en je weet dus als geen ander dat de bron een medewerker van Delta is die ons heeft verzekerd dat dit in de finale fase zit. Wanneer de uitrol is kon hij niet aangeven en daarin geef ik hem gelijk.
                        Er zijn personen die data en tijdstippen oeverloos herhalen wanneer ze niet blijken te kloppen en daar kunnen we bij optellen personen die nogal irritant opereren op dit forum en anderen zaken in de schoenen proberen te schuiven.
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 11 Dec 2021, 18:03.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

                          De coax is hier nog altijd niet afgesloten en ook van anderen hoor ik dat deze workaround vooralsnog werkt. Ooit zal het misschien wel gebeuren.
                          Dit biedt dan zeker nog enige hoop. Humax op HDMI1, DIT op HDMI2; dan is de overgang niet al te drastisch. De COAX zal zeker op termijn verdwijnen, misschien wel even onverwachts als toen ze de stekker een tijdje terug uit de analoge radio trokken.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X