Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Sagemcom F@ST 3890V3 DELTA - Alternatieve DNS instellingen werken niet goed

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    In mijn eerdere reacties heb ik je aangegeven dat je dan met policies met gaan werken. Niets is 100% idiot proof, maar het handmatig fine-tunen van je netwerkcomponenten komt daar wel in de buurt.
    Dus je zegt dat ik het probleem (Domein blacklisten en traffic monitoren) enkel kan oplossen door een domein server neer te zetten, en alle machines in m'n domein daarmee te laten verbinden? Dat dit niet op te lossen is met m'n huidige Delta router instellingen en een alternatieve DNS server in de cloud?

    Graag hoor ik ook een reactie van Delta zelf - kan dit niet met enkel de Delta router zelf opgelost worden?
    Laatst bewerkt door ZyKlOn_242; 30 Jan 2021, 14:40.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door ZyKlOn_242 Bekijk bericht
      Waarom werkt dit niet op mijn SmartTV dan? Neemt een smartTV niet automatisch de ingestelde DNS settings over van de router?

      Reageer


      • #18
        Zelfs op m'n SmartTV worden de alternatieve IPv4 en IPv6 DNS instellingen uit m'n router gebruikt, maar nog wordt het verkeer niet gefiltered....

        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
        Ik vind trouwens wel dat je een vrij heftige nickname hebt gekozen op dit forum. Je hoeft de oorlog niet te hebben meegemaakt om te weten waar die troep voor is gebruikt
        Hier zit geen bedoeling achter verder, het is ook niet exact de naam zoals dat spul wat toen werd gebruikt, heb de letter vervangen door een nummer. Het is alleen maar een naampje....

        Reageer


        • #19
          Je gateway is nog steeds de standaard 192.168.11.1 van het modem dus je hebt nu DNS filtering maar een blacklist met eigen domeinen wordt compleet overgeslagen omdat je nog van dezelfde gateway gebruik maakt.


          Ik weet niet precies hoe Cft werkt maar de Cloudflare Gateway zal ongetwijfeld een ander ip adres hebben.
          Laatst bewerkt door driepinter; 31 Jan 2021, 14:08.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Je gateway is nog steeds de standaard 192.168.11.1 van het modem dus je hebt nu DNS filtering maar een blacklist met eigen domeinen wordt compleet overgeslagen omdat je nog van dezelfde gateway gebruik maakt.

            Reageer


            • #21
              GoeRoe

              Werkt dus op basis van ip adres

              Heb ik weer wat geleerd dus

              Get started with Cloudflare for Teams



              Laatst bewerkt door driepinter; 1 Feb 2021, 08:19.

              Reageer


              • #22
                Dus ik moet mijn default gateway in m'n router ook aanpassen naar de Cft gateway IP?

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door ZyKlOn_242 Bekijk bericht
                  Dus ik moet mijn default gateway in m'n router ook aanpassen naar de Cft gateway IP?
                  Nee, het werkt dus op basis van je publieke ip adres (https://www.whatsmyip.org/).

                  Je maakt eerst een account aan op : https://dash.cloudflare.com/sign-up/teams

                  Dan wijzig je volgens het Youtube filmpje de DNS instellingen op je PC, Laptop, Smartphone of Tablet.

                  Wanneer je dan vervolgens een site bezoekt vanaf jou eigen ip adres die op de zwarte lijst staat wordt die geblokkeerd.


                  Bekijk dus eerst het filmpje om te kijken (snappen) hoe of dit nu eigenlijk werkt.
                  Laatst bewerkt door driepinter; 5 Feb 2021, 11:12.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                    GoeRoeHeb ik weer wat geleerd dus
                    Het gaat nog verder dan dat. Mocht je tijd over hebben, koop (en lees!) dan een boekje over de basisprincipes van netwerken @
                    https://www.bol.com/nl/p/voor-dummie...1004000015114/

                    Succes!

                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Het gaat nog verder dan dat. Mocht je tijd over hebben, koop (en lees!) dan een boekje over de basisprincipes van netwerken @
                      https://www.bol.com/nl/p/voor-dummie...1004000015114/

                      Succes!
                      Bedankt voor het aanbod, maar ik heb ooit 20 jaar geleden 70-058 gedaan dus dat is denk ik niet meer nodig.
                      Laatst bewerkt door driepinter; 5 Feb 2021, 15:36.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                        Heb ik weer wat geleerd dus

                        Get started with Cloudflare for Teams


                        Leuk alternatief voor nextdns.io. Bedankt, ook wat geleerd

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                          Bedankt voor het aanbod
                          Goed dat je het schrijft; mijn reactie was voor ZyKlOn_242 bedoeld.
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 5 Feb 2021, 20:10.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X