Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Portforwarding FAST3890V3_DELTA-SIP_sw05.76.9.7k-3 werkt niet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Portforwarding FAST3890V3_DELTA-SIP_sw05.76.9.7k-3 werkt niet

    Beste,

    Kan er iemand mij helpen? Heb al een andere topic gezien hiervan, maar vind geen oplossing zonder in bridge mode te zetten.
    De situatie is dat ik een camera systeem heb geïnstalleerd een aantal jaar geleden en aangesloten op netwerk (KPN), dit werkte perfect.
    De eigenaar is overgeschakeld naar DELTA en had van in het begin modem gekregen die in bridge mode stond. Dit gaf veel problemen voor eigenaar zijn netwerk.
    Delta heeft dan blijkbaar die bridge mode afgezet. (De modem mag niet meer in bridge mode geplaatst worden)
    Erna heb ik het camera systeem aangepast om te werken op DELTA modem (Port forwarding, ip,default gateway, etc).
    Probleem is dat ik geen respons krijg op de portforwarding die ingesteld is in modem(zie foto) en recorder(tcp:8010, udp:8011, http:8012, https:8013) Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: portforwarding delta.PNG
Bekeken: 554
Grootte: 8,8 Kb
ID: 206865
    Ik heb zelf al contact gehad met helpdesk van DELTA maar zij kunnen mij blijkbaar niet helpen.

    Ik ben ten einde raad.

    Met vriendelijke groeten.

  • #2
    Ten eerste moet je goed weten wat je doet als jet het delta modem in bridge mode hebt staan aagezien je het apparaat er achter direct aan het openbare internet adres hangt. Het kan wel handig zijn als je een eigen router/firewall er aan hebt hangen. (Maar dat is al uitgeschakeld zo te lezen)

    Ik zou verwachten dat je bij external host er het openbare internet wordt ingevuld, dit is echter wel een dynamisch ip adres en kan bij zeelandnet veranderen. Ik zou ook geen udp en http verbindingen toelaten naar je eigen netwerk en zeker weten dat je camera systeem goed beveiligd en up-to-date is.

    Zelf heb ik modem in bridge mode staan dus kan het niet naspelen maar het openbare ip adres zou onder “My HomeBox - Network - Public IPv4 Address” moeten staan.

    Succes!

    Kleine aanvulling:
    Je camera devices hangen wel direct aan het Sagemcom modem of met een switch? Als er nog een extra router tussen zit gaat het iig niet werken en maak je het nodeloos ingewikkeld.
    Laatst bewerkt door reddwarf; 30 Oct 2021, 17:20.

    Reageer


    • #3
      Je zou kunnen proberen om External host leeg te laten.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fredjethehulk Bekijk bericht
        Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: portforwarding delta.PNG Bekeken: 147 Grootte: 8,8 Kb ID: 206865
        Fred, weet niet of die camera ook vanaf buiten te bereiken moet zijn, maar zoals ik het zou doen (heb nog geen camera):

        * External host: het ip adres dat je modem/router van Zeelandnet heeft gekregen (klop in de Google balk in 'what is my ip', zonder ' ' < enter> - het publieke ip adres)

        * Internal host: het netwerk ip adres van de camera (of leeg laten)

        * External port: de poort die je op je router/modem wilt gebruiken om te forwarden naar de poort van je camera (dat wordt dan <je publieke ip-adres>:<poortnummer>). Ik zou zelf eerst poort 80 proberen (weet je zeker dat er geen ander verkeer wordt gehinderd) en als dat niet werkt een ander poortnummer, en daarna evt een poort in de range van 8010-8013.Onderstaande is gebruik gemaakt van poort 80. Als het werkt kun je dit altijd wijzigen naar een ip adres in de range 8010-8013.

        * Internal port: de poort waarop je camera bereikbaar is op je interne netwerk (in te stellen in de setup van de camera).

        Kijk in ieder geval of de camera via een computer in je interne netwerk te bereiken is @ http://192.168.11.15:80

        Voorbeeld bij gebruik van een browser van buiten je netwerk
        http://<je externe ipadres>:80 verwijst naar intern 192.168.11.15 poort 80
        Je kunt dat controleren op de browser van je mobiel en zonder wifi verbinding (wordt dan gebruik gemaakt van de externe data van je belprovider, dus buiten je netwerk).

        Houd er wel rekening mee dat een browser/AV guard kan gaan klagen dat het een http:// adres is ipv een https://
        In dat geval gewoon accepteren.

        Mocht je camera gebruik maken van een dynamisch ip adres (DHCP), dan kun je die info terugvinden in de setup van de camera. Geldt ook voor het oude, vaste ip adres dat in de KPN setup is gebruikt. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de camera. Ik zou altijd kiezen voor een vast ip adres omdat op je router dat als intern ip adres van je camera is ingesteld.

        Je kun een voorbeeld lezen @
        https://blog.camcloud.com/best-tips-...our-ip-camera/
        https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-7...e-modem-524592

        Voor zover bekend blokkeert Zeelandnet geen poorten (sjappo!). Mocht je een poortnummer kiezen dat niet werkt, probeer dan eerst een ander poortnummer of check je modem/router of daar als standaard al poorten staan gedefinieerd.

        Succes, moet zeker gaan lukken!
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 31 Oct 2021, 12:39.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X