Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Welke snelheid mag je verwachten met een 1000/100 Mbps (coax) abo?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Welke snelheid mag je verwachten met een 1000/100 Mbps (coax) abo?

    Verhaal:
    Pc rechtstreeks aangesloten met een cat5a kabel
    Laptop rechtstreeks aangesloten met een cat6a kabel
    De download snelheden geven op zowel de pc als de laptop een wisselend beeld van pakweg tussen de 600 en 800 Mbps gemeten met de speedtest van delta zelf.
    De pc de afgelopen week gemeten met de speedtest van Ookla en daarvan is de hoogst gemeten waarde 641 Mbps.

    Zijn dat redelijke getallen die zou mogen verwachten van een 1000/100 Mbps (coax) abo?
    opm: upload is trouwens altijd stabiel op 100 Mbps

    Modem: Sagemcom CS 50001 Model: F@st 3890V3 Delta.

    Heb het hele verhaal doorgenomen met de helpdesk en uiteindelijk sturen ze een monteur. Bij het maken van een afspraak lees ik dat ik moet betalen als het toch aan mij ligt.
    Vandaar de vraag of die waardes "normaal" zijn.




  • #2
    Wat zit er allemaal tussen van apparatuur, zoals switches, routers? Heb je dezelfde metingen als je direct je pc op het modem aansluit, zo gaat de monteur namelijk ook meten.

    Ik haal circa 930 Mbps met 1 Gbps verbinding wat ongeveer de max is van 1 Gb ethernet

    Reageer


    • #3
      Ze hanteren deze tabel :

      Wat kun je verwachten aan internetsnelheid bij DELTA? | DELTA Fiber Nederland BV

      Dus minimaal 500Mbps en normaal 900Mbps

      Reageer


      • #4
        Bij de speedtest van Ookla kan je een andere provider kiezen voor de test, maar ik neem aan dat je altijd dezelfde kies voor de vergelijkingen.
        Ik kies altijd 'Delta Fiber' of 'Delta Middelburg'.

        Ik weet niet of het een goede vergelijking is, maar qua techniek denk ik wel: ik heb 300 Mbps abonnement en die is altijd 300 Mbps gemeten (of 299 ). Zelf via wifi en wifipunten Deco M5. Zelfde modem als Anton.
        Lijkt erop dat iets niet goed bij je is.

        Reageer


        • #5
          ik vind fast.com erg leuk

          Reageer


          • #6
            Normaal betekent mijns inziens in de meeste gevallen. Dus Anton zou meestal 900 Mbps moeten hebben lijkt mij.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door erikreijn Bekijk bericht
              Normaal betekent mijns inziens in de meeste gevallen. Dus Anton zou meestal 900 Mbps moeten hebben lijkt mij.
              Nee altijd. Het modem al een keer een half uur van het stroomnet gehaald?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                Nee altijd. Het modem al een keer een half uur van het stroomnet gehaald?
                Altijd? Dus er mag nooit een dipje of storinkje zijn dan? Of snap ik niet wat altijd betekent?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door erikreijn Bekijk bericht
                  Bij de speedtest van Ookla kan je een andere provider kiezen voor de test, maar ik neem aan dat je altijd dezelfde kies voor de vergelijkingen.
                  Ik kies altijd 'Delta Fiber' of 'Delta Middelburg'.

                  Ik weet niet of het een goede vergelijking is, maar qua techniek denk ik wel: ik heb 300 Mbps abonnement en die is altijd 300 Mbps gemeten (of 299 ). Zelf via wifi en wifipunten Deco M5. Zelfde modem als Anton.
                  Lijkt erop dat iets niet goed bij je is.
                  Wees blij. Ik heb 400/100 en mag soms blij zijn met 200 download, wel altijd minimaal 96 up. Via wifi zonder extra deco punten, want die zouden alleen bereik vergroten en niets met snelheid te maken hebben. N.B. meting op tablet op ca 5-6 meter van touter/modem.
                  Laatst bewerkt door cschults; 22 Oct 2021, 14:31.

                  Reageer


                  • #10
                    Vervolg.. Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een vaste aansluiting. (geen wifi) Speedtest verbinding is altijd met de delta server.

                    Modem een half uur stroomloos gezet. Na opstart een test gedaan (modem in bridge, eigen router en 2 switches, geen andere huisgenoten die internet gebruiken) Ookla 545 Delta 715.
                    Rechtstreeks aangesloten (krijg wel een ander ip nummer) Ookla 554 Delta 826

                    Waar ik bang voor ben (en dat heb ongetwijfeld te maken met vertrouwen) is dat de monteur zegt van uw snelheid ligt keurig tussen de 500 en de 900 en voldoet aan de norm, het ligt aan uw eigen systeem. Aub hier de rekening van 40 euro en het wordt automatisch verwerkt op de eerstvolgende nota. Hier zit ik dus niet op te wachten.

                    Ben trouwens geen die hard die het uiterste uit iets wil persen. Met de huidige snelheid kan ik best mee leven maar in mijn beleving is er iets niet goed, en daar heb ik wat moeite mee.

                    Reageer


                    • #11
                      Je zou eens wat dagen kunnen testen met speedtest.net:
                      https://www.speedtest.net/nl/

                      Op die website houden ze meteen bij wat er gemeten is, dan heb je meteen bewijs:
                      https://www.speedtest.net/nl/results

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
                        Je zou eens wat dagen kunnen testen met speedtest.net:
                        https://www.speedtest.net/nl/

                        Op die website houden ze meteen bij wat er gemeten is, dan heb je meteen bewijs:
                        https://www.speedtest.net/nl/results
                        ik denk dat wij dezelfde bedoelen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Anton100 Bekijk bericht
                          Vervolg.. Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een vaste aansluiting. (geen wifi) Speedtest verbinding is altijd met de delta server.

                          Modem een half uur stroomloos gezet. Na opstart een test gedaan (modem in bridge, eigen router en 2 switches, geen andere huisgenoten die internet gebruiken) Ookla 545 Delta 715.
                          Rechtstreeks aangesloten (krijg wel een ander ip nummer) Ookla 554 Delta 826

                          Waar ik bang voor ben (en dat heb ongetwijfeld te maken met vertrouwen) is dat de monteur zegt van uw snelheid ligt keurig tussen de 500 en de 900 en voldoet aan de norm, het ligt aan uw eigen systeem. Aub hier de rekening van 40 euro en het wordt automatisch verwerkt op de eerstvolgende nota. Hier zit ik dus niet op te wachten.

                          Ben trouwens geen die hard die het uiterste uit iets wil persen. Met de huidige snelheid kan ik best mee leven maar in mijn beleving is er iets niet goed, en daar heb ik wat moeite mee.
                          Direct op het modem aangesloten test zou zeker de 900 Mbps moeten halen, weet je zeker dat je laptop en gebruikte kabel het aankan?
                          Om zaken uit te sluiten en je eigen infrastructuur te testen zou je Openspeedtest kunnen gebruiken. https://openspeedtest.com

                          Reageer


                          • #14
                            Mijn snelheden in Tholen stad, down 720 up 86 delta is hier van op de hoogte, modem is al eens vervangen alles zonder resultaat. Pc direct op kabelmodem Cat 6 kabel. Snelheden moet ik eerlijkheidhave zeggen dat ze nog al eens varieren. Meer dan 880 down heb ik nog nooit gehad. Volgens mij moet dit beter kunnen.

                            Reageer


                            • #15
                              Update: Vandaag een monteur geweest om de snelheid te bekijken. Gelukkig was zijn meting hetzelfde als de mijne.
                              Modem, kabel en aansluiting vervangen. Helaas zonder resultaat. De snelheid blijft schommelen tussen de pakweg 600-800.
                              Het eea zal nu door Delta worden gemonitord. Wordt vervolgd.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X