Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ervaringen/tips overstappen tv en internet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ervaringen/tips overstappen tv en internet

    We hebben zo vaak last van storingen bij Delta dat we het echt helemaal beu zijn.
    Zijn er mensen die ervaring hebben en reeds overgestapt zijn met tv en internet?
    Ik kan er n.l. niet zo wijs uit worden wat een goed alternatief is omdat we hier alleen kabel hebben.

  • #2
    Dat is bij veel Deltaklanten het probleem. KPN timmert behoorlijk aan de weg en daarmee kun je ook TV kijken. Ik denk dat KPN op dit moment de enige concurrent is van Delta.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Kwek Bekijk bericht
      Ik denk dat KPN op dit moment de enige concurrent is van Delta.
      Zolang je nog geen glasvezel van KPN hebt ben je buiten Delta aangewezen op DSL van KPN. Maximale bandbreedte rond de 200/18Mbit max. Providers: Xs4all en Freedom (KPN).
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 29 Mar 2021, 01:41.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        Zolang je nog geen glasvezel van KPN hebt ben je buiten Delta aangewezen op DSL van KPN. Maximale bandbreedte rond de 200/18Mbit max. Providers: Xs4all en Freedom (KPN).
        Tot EQT KPN opkoopt is dit inderdaad zo, maar het tij zou ook kunnen keren.

        Mocht EQT KPN in handen krijgen, ligt een nauwe samenwerking tussen Delta Fiber en KPN voor de hand. Dat zou betekenen dat Delta en KPN niet meer elkaars concurrenten zijn als er bijvoorbeeld in stedelijke gebieden glasvezel de grond in gaat. Delta is vooral actief in buitengebieden, maar is ook wel eens actief in gebieden waar KPN ook plannen heeft. Eerder dit jaar zei Delta Fiber-directeur Marco Visser in een interview met het FD dat het samengaan van zijn bedrijf en KPN een voor de hand liggende optie is, mede omdat dat vertraging bij uitrol zou beperken. Die vertraging treedt bijvoorbeeld op als beide partijen op dezelfde plek glasvezel willen aanleggen.

        https://tweakers.net/nieuws/174520/z...n-met-kpn.html


        Reageer


        • #5
          Freedom TV kent toch ook enige beperkingen

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Robert Bekijk bericht
            We hebben zo vaak last van storingen bij Delta dat we het echt helemaal beu zijn.
            Kun je aangeven wat voor storingen dat zijn en wat Delta daar totnutoe aan heeft proberen te doen?

            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Freedom TV kent toch ook enige beperkingen
              Natuurlijk, iedere provider heeft zijn beperkingen.
              Freedom is een uitloper van Xs4all, dat na de overname door KPN zijn merknaam gaat verliezen (en daarmee ook haar principes mbt privacy, voor zover dat al niet is gebeurd). Ook hier levert KPN het externe netwerk, maar bestuurlijk hanteert Freedom de idealen en principes van het oude Xs4all. Voor de Freedommers is dat eigenlijk het belangrijkste.
              Het ontbreken van Discovery Channel, Discovery Showcase HD, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery (ID), Eurosport 1 en Eurosport 2 is voor hen een non-issue.
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 29 Mar 2021, 21:58.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Delta medewerker heeft gebeld en het probleem is voor nu weer opgelost.
                Overstappen kan wel maar dan gaat je snelheid een stuk naar beneden. Het is wachten op glasvezel.
                Bedankt.

                Reageer


                • #9
                  Wij hadden ook veel problemen met tv en internet van Zeelandnet/Delta
                  we waren het jaren geleden al flink beu
                  Zit nu al jaren bij KPN en ondanks dat koperdraadje weinig tot geen problemen meer.
                  Doe je ding en wees verstandig

                  Reageer


                  • #10
                    Hey Robert. Heb je al wat verschillende tips geprobeerd om het probleem misschien te voorkomen?

                    Hier zijn enkele links met tips die je misschien kan proberen om de verbinding sneller te maken
                    https://reviewify.nl/gids/wi-fi-sneller-maken/
                    https://www.highspeedinternet.com/re...0-simple-steps
                    We hebben zo vaak last van storingen bij Delta dat we het echt helemaal beu zijn. Zijn er mensen die ervaring hebben en reeds overgestapt zijn met tv en internet? Ik kan er n.l. niet zo wijs uit worden wat een goed alternatief is omdat we hier alleen kabel hebben.

                    Reageer


                    • #11
                      Het is nu vooral steeds tv. Afgelopen zondag 3 programma's niet kunnen zien en gisteravond was het weer. Misschien is er hier iemand die weet wat de oorzaak is, aan Delta heb je niet veel.
                      Het is een nieuw huis, 1 jaar oud, en dus alle aansluitingen zijn ook nieuw. Nieuwe tv met Ci module met smartcard rechtstreeks op de muur aangesloten met een monsterkabel.
                      Hier een filmpje van de storing: https://www.dropbox.com/s/lb81nuz4nv...20031.mp4?dl=0

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Robert Bekijk bericht
                        Het is nu vooral steeds tv. Afgelopen zondag 3 programma's niet kunnen zien en gisteravond was het weer. Misschien is er hier iemand die weet wat de oorzaak is, aan Delta heb je niet veel.
                        Het is een nieuw huis, 1 jaar oud, en dus alle aansluitingen zijn ook nieuw. Nieuwe tv met Ci module met smartcard rechtstreeks op de muur aangesloten met een monsterkabel.
                        Hier een filmpje van de storing: https://www.dropbox.com/s/lb81nuz4nv...20031.mp4?dl=0
                        Dit lijkt verdacht veel op 4G storing

                        Dus koop Kabel Keur producten

                        Verder zijn de signaalsterkte en signaalkwaliteit van belang.

                        De signaalsterkte kan iets van 58% zijn zolang de signaalkwaliteit maar iets van 98% is.
                        Laatst bewerkt door driepinter; 1 Apr 2021, 20:16.

                        Reageer


                        • #13
                          Driepinter bedankt voor je reactie.
                          Het zegt mij niet zoveel eerlijk gezegd want ik kan er geen wijs uit worden wat een 4G storing is. Ik dacht dat 4G voor internet of bellen is?
                          Kabelkeur producten kopen. Het is een nieuw huis en alles is aangelegd door een installatiebedrijf. Dan mag je er toch van uit gaan dat die goed materiaal gebruiken?
                          Wat betreft de signaal sterkte en signaal kwaliteit wat kan ik daar mee? Hoe weet ik wat de waardes zijn bij ons?

                          En verder was mij door Zeelandnet altijd verteld toen we nog analoge tv hadden dat het bij digitale tv was je hebt beeld of geen beeld. Slecht beeld bestond niet bij digitale tv.
                          Delta wil dan wel een monteur langs sturen op onze kosten. De storing is zo nu en dan dus ja als er dan een monteur komt op onze kosten dan zal je zien dat er net geen storing is.
                          Dus tja wat kan ik dan nu?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Robert Bekijk bericht
                            Driepinter bedankt voor je reactie.
                            Het zegt mij niet zoveel eerlijk gezegd want ik kan er geen wijs uit worden wat een 4G storing is. Ik dacht dat 4G voor internet of bellen is?
                            Klopt, het is dus storing van Mobiele telefoons en Zendmasten


                            Kabelkeur producten kopen. Het is een nieuw huis en alles is aangelegd door een installatiebedrijf. Dan mag je er toch van uit gaan dat die goed materiaal gebruiken?
                            Ja

                            Hoe weet ik wat de waardes zijn bij ons?
                            Die lees je af op de televisie of DVR


                            En verder was mij door Zeelandnet altijd verteld toen we nog analoge tv hadden dat het bij digitale tv was je hebt beeld of geen beeld. Slecht beeld bestond niet bij digitale tv.
                            Delta wil dan wel een monteur langs sturen op onze kosten. De storing is zo nu en dan dus ja als er dan een monteur komt op onze kosten dan zal je zien dat er net geen storing is.

                            Dus tja wat kan ik dan nu?
                            De monteur van Delta afwachten wat die zegt van jouw signaalwaarde(s)
                            Laatst bewerkt door driepinter; 1 Apr 2021, 20:24.

                            Reageer


                            • #15
                              Robert, als je problemen hebt willen we dit natuurlijk graag voor je oplossen. Kun je ons benaderen via de chat op onze klantenservice pagina? Dan kunnen we je direct verder helpen!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X